Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av laumb, fredag 13. desember 2013, klokken 00:16

« forrige - neste »

daghb

Sitat fra: F_P på tirsdag 21. juni 2016, klokken 13:59
Hjalp det?

Jaggu! Har gruet meg litt til dette og utsatt det - klippet gress, tatt oppvasken, fiklet med pensjonssparingen, vasket gulv og ryddet i fjøset. Til slutt ble kjerringa så rar over at alt forefallende ble tatt nesten med en gang hun nevnte det at jeg bestemte meg for at dette ikke kunne fortsette. Så jeg trev med meg FOB'en, lette i sysakene hennes og fant en plastkile (dæven, så mye lettere ting går når man har riktig verktøy), boksen med 1.001 strips, fant til og med en trekkefjær på 20 meter ute i låven og gikk i gang. Hele operasjonen tok mindre enn 20 minutter. Trekkefjæra var en stor oppgradering fra å koble sammen strips og prøve å få disse gjennom og plastkila var hakket bedre enn plastbiten jeg brukte sist.

Alt i alt, angsten for å gjøre noe med slikt i framtiden har blitt mindre - jeg anbefaler i grunnen til alle å ta av plastplatene i bilen minst en gang i måneden for terapiens skyld.

Når det bare å finne en måte å gjøre overgangen/"luftstrekket" mellom karosseriet og bakluka penest mulig. Har slitt med DAB-dekningen når jeg bare har strukket kabel bak provisorisk. Ser at det henvises til "hvordan gjøre dette etter boka", men den boka har jeg ikke...

TUSEN TAKK!
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

F_P

Vi har da ikke luftstrekk mellom tak og bakluke ;)

Nå som du har funnet trekkefjæra så dytter du kabelen opp og igjennom gummiforingen. Ta av håndtaket på luka til høyre (det med lukkeknapp) Trekk kabel opp dit, og ned igjen slik at kabelen kommer frem midt på ruten bak dekselet. Voila du ender med 3-4cm synlig totalt ;)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

daghb

Sitat fra: F_P på lørdag 02. juli 2016, klokken 17:32
Vi har da ikke luftstrekk mellom tak og bakluke ;)

Nå som du har funnet trekkefjæra så dytter du kabelen opp og igjennom gummiforingen. Ta av håndtaket på luka til høyre (det med lukkeknapp) Trekk kabel opp dit, og ned igjen slik at kabelen kommer frem midt på ruten bak dekselet. Voila du ender med 3-4cm synlig totalt ;)

Nei, hvis det er mulig å unngå... Men jeg skjønner fremdeles ikke hvordan du unngår luftstrekk.
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

Muffinman

Lurer vel kabelen gjennom en av disse:

F_P

Muffinmann er inne på det. Jeg har ingen gode bilder, men trekker den gjennom gummiforingen på passasjersiden, og deretter opp og gjennom bakluken før den trekkes tilbake og ut langs siden på bakruta. Blir så fint atte :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

cra

Tips ved trekking gjennom gummimuffa: bruk rikelig med solikonspray. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Li-Ion

Vedr. Blackvue 650-2CH. Mitt kamera restarter seg flere ganger i løpet av korte turer...hele tiden. Noen som vet hva dette skyldes? Eventuelle tips? På forhånd takk :)
Teslaeier siden 2013 :)

Muffinman

Ville førsøkt følgende og se om det bedret seg:

1. Formater minnekortet ved å trykke knappen på selve kameraet til det piper.
2. Prøve med et annet minnekort.

Har hatt dette selv, og det løste seg med å bytte minnekortet. Det eldste kameraet vårt er et 500, og med en viss type minnekort (husker ikke hvilken) låser det seg ved vinterlige temperaturer selv om det fungerer fint nå. Moralen må være at når man finner en kombo som funker, ikke endre.

Li-Ion

Ok. takk for tipset. Prøver formatering. Det har fungert greit nå ett par måneder.... Er et Samsung 128GB kort....
Teslaeier siden 2013 :)

eminate

Sitat fra: Li-Ion på tirsdag 05. juli 2016, klokken 20:34
Ok. takk for tipset. Prøver formatering. Det har fungert greit nå ett par måneder.... Er et Samsung 128GB kort....

Det er mulig 128gb er problemet.
Selv om det er supportert. Formater i FAT32 eller prøv et annet kort
Bestilt: 2021 Tesla Model 3 Performance
Solgt: 2017 Tesla Model S P100DL
Solgt: 2016 Tesla Model S 75D

F_P

Tipper det er kortet. Har testet et 128GB kort i et Blackvue 750 kamera, og det ble veldig, veldig ustabilt med dette kortet.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Li-Ion

Formaterte kortet i går kveld - men fortsatt samme restart-problem i dag.... Da går kursen til butikken for å kjøpe et 64GB.... det bør vel funke greit.... eller?  ::)
Teslaeier siden 2013 :)

petersv

Hvis ikke reklamerer du bare ovenfor selger, enkelt og greit. Er enkelte kamera som har feil som alt annet.

daghb

Sitat fra: Li-Ion på onsdag 06. juli 2016, klokken 13:00
Formaterte kortet i går kveld - men fortsatt samme restart-problem i dag.... Da går kursen til butikken for å kjøpe et 64GB.... det bør vel funke greit.... eller?  ::)

Det er stor forskjell på kort, så gjør litt research. Enkelte er for trege og atter andre tåler ikke mange overskrivningene før de feiler.
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

F_P

Styr unna de raskeste kortene. Kameraet klarer ikke disse. Blir bare rot med lagring etc.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA