Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av laumb, fredag 13. desember 2013, klokken 00:16

« forrige - neste »

Lynet

Det skraverte feltet er også skjermet og stenger ute GPS. Jeg monterte mitt helt oppe i toppen av ruta til høyre for speilet, da får jeg inn GPS ca 50% av tiden.
Det er en ca 2cm bred stripe rundt hele frontruten som ikke er skjermet. Tar du på deg polaroidbriller ser du skjermingen fra utsiden.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

F_P

Jeg driver med sånt til den prisen inkl.mva :)

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 16. april 2016, klokken 16:21
Hva bør det koste å få kamera (650 2ch) installert i Oslo?
Mener det lå på rundt 1500,- med kvittering, men ikke sett noe presist den senere tid. Har kamera og bil med alarmpakken. Ønsker dette installert i Oslo ila et par uker (Nordstrand). PM :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

reinartg

Noen som har erfaring med installasjon av dashcam på facelift modell?

F_P

Sitat fra: reinartg på tirsdag 14. juni 2016, klokken 11:53
Noen som har erfaring med installasjon av dashcam på facelift modell?

De ser helt identiske ut som pre-facelift som jeg kan se. Med andre ord skulle ikke det by på noen problemer.

Hilsen "montert 200 dashcam i Models mannen" ;)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

rsomby


De ser helt identiske ut som pre-facelift som jeg kan se. Med andre ord skulle ikke det by på noen problemer.

Hilsen "montert 200 dashcam i Models mannen" ;)
[/quote]

Er ikke sikker på om det var du som monterte dette hos meg. Men har du noe tips til feilsøk på blackvue650-2ch hvor bak-kamera sluttet å virke?

F_P

Sitat fra: rsomby på tirsdag 14. juni 2016, klokken 14:23

De ser helt identiske ut som pre-facelift som jeg kan se. Med andre ord skulle ikke det by på noen problemer.

Hilsen "montert 200 dashcam i Models mannen" ;)

Er ikke sikker på om det var du som monterte dette hos meg. Men har du noe tips til feilsøk på blackvue650-2ch hvor bak-kamera sluttet å virke?
[/quote]

1. Sjekk at ikke pinnen i Coaxkabelen er knekt foran og/eller bak
2. Hjalp ikke pkt. 1, lån et annet bakkamera og prøv med det
3. Lån et annet frontkamera og prøv med det (kun opplevd 1 gang at dette var feil)
4. Om ikke 1-3 hjalp er det mest sannsynlig en knekk i selve kabelen.

Knekt kabel kan loddes. Om selve kontakten er ødelagt, kan man sikkert finne ny, og lodde på, men kjøp ny kabel. Den koster bare 200,- :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

storform

Når jeg spiller av videoer fra mitt Blackvue 650 2ch på min Android telefon, kommer det opp en kartvisning i hjørnet av videoen. Kartvisningen har imidlertid ikke noe med filmen å gjøre, sikkert fordi gps blir blokkert av frontruta e.l.? Er det mulig å fjerne denne kartvisningen under avspilling, da den for meg er meningsløs?
Tesla Model Y, Pearl White - 2023
Tesla Model 3, Midnight Silver - 2019 SOLGT
Tesla Model S85, Midnight Silver - 2015. SOLGT
Kia Soul EV Exclusive, Caribbean Blue - 2015. SOLGT

Teslanewbie

Du må laste ned filmen på telefonen og spille av den fra internminnet på telefonen da får du opp kart ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

F_P

Sitat fra: storform på onsdag 15. juni 2016, klokken 00:20
Når jeg spiller av videoer fra mitt Blackvue 650 2ch på min Android telefon, kommer det opp en kartvisning i hjørnet av videoen. Kartvisningen har imidlertid ikke noe med filmen å gjøre, sikkert fordi gps blir blokkert av frontruta e.l.? Er det mulig å fjerne denne kartvisningen under avspilling, da den for meg er meningsløs?

Trykk på kompassnålen som ligger over kartet :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

eminate

Har lyst å montere Blackvue i min nye bil.
Noen i Oslo området som har lyst på oppdraget?
Bestilt: 2021 Tesla Model 3 Performance
Solgt: 2017 Tesla Model S P100DL
Solgt: 2016 Tesla Model S 75D

F_P

Sitat fra: eminate på onsdag 15. juni 2016, klokken 13:15
Har lyst å montere Blackvue i min nye bil.
Noen i Oslo området som har lyst på oppdraget?

I fix, om du kan ta turen til Kløfta
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

eminate

Slik ser speil dekselet ut på facelift.
Er det likt på pre-facelift?

Har sett andre typer deksel på eldre modeller.
Bestilt: 2021 Tesla Model 3 Performance
Solgt: 2017 Tesla Model S P100DL
Solgt: 2016 Tesla Model S 75D

F_P

Alle biler med autpilot ser slik ut. De du har sett som er ulike dine bilder, er biler uten autopilot :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

daghb

Har prøvd å finne åpning mellom dekslet over førerdøra og panotaket uten å finne noe sted det er gjennomføringsmuligheter. Ligger noe plastgreier i veien. Noen som vet hvor jeg bør lete for å finne gjennomføring?

Hilsen S85 mars 2014 :)
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

F_P

Sitat fra: daghb på lørdag 18. juni 2016, klokken 12:23
Har prøvd å finne åpning mellom dekslet over førerdøra og panotaket uten å finne noe sted det er gjennomføringsmuligheter. Ligger noe plastgreier i veien. Noen som vet hvor jeg bør lete for å finne gjennomføring?

Hilsen S85 mars 2014 :)

Du trer kabelen ut i midten foran, ved dekselet/grillen. Vipp ned dette, tre kabelen igjennom, og videre ut i kupeen. Deretter legger du kabelen langs panotaket mot passasjersiden og bakover mot "bjelken". Kabelen kan tres videre ved siden av bjelken slik at den dukker opp bak i bilen.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA