Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av laumb, fredag 13. desember 2013, klokken 00:16

« forrige - neste »

F_P

Formater i Blackvue HD programmet. Det ligger på 16GB kortet som fulgte med.

Sitat fra: Cries på onsdag 12. august 2015, klokken 18:12
Jeg har akkurat anskaffet en Blackvue 650 2CH, og kjøpte med et 64 GB minnekort. Men jeg får ikke minnekortet til å fungere, får bare opp meldingen "Please check the SD card".

Jeg har lastet ned nyeste firmware (1.007), brukt SD formatter både raskt formatering og med å slette alt. Jeg vet derimot ikke hvilke options på settings jeg skal bruke.

Noen som har hatt samme problem, evt har tips?
16GB kortet som medfølger fungerer fint
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

ystis

Hold inn WiFi knappen i 10 sekunder så formaterer Blackvuen det selv.
Model YP 22-
X75D 17 - 22
S85D  15 - 17

Trustno1

Jeg monterte i dag også ett Blackvue 650 2ch.

Smart som jeg var så klistret jeg opp kameraet slik det var mest praktisk med tanke på kablingen. Siden jeg satt kameraet på høyre side av speilet, så gikk da kablingen ut på venstre side av kameraet.
Dette ser vel og bra ut, men problemet er bare at det viste seg at kameraet nå da sitter montert opp-ned. Jeg ville tro at dette lot seg gjøre å snu i firmwaren, men har ikke klart å finne noen funksjon for dette.  Noen tips?


Trustno1

Sitat fra: Sven-E på søndag 20. september 2015, klokken 23:24
Skyve kameraet ut av holderen og dytte det inn fra andre siden?

Mener å huske at den kun lot seg feste skikkelig den ene veien. Uansett så får jeg vel trøbbel med at den stanger i speilhuset den veien (har autopilot)

Uansett syntes jeg det er merkelig at man ikke kan flippe bildet i firmware. Har brukt endel nettverkskameraer tidligere, og der har dette alltid vært en mulighet

Spinner

Sitat fra: Trustno1 på søndag 20. september 2015, klokken 22:42Jeg ville tro at dette lot seg gjøre å snu i firmwaren, men har ikke klart å finne noen funksjon for dette.  Noen tips?
Har montert mitt på samme måte.
Det går i hvert fall ikke å snu bildet i firmware med 550. Enkelt å gjøre i etterkant dersom man skal se på noe, men hvis du skal bruke kamera aktivt blir det litt dumt å ha teksten opp-ned øverst på bildet.

skyfawn

jeg har også montert bak-kamera feil veg.. men har ikke brydd meg noe særlig med det. er enkelt nok å snu bildet/video i ettertid viss det er en hendelse jeg må ta vare på :)

ihlhaug

Det går nok ikke Trust1. Skal du ha det rett må du demontere og snu kameraet.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

jalias

Noen som har montert Blacvue 750 2ch her og kan poste noen bilder av plasseringen av kameraet i frontruten?
Har ikke autopilot.


F_P

Her er bilde. Dette ble montert opp i full fart fordi flere kunder ønsket å se 750 montert. Resultatet er at jeg har satt det 1,5-2 cm for langt opp på ruten  :-[ Flytter du det litt ned er det helt skjult av speilet, og man får brukt skjermen uten å måtte sette seg over i passasjersetet .
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

jalias

Hva er beste plassering for GPS mottakeren?

F_P

Det fungerer veldig bra å ha GPS-antennen i det skraverte feltet ved sladrespeilet. Har stort sett GPS-dekning 24/7 med den plasseringen.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

jalias

Takk for nyttig info. Nå er Blackvue 750 montert og ser ut til å virke :-)
Men hva med innstillinger for sensitivitet etc.? Noen som har gjort seg noen erfaringer?


erlanddf

Har et 650 2ch som jeg ikke har fått ut fingern å montere. Var det ikke noen i Bærum eller Oslo-området
som gjorde dette? Tror jeg må innse at jeg ikke får det til. :)
2014 P85+

F_P

Sitat fra: jalias på mandag 28. september 2015, klokken 08:34
Takk for nyttig info. Nå er Blackvue 750 montert og ser ut til å virke :-)
Men hva med innstillinger for sensitivitet etc.? Noen som har gjort seg noen erfaringer?

Nå er jo dette annerledes enn for 650. På midt har jeg latt alt stå som fra fabrikk, med unntak av Motion sensor som er skrudd ned til "1"

Sitat fra: erlanddf på mandag 28. september 2015, klokken 09:46
Har et 650 2ch som jeg ikke har fått ut fingern å montere. Var det ikke noen i Bærum eller Oslo-området
som gjorde dette? Tror jeg må innse at jeg ikke får det til. :)


Monterer jeg om du trenger hjelp til det. Montert over 100 kamera i Model S så erfaringen er vel helt grei ;)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

erlanddf

Sitat fra: F_P på mandag 28. september 2015, klokken 10:54
Sitat fra: erlanddf på mandag 28. september 2015, klokken 09:46
Har et 650 2ch som jeg ikke har fått ut fingern å montere. Var det ikke noen i Bærum eller Oslo-området
som gjorde dette? Tror jeg må innse at jeg ikke får det til. :)


Monterer jeg om du trenger hjelp til det. Montert over 100 kamera i Model S så erfaringen er vel helt grei ;)

Når og hvor har du mulighet? Pris? :)
2014 P85+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA