Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av laumb, fredag 13. desember 2013, klokken 00:16

« forrige - neste »

berry89

Takk F_P, nei det har jeg ikke gjort, har ikke fått med meg at jeg måtte gjøre det :P Men da skal jeg nok få orden på ting  :D

Dennis

Nå har jeg ikke lest igjennom tråden her, så dette er sikkert kjent. Men legger ved et dokument fra Tesla som kanskje er interessant?


tonl

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 05. mai 2015, klokken 13:21
Nå har jeg ikke lest igjennom tråden her, så dette er sikkert kjent. Men legger ved et dokument fra Tesla som kanskje er interessant?

Det dokumentet var jo kjekt å ha.

sn0le

Kjekt å vite.
Men er kun på biler bygd etter juli 2014, samt at det er en switched 12V.
Dvs at når du parkerer bilen så blir det slått av. Og det funker dårlig med et dashcam der man
ønsker opptak når bilen står parkert.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Keion

Sliter med GPS på mitt Blackvue 650, noen som har slitt med det samme som har noen gode råd? Prøvde å trøkke kameraet så langt opp mot speilet som mulig under montering, men ser ut til at det ikke var nok.

cairnz

Sitat fra: ThomasC på mandag 11. mai 2015, klokken 03:02
Sliter med GPS på mitt Blackvue 650, noen som har slitt med det samme som har noen gode råd? Prøvde å trøkke kameraet så langt opp mot speilet som mulig under montering, men ser ut til at det ikke var nok.

"sliter" som i aldri gps eller bare av og til GPS ?
Jeg har montert mitt 650 som instruert, nært speilet og med linsen så midt i som mulig. GPS-signalet er ikke alltid tilstede, men det kommer som regel litt ut i kjøreturen. Jeg ser ikke på dette som noe krise.
Elbilist

sn0le

Samme som jeg opplever. Får som regel GPS-dekning, men ikke hele tiden.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Lynet

På min med autopilot har jeg ALDRI fått GPS-signal!
Vurderer å flytte frontkameraet til bakruta for å få med farten og posisjon.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Thor2014

Det er pga filmen i frontruten. Det kan hjelpe å kjøre med soltaket oppe ;)

krl

Varmefilm da, eller? Det er vel det samme som skaper problemer for Mercedes med tanke på DAB-radio i B-Electric...

Spinner

Dette fungerer i hvert fall fint hos meg, alltid GPS signal :)

ihlhaug

Sitat fra: Sbr på mandag 11. mai 2015, klokken 22:09
Dette fungerer i hvert fall fint hos meg, alltid GPS signal :)

Sånn som du har montert det er det ikke sentrert.. Da får det heller være slik at GPS ikke fungerer, noe som gjelder de fleste..
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Spinner

#507
Sitat fra: ihlhaug på mandag 11. mai 2015, klokken 23:52
Sitat fra: Sbr på mandag 11. mai 2015, klokken 22:09
Dette fungerer i hvert fall fint hos meg, alltid GPS signal :)

Sånn som du har montert det er det ikke sentrert.. Da får det heller være slik at GPS ikke fungerer, noe som gjelder de fleste..
Og det er opp-ned, men det er ikke noe stort problem i forhold til bildet... Jeg skal ikke akkurat lage en spillefilm av materielet :)

petersv

Lurt. Jeg unders fortsatt på hvorfor Blackvue ikke forbedrer bildekvaliteten. Som flere har påpekt, ligger de milevis bak "kinakameraene" på akkurat det, men formfaktor og MMI er de suverene på. Håper det kommer en ny modell snart (før jeg får ny-teslaen (og kræsjer!))

Lynet

Sitat fra: Sbr på mandag 11. mai 2015, klokken 22:09
Dette fungerer i hvert fall fint hos meg, alltid GPS signal :)

Har du autopilot?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA