Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av laumb, fredag 13. desember 2013, klokken 00:16

« forrige - neste »

Pompel

Jeg fikk installert dashcam av F_P i dag. Jeg har sikkerhetspakken, men vi fant bare ca. 10V i taket ved mikrofonene og det var for lite til å starte kameraet. Det ble derfor hentet strøm fra hanskerommet som på biler uten sikkerhetspakke
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

skyfawn

Æsj, håpet på å kunne bruke strøm fra taket :P får trekke den til hanskerommet istedenfor :)

Mippen

Sitat fra: ihlhaug på lørdag 28. mars 2015, klokken 12:25
Sitat fra: skyfawn på lørdag 28. mars 2015, klokken 09:48
Er det 12V i taket på nye ModelS som en kan hente suppply fra? Nå får vel alle med sikkerhetspakken. Noen som vet?

Du kan hente direkte fra sikkerhetspakken ja, da tar installasjonen rundt en time. MYE enklere med sikkerhetspakken enn uten.

Er det sigarett tenner uttak?
Fremtiden er elektrisk.

sigurdi

Ledd lysene i taket har 13-14v konstant, men desverre trakk kamera for mye og spenningen fallt til 3-4v, ved belastning.
Veldig synd, pga her kunne en laget en pen T tilkobling med org kontakter, var dog svært trangt å få kabelen koblet fra og til ledden.
Horten
Model X90D (18.03.17)

skyfawn

Har akkurat koblet opp min 650GW og det gikk rimelig greit. men tilkoblingen oppi taket fungerer også fint, men dere andre som har koblet oppi taket, legger dere sikringen oppi der også? det var ikke så mye plass oppi der så jeg skippet den.

SigX

Sitat fra: Pompel på lørdag 28. mars 2015, klokken 19:41
Jeg fikk installert dashcam av F_P i dag. Jeg har sikkerhetspakken, men vi fant bare ca. 10V i taket ved mikrofonene og det var for lite til å starte kameraet. Det ble derfor hentet strøm fra hanskerommet som på biler uten sikkerhetspakke

Jeg er usikker på om min bil med sikkerhetspakken har 10V eller 12V i punktet i taket, men koblet opp mitt dashbordkamera med dette ledningsnettet, og det fungerte helt fint:
http://dashbordkamera.no/index.php?main_page=product_info&cPath=4&products_id=20

ihlhaug

Sitat fra: skyfawn på søndag 29. mars 2015, klokken 15:13
Har akkurat koblet opp min 650GW og det gikk rimelig greit. men tilkoblingen oppi taket fungerer også fint, men dere andre som har koblet oppi taket, legger dere sikringen oppi der også? det var ikke så mye plass oppi der så jeg skippet den.

Jeg har også hoppet over sikringen
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

F_P

Vil legge til at jeg har målt ut kun 10,5-11V fra kontakten i sikkerhetspakken. Det er tydeligvis ikke nok til å dra i gang kameraet. Målt på tre biler nå nylig. En S85, en S85D og en P85D, alle av typen med Autopilot HW.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

skyfawn

er du sikker på at du måler på riuktig plass? det er den pluggen som er i midten, når du napper den ut så er det mellom sort og brun. på min var det 13V.

F_P

Mellom sort og brun? Det er ingen brun ledning i sikkerhetspakken på disse nye bilene i alle fall. En sort, en grønn/rød, og en rød.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

skyfawn

Jeg hadde sort, grønn/rød og brun. koblet mellom sort og brun og funker fint. S85D levert 27/03-15.

Lille Lance

Noen som har en god oppskrift for innstilling av SENSITIVITY på BlackVue?

Synes det er mange Events som ikke blir tape'a ....
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018


Mippen

Montert mitt i dag. 85D... Brukte sigarett tenneren i bilen. Lå ledninger under setet og langs dørlistene. Brukte "kitt" til å holde ledningen på plass i kanten av ruten. Tenkte å bruke en liten power bank mellom CAM og strømkilde slik at det har strøm når bilen er parkert.
Fremtiden er elektrisk.

Thor2014

P85D uten sikkerhetspakken har en plugg tapet fast i midten av platen i taket. Er det konstant 12v?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA