Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av laumb, fredag 13. desember 2013, klokken 00:16

« forrige - neste »

F_P

@FruTesla - 64GB kortet kan som du sier ikke formateres første gang i kameraet. Bruk Blackvueprog. til PC/mac. Bra tips :)

@eg1l - litt avhengig av innstillingene på kameraet, men 15-17t kan du regne med på 2-kanals Blackvue
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Davidsv

Sitat fra: Davidsv på fredag 13. mars 2015, klokken 00:00
Hva synes dere om denne guiden (ganske ny)?

http://www.teslarati.com/tesla-model-s-blackvue-hd-dashcam-installation-guide/

Og særlig dette trikset for å få 12V ved en helt reversibel montering.

http://www.teslarati.com/how-to-tap-constant-12v-power-tesla-model-s/

Er det forsvarlig å bruke ODB-II connector for å få strøm?

bumper denne, ingen som vet?
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

ihlhaug

Drar på påskeferie i morgen og fikk koblet opp BlackVue 650 i stad. Har et problem, klarer ikke å få appen til å fungere med kameraet, den logger seg på wifi, men når jeg klikker "blackvue camera wifi" skjer det absolutt ingenting. Har nå prøvd å slette og installere appen på nytt uten at det skjer noe. Har noen av dere opplevd lignende, noen tips til hva jeg kan forsøke?
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

cirys1

Er det noen som vet om noen på Vestlandet som kobler opp dashcam?? Jeg har bestilt Blackvue DR650GW, har ikke noe lyst til og begynne og tukle med dette på "nybilen"..
Fikk forresten svar ifra Bilradiospesilisten de skulle "bare" ha 7500 kr. for oppkobling, ser at mange ligger på 1500-2000 kr på FB men alle holder til på Østlandet.. :)

mr.rs4

Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Newbee

Hei.
Har fått installert et DR650GW, men har problemer med å få kameraet til å fungere med motion detection. Har forsøkt alle innstillinger jeg kan komme på i parkeringsmode (og normal mode), og hele skalaen for sensitivitet, uten at kameraet har trigget på bevegelse (tagget recording med "E"). G-sensoren fungerer fint i både normal og parkeringsmode.

Noen som har hatt samme problem med BlackVue?

Vh.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

ihlhaug

#351
Sitat fra: cirys1 på torsdag 26. mars 2015, klokken 20:06
Er det noen som vet om noen på Vestlandet som kobler opp dashcam?? Jeg har bestilt Blackvue DR650GW, har ikke noe lyst til og begynne og tukle med dette på "nybilen"..
Fikk forresten svar ifra Bilradiospesilisten de skulle "bare" ha 7500 kr. for oppkobling, ser at mange ligger på 1500-2000 kr på FB men alle holder til på Østlandet.. :)
Har du sikkerhetspakken?

Ellers må jeg innrømme at jeg ikke har satt meg godt nok inn i hva kameraet kan gjøre og ikke gjøre. Kan noen forklare om/hvordan jeg skal kunne se live-feed? Må jo nesten dette for å kunne justere det perfekt. Skal det ikke bare være å koble til via wifi og trykke "blackvue wifi"? Dette går ikke hos meg, og jeg får heller ikke opp noen filer på verken internal eller external storage etter en kjøretur nå hvor kameraet skrudde seg på og begynte å blinke. Blir så jævla frustrert, skal ikke ting fungere liksom?

Løst: Det kom seg med en firmware update! :)
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

cirys1

Sitat fra: mr.rs4 på torsdag 26. mars 2015, klokken 20:24
7500kr,må jo bare være feil...

Ha ha... Det var en rimlig stiv pris vet ikke om jeg skal  ;D eller  :'(

Her er svaret "Hei!

Pris ferdig montert med strømforsyning ender vi på 7500,-

Mvh Stig Morten
Bilradiospesialisten AS
Direkte tlf. 48 08 08 26

Vet ikke helt hva han mener med strømforsyning, vet at det går an og få slike moduler som kutter kamaret visst spenningen blir for lav slik at det ikke tapper batteriet ytterligere.. ?

sigurdi

Sitat fra: cirys1 på torsdag 26. mars 2015, klokken 21:54

Ha ha... Det var en rimlig stiv pris vet ikke om jeg skal  ;D eller  :'(

Her er svaret "Hei!

Pris ferdig montert med strømforsyning ender vi på 7500,-

Dette må være ink kamera og montering da henger det litt mer på grei, men var noe dyrt alikevel.
Horten
Model X90D (18.03.17)

cirys1

Sitat fra: sigurdi på torsdag 26. mars 2015, klokken 22:54
Dette må være ink kamera og montering da henger det litt mer på grei, men var noe dyrt alikevel.

Her klipp og lim min forespørsel:
Hei
Hvor mye koster det og få installert dashcam type Blackvue med 2 kameraløsning i en Tesla model S?

Kan ikke skjønne at "få installert" kan bety noe annet, men men jeg har allerede bestilt kamera et annet sted.. :)

sigurdi

Pris ferdig montert er ink kamera i min ordbok.
Pris for montering er vel riktig, dersom det bare er montering. :-)
Håper ikke de gir lavere pris for nesten ferdig montert, eller litt montert. He he he
Horten
Model X90D (18.03.17)

Newbee

Ta turen til Østlandet og la "John" (kjent på fb TCC) gjøre jobben. Evt. kontakt ham. Han tar turen over fjellet dersom flere går sammen om mange monteringer en helg.
Vh.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Thor2014

Sitat fra: cirys1 på torsdag 26. mars 2015, klokken 23:11
Sitat fra: sigurdi på torsdag 26. mars 2015, klokken 22:54
Dette må være ink kamera og montering da henger det litt mer på grei, men var noe dyrt alikevel.

Her klipp og lim min forespørsel:
Hei
Hvor mye koster det og få installert dashcam type Blackvue med 2 kameraløsning i en Tesla model S?

Kan ikke skjønne at "få installert" kan bety noe annet, men men jeg har allerede bestilt kamera et annet sted.. :)
Helt sikkert med kamera og muligens strømforsyning er den klumpen som gjør at batteriet ikke skal tappes.
Forsåvidt en lur greie dersom man ikke har Tesla. Min fars 2014 Volvo har fått flatt batteri 2 ganger med 550 kamera.

skyfawn

Er det 12V i taket på nye ModelS som en kan hente suppply fra? Nå får vel alle med sikkerhetspakken. Noen som vet?

ihlhaug

Sitat fra: skyfawn på lørdag 28. mars 2015, klokken 09:48
Er det 12V i taket på nye ModelS som en kan hente suppply fra? Nå får vel alle med sikkerhetspakken. Noen som vet?

Du kan hente direkte fra sikkerhetspakken ja, da tar installasjonen rundt en time. MYE enklere med sikkerhetspakken enn uten.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA