Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av laumb, fredag 13. desember 2013, klokken 00:16

« forrige - neste »

Olatho

Vi har parkeringsplass så frontkameraet lagrer hver eneste gang garasjeporten i fellesgarasjen går opp. Prøvd å justere følsomheten litt men vil tro det er vanskelig å få den riktig. Vil jo gjerne få det med meg hvis noe skjer. Men alle naboer som kommer og går blir litt i overkant.

F_P

Sitat fra: laumb på tirsdag 30. desember 2014, klokken 17:31

Sitat fra: F_P på mandag 29. desember 2014, klokken 07:58
Sitat fra: laumb på mandag 29. desember 2014, klokken 01:06
Funka ikke.
Filene lå ikke lenger på nett, men fant en versjon som gikk til koreansk. Endret på filene, men scriptet kjører ikke.

Oppgradert til FW 2.002R nå da - så får jeg se om jeg får den på Telnet på Den versjonen. Gått fra feil login/pass til connection refused etter oppgraderingen.

Kanskje prøve å skrive mitt eget cgi-script basert på det andre?

Si fra om det ikke går. Kan sjekke med min leverandør på Blackvue om de har en løsning. De selger via England, men jeg får kamera direkte fra Korea (med rett SW heldigvis).

Nada fornuft her. :(

Får du sjekket opp? :)

Jepp :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Hyperstress

Sitat fra: Sven-Erik på fredag 02. januar 2015, klokken 11:02
Da tipper du feil.

Det er bare å gå inn på minnekortet og se.
Absolutt ALT lagres på minnekortet, og overskrives fortløpende.
Med mindre det registreres en "incident", da blir akkurat denne (disse) snuttene skrivebeskyttet.
Blir det mange nok skrivebeskyttede filer, låser kortet seg helt.

Mitt SD kort ble formatert i går kveld. Bilen har stått i garasje i natt, og det er lagret minimalt til kortet. Etter 14 timer er under 10% av kortet brukt. (Hovedsaklig uunngåelig normalfilming før kameraet gikk i P modus.) Det lagres altså ikke kontinuerlig til kortet. Mulig det virker slik hos deg fordi det slår ut på skyer/trær/fugler/lyder(?) eller annet som påvirker til stadighet, eller kanskje sensitiviteten er satt for høy?

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

petersv

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 03. januar 2015, klokken 10:05
Sitat fra: Sven-Erik på fredag 02. januar 2015, klokken 11:02
Da tipper du feil.

Det er bare å gå inn på minnekortet og se.
Absolutt ALT lagres på minnekortet, og overskrives fortløpende.
Med mindre det registreres en "incident", da blir akkurat denne (disse) snuttene skrivebeskyttet.
Blir det mange nok skrivebeskyttede filer, låser kortet seg helt.

Mitt SD kort ble formatert i går kveld. Bilen har stått i garasje i natt, og det er lagret minimalt til kortet. Etter 14 timer er under 10% av kortet brukt. (Hovedsaklig uunngåelig normalfilming før kameraet gikk i P modus.) Det lagres altså ikke kontinuerlig til kortet. Mulig det virker slik hos deg fordi det slår ut på skyer/trær/fugler/lyder(?) eller annet som påvirker til stadighet, eller kanskje sensitiviteten er satt for høy?

Det fungerer slik at en liten del av kortet brukes som cache, som overskrives hele tida kontinuerlig. Så mengde som er fylt har ingen sammenheng her. Hvis man har et kort uten wear levelling vil de samme cellene bli overskrevet gang på gang, og det vil fortere feile. Håper det forklarer litt bedre hvordan sammenhdngen er mtp. brukt kapasitet.

Djur1

Sitat fra: Sbr på torsdag 01. januar 2015, klokken 21:56
Sitat fra: Djur1 på torsdag 01. januar 2015, klokken 21:22
Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 30. desember 2014, klokken 16:59
Jeg ville formatert minnekortet.
Det burde gjøres innimellom uansett. Mitt 550 hadde kuttet å ta med lyd. Ble først i orden etter formatering.

Som løsning på mitt problem?
Jeg opplevde alt mulig rart så jeg trodde kameraet var mer eller mindre defekt:

  • Bak-kameraet koblet ikke til
  • Lyd var ikke med
  • Lamper lyste permanent
  • Innstillinger ble ikke lagret
  • Fikk ikke koblet til med WiFi
  • Mute "knappen" fungerte ikke
  • Damen i kameraet sa bare en og annen setning, ikke alt

Var forberedt på å kjøpe nytt kamera da dette ble kjøpt på e-bay og garanti sikkert ikke er helt lett å få ordnet, men ALT ble fikset med nytt SD kort (formatering var ikke nok).

Ikke sikkert det fikser ditt problem, men verdt å prøve!

Og husk at SD kort er forbruksvare, de holder maks 1-2 år sånn som de blir brukt i et dashcam.

Skiftet sd kort men fortsatt ikke kontakt med bakkameraet.  Kan jeg sjekke med et multimeter om det er brudd i coax kabelen?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Philippo10

Noen som har vært i kontakt med Bilradiospesialisten i Trondheim? Ordnet det oss de?
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Aua71

Taher har planer om å komme til Stavanger helgen 31/1-1/2 for montering av Dashcam. Vi har seks interesserte til nå, andre kan melde fra direkte til ham på Facebook.
Det vi mangler er garasje der han kan jobbe. Er det noen her inne som kan hjelpe?
____________________________________
S60 med techpakke, kjøpt som demobil i Stavanger. Kjørt 1000 km, leveringstid en uke

Djur1

Sitat fra: Djur1 på lørdag 03. januar 2015, klokken 19:44
Sitat fra: Sbr på torsdag 01. januar 2015, klokken 21:56
Sitat fra: Djur1 på torsdag 01. januar 2015, klokken 21:22
Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 30. desember 2014, klokken 16:59
Jeg ville formatert minnekortet.
Det burde gjøres innimellom uansett. Mitt 550 hadde kuttet å ta med lyd. Ble først i orden etter formatering.

Som løsning på mitt problem?
Jeg opplevde alt mulig rart så jeg trodde kameraet var mer eller mindre defekt:

  • Bak-kameraet koblet ikke til
  • Lyd var ikke med
  • Lamper lyste permanent
  • Innstillinger ble ikke lagret
  • Fikk ikke koblet til med WiFi
  • Mute "knappen" fungerte ikke
  • Damen i kameraet sa bare en og annen setning, ikke alt

Var forberedt på å kjøpe nytt kamera da dette ble kjøpt på e-bay og garanti sikkert ikke er helt lett å få ordnet, men ALT ble fikset med nytt SD kort (formatering var ikke nok).

Ikke sikkert det fikser ditt problem, men verdt å prøve!

Og husk at SD kort er forbruksvare, de holder maks 1-2 år sånn som de blir brukt i et dashcam.

Skiftet sd kort men fortsatt ikke kontakt med bakkameraet.  Kan jeg sjekke med et multimeter om det er brudd i coax kabelen?


Note to self og andre: ikke legg en coax kabel i en knekk, start med å legge kabelen fast i begge ender og end opp med overskuddskabel hvor en kan samle den opp uten å "knekke" kabelen.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

rene

Jeg kan muligens stille med garasje Aua71. Ta kontakt på PM.

tonl

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 03. januar 2015, klokken 10:05
Sitat fra: Sven-Erik på fredag 02. januar 2015, klokken 11:02
Da tipper du feil.

Det er bare å gå inn på minnekortet og se.
Absolutt ALT lagres på minnekortet, og overskrives fortløpende.
Med mindre det registreres en "incident", da blir akkurat denne (disse) snuttene skrivebeskyttet.
Blir det mange nok skrivebeskyttede filer, låser kortet seg helt.

Mitt SD kort ble formatert i går kveld. Bilen har stått i garasje i natt, og det er lagret minimalt til kortet. Etter 14 timer er under 10% av kortet brukt. (Hovedsaklig uunngåelig normalfilming før kameraet gikk i P modus.) Det lagres altså ikke kontinuerlig til kortet. Mulig det virker slik hos deg fordi det slår ut på skyer/trær/fugler/lyder(?) eller annet som påvirker til stadighet, eller kanskje sensitiviteten er satt for høy?


Hvis kameraet ikke registrerer noe bevegelse innenfor "synsfeltet" sitt vil ikke noe videoklipp blir lagret når den er i Park-modus. Men kameraet er på og "ser" hele tida. Testet ut dette på dr750 og dr550 som jeg har.

F_P

Sitat fra: F_P på fredag 02. januar 2015, klokken 14:01
Sitat fra: laumb på tirsdag 30. desember 2014, klokken 17:31

Sitat fra: F_P på mandag 29. desember 2014, klokken 07:58
Sitat fra: laumb på mandag 29. desember 2014, klokken 01:06
Funka ikke.
Filene lå ikke lenger på nett, men fant en versjon som gikk til koreansk. Endret på filene, men scriptet kjører ikke.

Oppgradert til FW 2.002R nå da - så får jeg se om jeg får den på Telnet på Den versjonen. Gått fra feil login/pass til connection refused etter oppgraderingen.

Kanskje prøve å skrive mitt eget cgi-script basert på det andre?

Si fra om det ikke går. Kan sjekke med min leverandør på Blackvue om de har en løsning. De selger via England, men jeg får kamera direkte fra Korea (med rett SW heldigvis).

Nada fornuft her. :(

Får du sjekket opp? :)

Jepp :)

Lite hjelp å få. De skriver følgende:

"The Korean/russian blackvues are region locked, it is impossble to reflash to english speaking. The only version that offers language change is the international version im afraid.

His only option is to disable voice prompts in software application."

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

mr.rs4

Sitat fra: tonl på onsdag 07. januar 2015, klokken 11:30
Hvis kameraet ikke registrerer noe bevegelse innenfor "synsfeltet" sitt vil ikke noe videoklipp blir lagret når den er i Park-modus. Men kameraet er på og "ser" hele tida. Testet ut dette på dr750 og dr550 som jeg har.
Du har begge kameraene, er det mye forskjellig? Kan man se skilt i bevegelse og f.eks 5-10 ifra bilen din?
Vis ikke så ser man skiltet vel når bilen står i ro?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Brede

Hvor kraftig sikring benytter dere på dashcamen forresten?

Jeg kjører med 3A og denne tok kveld forrige uke etter et par måneders bruk.
Har nå målt og vært nede med all kabling uten å finne noen problemer.
Burde ikke 3A holde?

Hyperstress

Sitat fra: Brede på torsdag 08. januar 2015, klokken 19:20
Hvor kraftig sikring benytter dere på dashcamen forresten?

Jeg kjører med 3A og denne tok kveld forrige uke etter et par måneders bruk.
Har nå målt og vært nede med all kabling uten å finne noen problemer.
Burde ikke 3A holde?

Min kom med 2A sikring som jeg da benyttet.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA