Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av laumb, fredag 13. desember 2013, klokken 00:16

« forrige - neste »

JohanH


Sitat fra: jog på mandag 16. desember 2013, klokken 20:40
jeg mangler alarm og finner ingen boks eller ekstrakabler.  har 2 stk som er festet på hver side av der boksen skulle sitte.    Er det noen som har sett om det er strøm i disse? :-[

Da er vel boksen til alarmen.

De på siden går sannsynlig til mikrofoner og/eller LED kupelys ("kartlys")?

Spinner

Sitat fra: jog på mandag 16. desember 2013, klokken 20:40
jeg mangler alarm og finner ingen boks eller ekstrakabler.  har 2 stk som er festet på hver side av der boksen skulle sitte.    Er det noen som har sett om det er strøm i disse? :-[
Dette er mikrofonene til handsfree tror jeg, det er ikke strøm til de :-\

laumb

Sitat fra: jog på mandag 16. desember 2013, klokken 20:40
jeg mangler alarm og finner ingen boks eller ekstrakabler.  har 2 stk som er festet på hver side av der boksen skulle sitte.    Er det noen som har sett om det er strøm i disse? :-[

Faen. Spør om jeg hadde kjøpt Alarmpakken om jeg visste at det medførte at den gode gamle pluggen var der.
Ja det hadde jeg...

Blir igjennom brannvegg da tenker jeg. :)

Duzzy

Mitt DR550GW kamera hengte seg i dag.
Er koblet til fast spenning i pluggen i luken over speilet, som mange andre her.
Alle lamper på kameraet lyste, og jeg måtte ta strømmen en stund for å få det i gang igjen... Sjekket da videologgen, og det var heller ingen opptak på en stund.
Får håpe dette ikke skjer hvis jeg trenger videobevis..
Noen andre som har opplevd at kameraet har hengt seg?
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

Spinner

Sitat fra: Duzzy på mandag 16. desember 2013, klokken 21:31
Mitt DR550GW kamera hengte seg i dag.
Er koblet til fast spenning i pluggen i luken over speilet, som mange andre her.
Alle lamper på kameraet lyste, og jeg måtte ta strømmen en stund for å få det i gang igjen... Sjekket da videologgen, og det var heller ingen opptak på en stund.
Får håpe dette ikke skjer hvis jeg trenger videobevis..
Noen andre som har opplevd at kameraet har hengt seg?
Har ikke opplevd at det har hengt seg helt, men manglet lyd i en periode. Det løste seg med siste firmware (1.019).

Stellar

En liten snutt som viser hvor viktig parking mode kan være :-) Den lagrer da tiden både før og etter sammenstøt.

http://www.liveleak.com/view?i=d48_1387826401
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Thor2014

Filmer det hele tiden i parkmode? Hva er egentlig forskjellen mellom vanlig og park?

Spinner

Sitat fra: Thor2014 på onsdag 25. desember 2013, klokken 00:57
Filmer det hele tiden i parkmode? Hva er egentlig forskjellen mellom vanlig og park?
Den filmer hele tiden, men lagrer bare dersom den registrerer et "event".

JohanH


Sitat fra: Sbr på onsdag 25. desember 2013, klokken 15:15
Sitat fra: Thor2014 på onsdag 25. desember 2013, klokken 00:57
Filmer det hele tiden i parkmode? Hva er egentlig forskjellen mellom vanlig og park?
Den filmer hele tiden, men lagrer bare dersom den registrerer et "event".

... Men da den ved event også sparer en del sekunder "bak i tid" må det betyde at en liten del av minneskortet er satt av som cache og at kameran sparer her kontinuerlig. Tror ikke levetid på SD-korter blir mer enn 2-3 år.

sn0le

Med mindre kameraet selv har en liten cache for buffring.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Spinner

Sitat fra: JohanH på onsdag 25. desember 2013, klokken 15:47... Men da den ved event også sparer en del sekunder "bak i tid" må det betyde at en liten del av minneskortet er satt av som cache og at kameran sparer her kontinuerlig. Tror ikke levetid på SD-korter blir mer enn 2-3 år.
Det stemmer, og det står mange steder i bruksanvisningen etc at SD kortet er å regne som forbruksvare og har en begrenset levetid, i tillegg til at det anbefales å re-formatere det ofte :)

laumb

Hørte rykter om at software for klient skal ligge på minnekortet som følger med.
Ligger ikke på mitt (ikke formatert).


Noen andre her som har siste versjon av Blackvue Viewer for Mac? Hjemmesidene til Pittasoft mener jeg må ha brukernavn og passord...




Kameraet var egentlig en julegave fra kona - så fikk ikke lov å åpne det før i går. :P
Blir vel installasjon rimelig snart da! Tenkte å test-filme og teste applikasjonen i dag. :)

Thor2014

Blir spennende å se.
Har selv opplevd å bli presset ut av veien med det resultat et forfelgen gikk i stykker. I etterkant her jeg lært å ikke kjøre utenfor veien, men ligge helt på kanten. Det har resultert i at speilet på venstre side ble borte, men dama som kom i mot hadde selvfølgelig ikke ligget midt i veien.
Rart at det gikk fint med de tre andre større bilene som passerte meg rett før  :o

Spinner

Sitat fra: laumb på torsdag 26. desember 2013, klokken 14:31
Hørte rykter om at software for klient skal ligge på minnekortet som følger med.
Ligger ikke på mitt (ikke formatert).


Noen andre her som har siste versjon av Blackvue Viewer for Mac? Hjemmesidene til Pittasoft mener jeg må ha brukernavn og passord...




Kameraet var egentlig en julegave fra kona - så fikk ikke lov å åpne det før i går. :P
Blir vel installasjon rimelig snart da! Tenkte å test-filme og teste applikasjonen i dag. :)
Klient for Windows ligger i hvert fall der, ikke sjekket for Mac. Prøv å installer siste firmware på minnekortet (last ner her) og se om det kommer inn Mac software da :)

MrDriveby

Bruker dere orginal strømkabelen som følger med (klipper denne) eller kjører dere noen form for erstatning? (Blackvue)
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA