Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Toyota RAV4 EV

Startet av Kristia, torsdag 12. desember 2013, klokken 12:18

« forrige - neste »

Trikkern

Sitat fra: Leifen1980 på lørdag 09. januar 2016, klokken 18:02
Søren og. Jeg sjekket tidspunkt for EU kontroll og slikt i annonsen i dag og så at den nylig var omregistrert. God tur hjem og kom gjerne med tilbakemelding på bilen. Bor selv i Vestfold så kunne gjerne tenkt å sett bilen en eller gang i fremtiden ;)

Flaks jeg rakk deg i forkjøpet da ;) Men bare å gi beskjed så kan vi nok få til noe hvis du vil ta en titt :) vet forresten av sør-import får inn 3 stk rav 4 2013 modeller de nærmeste ukene. Han snakket om muligens andre uken i januar. Sølv alle sammen. Med 16, 35 og 80 000 km.
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

Leifen1980

Da er jeg spent på å høre tilbakemeldinger etter noen dager som eier av bilen. :)
Tesla MY 2021
Ford Galaxy varebil
ex Tesla M3 base performance 2019
ex Mini Cooper 3d 2015 (skulle gjerne hatt tilsvarende som elbil med laaang rekkevidde)
ex 2xNissan Leaf + div fossilbiler

Trikkern

Litt blandede erfaringer med bilen.  :o plass innvendig, kjørekomfort og rekkevidde er veldig bra.. Generelt veldig fornøy frem til i dag. Bilen vil ikke lade  >:( battery temp to low kommer opp. Har stått plugget inn i 7 timer nå og fortsatt ingen lading. Virket som forvarming av batteriet ikke virker. Har prøvd å feilsøke litt i kveld uten hell... Batteriet vil ikke lade sålenge det er under 0 grader. Må prøve å finne meg en varm garasje i morgen jeg kan stå i  :)
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

Brorson

Har du fått orden på ladingen?
Hva var problemet?
Har jo en slik bil selv

Trikkern

Får ladet nå, men ikke løst problemet. Foreløpig løsning var å rydde plass i garasjen så jeg fikk plass til nesten hele bilen ;) er litt varmere der.  setter den på lading med en gang jeg er ferdig med å kjøre mens batteriene fortsatt er varme. Problemet ligger i batterivarmeren. Pumpene virker og sirkulerer væsken som skal varme batteriet, men væsken blir ikke varm. Forhåpentligvis vil dette ordne seg når jeg får oppgradert software, eventuelt byttet cpu'en i bilen.  Har en check EV system feilmelding som skal bli rettet på i begynnelsen av februar forhåpentligvis. Hvis dette ikke retter problemet, så må nok selve varmekilden byttes. Men får ikke regenerert maks, satt bilen i sport eller programmert inn forhåndsvarming av bilen. Så håper at alt dette har en sammenheng med cpu'en. Er også litt bekymret for gearkassen i bilen. Har noen små dunkelyder når jeg trykker inn/slipper gassen. Har hørt at dette er en svakhet på bilen, men dekkes heldigvis av garantien. Har du hørt noen slike lyder? Utenom litt oppstartsproblemer med bilen, er vi kjempefornøyd med den. Et hav av plass og god rekkevidde :) skal bestille jdemo til den nå. Med hurtiglader så blir det en helt konge bil :)
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

Brorson

Har ikke hatt noe slike problem. Min har ikke gått mere enn 27000 ennå. Og var gått ca 3500 når jeg importerte den. Problemet mitt er at jeg ikke har noen garanti, og har heller ikke funnet noen verksted,som kan hjelpe meg om det skulle oppstå noen problem.

Trikkern

Men du har vel garantien som i utgangspunktet fulgte med bilen i USA? Problemet er vel som sagt at ikke så mange vil ta på seg garantijobber som må samkjøres med Toyota i USA. Er ihvertfall Toyota i Kristiansand som skal utføre feilretting på bilen min nå. Har også avtalt med Toyota i Moss om montering av jdemo. De hadde jo montert det før. Utenom det var det vel snakk om elbilmekk i Oslo? Har hørt mye bra om dem.
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

Brorson

Litt usikker på hvordan USA garantien kan samkjøres med Norge, når ingen kan drivverket her.Har tegnet marskinskade forsikring i Tryg, mulig den er av 0 verdi.
Har hatt kontakt med elbilmek, (som har flyttet til Asker) de kjenner ikke til denne type bil. De ville gjerne prøve min, men det passet ikke når jeg var der inne i april.
Inntresant å høre om Toyota Kristiansand kan utføre noe da?

Trikkern

Ja, håper de kan litt der :) har også tatt superforsikringen til if som dekker motor/gearkasse og batteri til bilen blir 8 år. I utgangspunktet så må jo bare forsikrings selskapet overtale tesla til å skru på bilen, siden det er dems deler :) men får høre med de i Kristiansand først :)
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

Brorson

Det jeg ikke har sjekket ut er om Mercedes verkstedene kan noe med drivverket og batteriet som skulle være mye likt skulle man tro.
Men mulig de heller ikke vil ha noe med andre biler å gjøre.
Ikke så mye hjelp å få i Sverige heller, pga lite med EL biler der.

KennethII

Hei hei :)

Ny på forumet her og eier av en 2013 Toyota Rav4 EV. Har hatt den i ca 4 uker nå og er strålende fornøyd med den  :D
2013 Toyota Rav4 EV
2013 Smart fortwo ED

Trikkern

Velkommen i klubben og gratulerer så mye med flott bil :) kjøpte du den som var til salgs hos sør import?
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

KennethII

Takk. Ja jeg kjøpte hos Sør Import. 2013 modell med 16000 km.
2013 Toyota Rav4 EV
2013 Smart fortwo ED

Brorson

Fint at vi blir flere her, som har Rav4.
Slik at vi kan lete sammen etter verksteder som kan hjelpe oss med service og reprasjoner

Kamil1982

Hei. Jeg kjøpte den med 38 000 km. Kjempe fornøyd med den, men bare litt bekymret hvis det gjelder servic. Håper at IF forsikring med garanti kan gjøre meg rolig :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA