Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parksensorer + Ryggekamera

Startet av EvenSteven, mandag 09. desember 2013, klokken 22:54

« forrige - neste »

jorkus

Fungerer helt fint for meg, ingen problemer. Tror noen må ha defekte/feil justerte sensorer, ville ikke slått meg til ro med at de er dårlige/ubrukelige, da må det være noe feil!
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Epleskreller

#16
Over 8000km, de har koblet ut to ganger. Første gang i regnvær, da kontaktet jeg Tesla og de så på dem og fant ingen feil. De kalibrerte dem på nytt.  Dette var i slutten av september.

Den andre gangen var i går. Meldingen (PA disabled) kom i marsfart og da jeg bremset ned hjemme begynte det å pipe. Det hadde i løpet av turen dannet seg et tynt islag i fronten, regner med at det forstyrret sensoren. Tipper det fungerer igjen i dag.

Utenom dette har de fungert bra.

Enig i at frontsensorer burde virke ved rygging, spesielt ved ryggende sving..
Ryggekamera er bra greier, kunne godt komme på distansestreker når bilen er i revers.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

jkirkebo

Sitat fra: Henning76 på tirsdag 10. desember 2013, klokken 11:48
Har en annen bil med parksensorer bak - har ikke fått Teslaen enda - og her må jeg før hver tur ut og gni fingeren over sensorene for å fjerne is og møkk.

Er sensorene til Model S virkelig SÅ dårlige?

Mine har fungert 100% hele tiden, uavhengig av mengde møkk, snø eller is utenpå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cairnz

Kan nevne at Porsche Cayenne/Panamera ikke er stort bedre enn Model S, i følge en som har kjørt alle.
Elbilist

EvenSteven

Vær relatert for min del, ja... I dag pluss grader og de fungerer helt fint igjen.
Burde være mulig under Controls på bilen og stille inn ønsket avstand før rødt. Går vel i rødt nå på 30cm. Samt hatt frontsensorer aktive ved rygging.
Da skal jeg ikke klage noe mer  8)
Tesla S P85+ sølv

Cirion

Nermer meg 12k km... Parksensorene fungerer perfekt fortsatt. Men disse dagene med snø som har bygget seg opp på sensorene (noen cm), har gitt feilmelding. En rask avspyling og de fungerer fint igjen, eller parkere i varm garasje, så belegget tiner. Har aldri opplevd deaktivering på grunn av skitten bil, men igjen jeg kjører ikke skitten bil  ::)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

laumb

Skulle tro dere aldri har hatt parkeringssensorer før?


Har opplevd at snøoppbygning gjør parkeringssensorer like dårlig som gjørme på kameralinser gjør bilder umulig på alle biler jeg har kjørt med parkeringssensorer.

Gjermund

Tror det er viktig å huske at sensorene er tilleggsinformasjon, at en også må se i speiler, ruter og ryggekamera.

Jeg har ikke hatt noen problemer med min, men jeg er usikker på hvor langt ut på sidene de klarer å registrere noe.

Jeg lurer litt på om de forann ikke er på ved rygging fordi da hadde folk gitt f... og bare rygget og svingt til det smalt. Kunne også tneke meg mulighet for å slå de på ved rygging.

OleT

Såvidt jeg kan skjønne, ER sensorene fremme på ved rygging. Pleier å få et pip når fronten svinger forbi en busk når jeg rygger inn i garasjen. Men kanskje feltet er for smalt, slik at noen allikevel klarer å svinge fronten inn i noe på siden?

Ellers har alt fungert upåklagelig på min bil. Ja, venstre frontsesor pep av og til i stillestående kø i tett snøvær. Ellers ingen falske alarmer, og avstandsangivelsen har vært veldig god. Jeg er sjeleglad for at jeg har dem hver eneste dag, det gjør det mye enklere å åle seg inn i båsen på jobben. Særlig hvis den eneste ledige ladeplassen er ved siden av en av de andre teslaene. :)
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

sn0le

Har parkeringssensorer foran og bak på Galaxyen min.

Kan bekrefte at når det ligger snø på de så får man feilindikering på disse også.
De ser ikke forskjell på tre, snø, kjøtt eller metall. ;)

Og er veldig glad i disse, lukeparkering med en bil som er like lang som TMS er lett når man har slikt hjelpemiddel.
På Galaxyen er sensorene foran og bak på når jeg rygger, og blir skuffa hvis TMS ikke har det sånn.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Øyvind.h

Sensorene foran er ikke på når man rygger. Det er i hvert fall min erfaring.

Det som er merkelig er at de har tenkt på at kurvelysene foran bør stå på når man rygger, slik at man ser litt ut på sidene foran bilen. Så de har altså tenkt på at man har behov for å se noe der, men ikke tenkt på akustisk varsling :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

elpedros

Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 10. desember 2013, klokken 11:19

Rygger inn i garasje med 220 cm bredde hver dag, så det blir endel piping :D


Hvordan kommer du deg ut av bilen?? (:

el-fanboy

Sitat fra: elpedros på tirsdag 10. desember 2013, klokken 15:41
Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 10. desember 2013, klokken 11:19

Rygger inn i garasje med 220 cm bredde hver dag, så det blir endel piping :D


Hvordan kommer du deg ut av bilen?? (:

Varierer litt. Vanligvis takluka (har montert ribbevegg i taket i garasjen) Men igår måtte jeg ta bakluka for det begynte å rase så mye snø inn i bilen da jeg åpna panoen.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Eivind_Bergen

Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 10. desember 2013, klokken 16:47
Sitat fra: elpedros på tirsdag 10. desember 2013, klokken 15:41
Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 10. desember 2013, klokken 11:19

Rygger inn i garasje med 220 cm bredde hver dag, så det blir endel piping :D


Hvordan kommer du deg ut av bilen?? (:

Varierer litt. Vanligvis takluka (har montert ribbevegg i taket i garasjen) Men igår måtte jeg ta bakluka for det begynte å rase så mye snø inn i bilen da jeg åpna panoen.

:o Dette MÅ vi få bilder av.

el-fanboy

Ja det hadde vært bra ikke sant. :D Neida, åpningen til garasjen er 220 cm bred. Vel innenfor er det bredt nok til å smyge seg ut døra ;)
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA