Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Type 2 ladere ved vulkan Mathallen

Startet av frekri, søndag 08. desember 2013, klokken 15:46

« forrige - neste »

Cirion

Sitat fra: Milzit på søndag 15. desember 2013, klokken 01:54
Jeg var her i dag, men fikk bare check charge power feilmelding.

Håper det ikkje er noe feil med min bil .. Jeg fikk en feilmelding på Smart Club også, har ikke prøvd noen andre Type 2 stasjoner.

Det står en Type 2 hos Sønniko leste jeg, kanskje jeg burde teste der...
Smart har 3 bokser og den i midten gir meg samme feilmelding. De 2 andre funker. Hvilken prøvde du?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Milzit


Sitat fra: Cirion på søndag 15. desember 2013, klokken 07:17
Sitat fra: Milzit på søndag 15. desember 2013, klokken 01:54
Jeg var her i dag, men fikk bare check charge power feilmelding.

Håper det ikkje er noe feil med min bil .. Jeg fikk en feilmelding på Smart Club også, har ikke prøvd noen andre Type 2 stasjoner.

Det står en Type 2 hos Sønniko leste jeg, kanskje jeg burde teste der...
Smart har 3 bokser og den i midten gir meg samme feilmelding. De 2 andre funker. Hvilken prøvde du?
Jeg prøvde den i midten og den som er lengst vekk. Men der ladet den men med en feilmelding. (Husker ikke helt meldingen)

Cato76

Jeg ladet også på SmartClub i dag. Den i midten virker ikke. De to andre ga meg 13A ~ 28 km/t

Se her http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10789.msg156202.html#msg156202
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Orcuz

Veldig bra at det kommer flere "hurtig ladere", men redd for at det kan bli mye ventetid på de 4 der

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


frekri

Det var bare 1 bil her i dag da jeg var innom. Synd jeg ikke hadde fått levert Teslaen.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

eclipse

Jeg var innom og testet Type 2 laderen på Sand i dag morgen.

Den er tilkoblet 230V IT nett og 32 A og er merket med 7,5kw på kontakten

Jeg koblet til med min Salto Type 2 kabel som er stemplet med 400V/32A

Jeg har singel lader i bilen.

Til min overraskelse oppnådde jeg maks 230V/13A effekt når jeg ladet (14 km/t). Jeg kontaktet både eieren av ladeuttaket og Tesla teknisk support og begge sier at med 230 IT nett så er 13A maks strømstyrke bilen vil lade med.

Jeg trodde denne begrensningen gjaldt UMC men det ser ut som det gjelder Type 2 ladestasjoner også.

Er det andre som har opplevd dette?
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

jkirkebo

#21
Sitat fra: eclipse på mandag 16. desember 2013, klokken 10:56
Jeg var innom og testet Type 2 laderen på Sand i dag morgen.

Den er tilkoblet 230V IT nett og 32 A og er merket med 7,5kw på kontakten

Jeg koblet til med min Salto Type 2 kabel som er stemplet med 400V/32A

Jeg har singel lader i bilen.

Til min overraskelse oppnådde jeg maks 230V/13A effekt når jeg ladet (14 km/t). Jeg kontaktet både eieren av ladeuttaket og Tesla teknisk support og begge sier at med 230 IT nett så er 13A maks strømstyrke bilen vil lade med.

Jeg trodde denne begrensningen gjaldt UMC men det ser ut som det gjelder Type 2 ladestasjoner også.

Er det andre som har opplevd dette?

Du vil få maks 13A med singel-lader på disse foreløpig, da tesla har satt en begrensning i firmware på laderne på 13A pr. del-lader. De som har dobbelt-lader vil få 26A på denne stolpen. I fremtiden vil grensene økes igjen slik at du får 16A og de med dobbelt-lader får 32A.

UMC har ikke denne begrensningen da den fordeler 32A inn over alle de tre del-laderne. Dvs. 10,67A pr. lader, noe som er under grensen på 13A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sn0le

Ser at folk sier disse grensene skal økes, men vet vi virkelig at det er reelt?
Hvorfor er de satt ned til å begynne med?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Go-carter

Jeg prøvde laderne på Vulkan på søndag, sammen med en sort 65 og en hvit 85. Fungerte helt knall, hadde ingen problemer. Ladet vel og merke kun på 13A, men det var den innstillingen bilen stod på. (dessverre)Ikke min bil, så ikke helt stødig på alle innstillingene enda  ::)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Høgis

Sitat fra: Go-carter på mandag 16. desember 2013, klokken 20:23
Jeg prøvde laderne på Vulkan på søndag, sammen med en sort 65 og en hvit 85. Fungerte helt knall, hadde ingen problemer. Ladet vel og merke kun på 13A, men det var den innstillingen bilen stod på. (dessverre)Ikke min bil, så ikke helt stødig på alle innstillingene enda  ::)

Var innom Vulkan for og teste om 3-fas lading fungerte ok etter at ladeporten ble byttet (rask og god service fra Tesla Skøyen). Ladestasjonen lengst fra innkjøringen fikk jeg ikke til og virke, men den andre jeg forsøkte satt igang lading med en gang. Det er riktig at den lader på 13A, men det er 3 fas 16A 400V så den lader 3x13A, 36km/pr. time
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

eclipse


Sitat fra: sn0le på mandag 16. desember 2013, klokken 16:09
Ser at folk sier disse grensene skal økes, men vet vi virkelig at det er reelt?
Hvorfor er de satt ned til å begynne med?

Tesla teknisk support sier de skal økes, det er vel ikke grunn til å tvile på det.

Det ligger også i kortene da de har oppgitt langt høyere ladeeffekt enn det vi klarer å utnytte i dag

Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Viking

Var innom i går. Fant laderne på nivå 1 (nederst).

Plugget inn på den første (nærmest innkjøringen) og ladet 77km/time.
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

arnehelge

Jeg var innom ved Mathallen i dag. Prøvde de to innerste uten at jeg fikk ladet. Det var et lite grønt blink i ladeporten, så ble det blått uten at bilen tok lading. Det sto en Model S ved den tilkoblingen som er nærmest innkjøringen og det så vel ut som den fikk strøm.
Noen som vet om de jeg prøvde er ute av drift, eller må jeg gjøre noe for å aktivisere ladingen? (det blinket vekselsvis grønt og blått på boksen på veggen).

Hvor er lader hos Coop Slependen plassert?
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

Havebigfun

Sitat fra: arnehelge på lørdag 04. januar 2014, klokken 19:57
Jeg var innom ved Mathallen i dag. Prøvde de to innerste uten at jeg fikk ladet. Det var et lite grønt blink i ladeporten, så ble det blått uten at bilen tok lading. Det sto en Model S ved den tilkoblingen som er nærmest innkjøringen og det så vel ut som den fikk strøm.
Noen som vet om de jeg prøvde er ute av drift, eller må jeg gjøre noe for å aktivisere ladingen? (det blinket vekselsvis grønt og blått på boksen på veggen).
jeg prøvde den midtre på søndag- fungerte fint da

Øyvind.h

Sitat fra: arnehelge på lørdag 04. januar 2014, klokken 19:57
Noen som vet om de jeg prøvde er ute av drift, eller må jeg gjøre noe for å aktivisere ladingen? (det blinket vekselsvis grønt og blått på boksen på veggen).
Har opplevd samme feil på en av laderne hos Sønnico. Dvs. blinket grønt/blått vekselvis kort tid etter at jeg plugget i bilen. Heldigvis fungerte den andre jeg testet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA