Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når får vi bilene våre?

Startet av jgg, fredag 06. desember 2013, klokken 17:34

« forrige - neste »

KristianP

Sitat fra: Jonna på torsdag 29. september 2016, klokken 20:37
Sitat fra: KristianP på torsdag 29. september 2016, klokken 20:26
Ringte akkurat noen fra BMW financial services som jeg ikke rakk ta - Hva ringer de for - levering håper jeg? :)
Ringe tilbake i morgen.

De ringte meg forleden, da lurte de på om jeg hadde skaffet meg finansiering ennå (og var veldig ivrige på å gi meg et tilbud).

Ok - takk for raskt svar.
Var det da lenge før du fikk bilen? :)

Jonna

Har fått oppgitt produksjon i uke 40, og forventet overlevering ~uke 44  :)

KnutOL


Kan vel ikke være nødvendig å poste dette i 2 tråder. Denne tråden har vel heller ingenting med dette å gjøre.....
[/quote]

Enig. Jeg postet her først siden det var som hadde skrevet om det i denne tråden. Slettet innlegget nå for å prøve å rydde opp.


Sent from my iPhone using Tapatalk

MartinsenKristian

Overlevering fra forhandler til meg idag eller imorgen!
Er så spent atte fy.

marte3no

Tidlig i dag ble bilen min laget  :D
Bestilte 20. juni. Gleder meg! :-)

MartinsenKristian

Fikk bilen i dag kl 17:00! Er mektig imponert på alle mulige måter!
Fremdeles mye å lære, spesielt hvor man skal lade osv

Orbit

Sitat fra: Fredrik Berg på tirsdag 27. september 2016, klokken 20:30
Veldig moro å se at mange har bestilt den nye i3ah. Men det hadde vært fint om folk kunne skrive når de bestilte den også, slik at man kan se forholdet mellom bestillings dato/uke og produksjons uke.

Bestilt 1/8 2016, forventet produksjon uke 43, levering uke 46-47. Totalt snaut 4 måneders leveringstid.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Rayray

Sitat fra: Orbit på lørdag 01. oktober 2016, klokken 12:29
Sitat fra: Fredrik Berg på tirsdag 27. september 2016, klokken 20:30
Veldig moro å se at mange har bestilt den nye i3ah. Men det hadde vært fint om folk kunne skrive når de bestilte den også, slik at man kan se forholdet mellom bestillings dato/uke og produksjons uke.



Bestilt 1/8 2016, forventet produksjon uke 43, levering uke 46-47. Totalt snaut 4 måneders leveringstid.

Kjenner at jeg må mase litt på oppdateringer fra selger... jeg eier ikke tålmodighet og har aldri før ventet såååå lenge på en bil som denne gangen.. sist jeg måtte vente på en bil endte jeg med å kjøpe noe annet for å slippe unna med 2-3 uker.. jeg bestilte i slutten av uke 28 og fikk opplyst uke 49 som tidligste forventet levering. Spurte for noen uker siden og da var det visstnok ingen endring........ Hmpfr.... utålmodig!!     

Luniboy

Jeg bestilte uke 32, og fikk opplyst uke 49 som levering. Skulle visstnok være ferdig produsert i uke 45 (Bavaria Kristiansand)
2017_BMW 94 Ah i3_FC
2018_TMS100D_med alt

Rayray

Sitat fra: Luniboy på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 06:56
Jeg bestilte uke 32, og fikk opplyst uke 49 som levering. Skulle visstnok være ferdig produsert i uke 45 (Bavaria Kristiansand)

Du og ja..

KristianP

Yes - endelig update igjen!

Bestilt 12.6
Produsert 14.9
Levert Drammen 3.10
ETA Bavaria Oslo neste uke ref mail fra selger. Skal ringe han nå og se om vi klarer denne uka.

Noen som har erfaring med å betale? Noen som har betalt med div kort? (Mye poeng og rabattmuligheter denne måneden)

Trond.m

Sitat fra: KristianP på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 08:33
Noen som har erfaring med å betale? Noen som har betalt med div kort? (Mye poeng og rabattmuligheter denne måneden)
Det er lenge siden jeg forsøkte å betale bil med kredittkort. Det gikk ikke da, og jeg kan ikke forestille meg at det går. Det vil jo bety flere % av bilprisen i kostnader for forhandleren (og etter hvert til kundene). Kontonummer står på ordrebekreftelsen og beløpet overføres med informasjon om chassisnummer og ordrenummer et par dager før levering.

KristianP

Sitat fra: TM på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 09:06
Sitat fra: KristianP på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 08:33
Noen som har erfaring med å betale? Noen som har betalt med div kort? (Mye poeng og rabattmuligheter denne måneden)
Det er lenge siden jeg forsøkte å betale bil med kredittkort. Det gikk ikke da, og jeg kan ikke forestille meg at det går. Det vil jo bety flere % av bilprisen i kostnader for forhandleren (og etter hvert til kundene). Kontonummer står på ordrebekreftelsen og beløpet overføres med informasjon om chassisnummer og ordrenummer et par dager før levering.

Fikk nei fra selger på Amex (forståelig nok) men ok fra "resepsjonen" ift. å betale med mastercard.
Prøver og ser :)

Trond.m

#1918
hvorfor skulle selgeren i Amex si nei ? De driver ikke blåkors, og tjener godt på slike transaksjoner. Det er vel forretningen som betaler. Tipper resepsjonen ikke forstod at det gjaldt hele bilen. Service og rekvisita kan man naturligvis betale med kreditt-kort. Bil må nok betales med debitkort eller bankoverførsel.
Husk også at BMW i3 ikke skal betales til butikken du kjøpte bilen. Den skal betales til BMW Norge AS og de har nok ingen kortautomat. Du har inngått en kontrakt med BMW Norge AS og ikke "din bilforretning AS".  Det skiller i3 fra andre BMW modeller og er gjort for å få gunstigst mulig og lik pris til kundene.

Orbit

Jeg spurte om dette ved signering av kontrakt. Det var mulig å betale med kredittkort, men da med noen prosent påslag i prisen. Så da går vinninga opp i spinninga......
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA