Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når får vi bilene våre?

Startet av jgg, fredag 06. desember 2013, klokken 17:34

« forrige - neste »

LithiumRider

Jeg bestilte fully fluid 22.2.2016 og fikk i følge kontrakten levering tidligst uke 17....som er siste uke i April.
Har ikke hørt et pip fra forhandler om forsinkelser (Oslo) så jeg regner med at jeg får bilen i begynnelsen av Mai en gang....
Min første batteribil med pizza kuttere.  BMW i3 fluid black, fully charged 2016.

Ingeniøren

Sitat fra: LithiumRider på onsdag 20. april 2016, klokken 23:53
Jeg bestilte fully fluid 22.2.2016 og fikk i følge kontrakten levering tidligst uke 17....som er siste uke i April.
Har ikke hørt et pip fra forhandler om forsinkelser (Oslo) så jeg regner med at jeg får bilen i begynnelsen av Mai en gang....

Jeg fikk mail fra selger på mandag og levert bilen på torsdag samme uken. Kunne fått den et par dager før om jeg ikke skulle hatt lakkforsegling på den. Så det er forsatt håp for neste uke.....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

esv

Sitat fra: Hvitmalt på onsdag 20. april 2016, klokken 14:38
Jeg bestilte en fully charged i midten av Februar og ble forespeilet levering i slutten av Mars / beg April. Fabrikken har fremdeles ikke klart å produsere bilen. Begynner å bli veldig lei av å vente og jeg synes det er svakt at BMW ikke kan tilby en lånebil til kundene sine ved en slik forsinkelse.

Noen andre her som fortsatt går og venter ....?

Bestilte min (Fully charged) i uke 6. Ble forespeilt levering i uke 11/12 og fikk bilen i uke 15.

Kanskje litt drøyt å forvente lånebil gjennom hele forsinkelsesperioden, da jeg ikke kan se noe sted at fabrikken garanterer leveringstid.
Men jeg fikk da låne bil av forhandler en god langhelg da jeg sto uten kjøretøy i uke 13. Det var ikke noe problem.

Klykken

Sitat fra: LithiumRider på onsdag 20. april 2016, klokken 23:53
Jeg bestilte fully fluid 22.2.2016 og fikk i følge kontrakten levering tidligst uke 17....som er siste uke i April.
Har ikke hørt et pip fra forhandler om forsinkelser (Oslo) så jeg regner med at jeg får bilen i begynnelsen av Mai en gang....
Ring eller send e-post og be om å få chassisnummer, så kan du følge produksjon og transport selv som beskrevet her: http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=14899.0 :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Hvitmalt

Sitat fra: Klykken på torsdag 21. april 2016, klokken 08:19
Sitat fra: LithiumRider på onsdag 20. april 2016, klokken 23:53
Jeg bestilte fully fluid 22.2.2016 og fikk i følge kontrakten levering tidligst uke 17....som er siste uke i April.
Har ikke hørt et pip fra forhandler om forsinkelser (Oslo) så jeg regner med at jeg får bilen i begynnelsen av Mai en gang....
Ring eller send e-post og be om å få chassisnummer, så kan du følge produksjon og transport selv som beskrevet her: http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=14899.0 :)

Får bilen chassisnummer før den blir produsert?   :-\
Model S 75 AP2.5 EAP - December 2017

Trond.m

Sitat fra: Hvitmalt på torsdag 21. april 2016, klokken 09:35
Får bilen chassisnummer før den blir produsert?   :-\
Ja, som oftest vil chassisnummeret bli opprettet et par uker tidligere.

Hvitmalt

Sitat fra: Klykken på torsdag 21. april 2016, klokken 08:19
Sitat fra: LithiumRider på onsdag 20. april 2016, klokken 23:53
Jeg bestilte fully fluid 22.2.2016 og fikk i følge kontrakten levering tidligst uke 17....som er siste uke i April.
Har ikke hørt et pip fra forhandler om forsinkelser (Oslo) så jeg regner med at jeg får bilen i begynnelsen av Mai en gang....
Ring eller send e-post og be om å få chassisnummer, så kan du følge produksjon og transport selv som beskrevet her: http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=14899.0 :)

Takk for tipset!

Forhandler har gitt med chassisnummeret og bilen var på mandag både produsert og levert til havnen i Bremerhaven. Om jeg er heldig så er hun i skrivende stund på vei med Autoprogress som gikk fra Bremerhaven i dag retning Drammen med ETA i morgen kl 13:00.

Går bilene med jernbane eller med tungtransport fra Drammen til Bergen? Er det for optimistisk å håpe på levering i neste uke? 8)
Model S 75 AP2.5 EAP - December 2017

Klykken

Mener det tok ca to uker fra drammen til tr.heim i 2014. Er litt logistikk som skal gå opp for at alt skal gå smooth, så regn med litt til og fra her. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Hvitmalt

Sitat fra: Hvitmalt på onsdag 27. april 2016, klokken 22:49
Om jeg er heldig så er hun i skrivende stund på vei med Autoprogress som gikk fra Bremerhaven i dag retning Drammen med ETA i morgen kl 13:00.

Sukk, sjekket nettopp med forhandleren min og han kunne fortelle at bilen fremdeles står i Bremerhaven. Han hadde ingen idé om hvor lenge det er til den blir levert.

Er jeg max uheldig, eller bare usedvanlig utålmodig?
Model S 75 AP2.5 EAP - December 2017

Flommis

Du verden, jeg henter min i morgen fra Bavaria, så jeg ble litt satt ut av dagens nyheter ja.

Hvitmalt

#1225
Sitat fra: Flommis på mandag 02. mai 2016, klokken 12:24
Du verden, jeg henter min i morgen fra Bavaria, så jeg ble litt satt ut av dagens nyheter ja.

Grattis! Når bestilte du og når ble bilen produsert?



Model S 75 AP2.5 EAP - December 2017

ENY

Sitat fra: Hvitmalt på mandag 02. mai 2016, klokken 12:52
Sitat fra: Flommis på mandag 02. mai 2016, klokken 12:24
Du verden, jeg henter min i morgen fra Bavaria, så jeg ble litt satt ut av dagens nyheter ja.

Grattis! Når bestilte du og når ble bilen produsert?

Jeg bestilte i Februar og var på det tidspunktet klar over at 2017 modellen kom til å ha lengre rekkevidde. Var litt i stuss men kom frem til at dagens rekkevidde dekker 99% av kjøremønsteret mitt og valgte derfor å ikke vente på den nye modellen.

Hentet bil min for akkurat 14 dager siden. Spurte forhandler litt om 2017 modellen. Dette er hva han skrev;

Det vil i løpet av året komme en batteri-facelift, med noe økt rekkevidde.
Vi vet ikke noe særlig om denne før ting blir offisielt, det vi vet er:

-          Lansering i år, usikkert om bilene bli leveringsklare i år
-          Vi antar en prisøkning på 30 – 50 000, usikkert om dagens kampanjer vil gjelde på det nye batteriet
-         50% økt TEORETISK rekkevidde, hvor mye rekkevidden øker praksis aner vi ikke, men jeg tipper 30 – 50 km
-          Vi kommer til å fortsette å tilby dagens batteripakke når den nye kommer.

Spesielt punkt 1 og 2 var avgjørende for om vi bestilte ny bil i mars samt prisøkning. Nå kommer de første bilene med nytt batteri allerede i august samt av prisøkning ikke er der som hva forhandler synset. Litt bitter faktisk!
2016 BMW I3 High Voltage pluss pluss
2011 BMW 320D xDrive Touring- solgt
2006 BMW 320D Touring- solgt
2004 BMW 316I Sedan- solgt

Lidenskap for BMW

LMOR

#1227
Det at du ikke kan stole på bilselgere er dessverre ikke nytt. "Problemet" er at ingen av disse punktene er direkte feil, hvis du ikke kan være sikker på at han egentlig hadde annen informasjon.
Det er ikke mange dagene siden noe her inne påstod hardnakket at prisen kom til å gå opp med 30 000.-, selv om de fleste lenge har sagt 1500 Euro.
Du får glede deg over bilen, som du har noen måneder lengre, inkl. sommeren.
Nå er det akkurat blitt subsidier i Tyskland også, så det kan fort bli lang ventetid i Norge igjen.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Amigakongen

@Eny

Kos deg med bilen, og bytt batteri neste gang det kommer oppgradering. :)
2015 BMW I3 - 11800km

Hvitmalt

Sitat fra: ENY på mandag 02. mai 2016, klokken 22:20
Sitat fra: Hvitmalt på mandag 02. mai 2016, klokken 12:52
Sitat fra: Flommis på mandag 02. mai 2016, klokken 12:24
Du verden, jeg henter min i morgen fra Bavaria, så jeg ble litt satt ut av dagens nyheter ja.

Grattis! Når bestilte du og når ble bilen produsert?

Jeg bestilte i Februar og var på det tidspunktet klar over at 2017 modellen kom til å ha lengre rekkevidde. Var litt i stuss men kom frem til at dagens rekkevidde dekker 99% av kjøremønsteret mitt og valgte derfor å ikke vente på den nye modellen.

Hentet bil min for akkurat 14 dager siden. Spurte forhandler litt om 2017 modellen. Dette er hva han skrev;

Det vil i løpet av året komme en batteri-facelift, med noe økt rekkevidde.
Vi vet ikke noe særlig om denne før ting blir offisielt, det vi vet er:

-          Lansering i år, usikkert om bilene bli leveringsklare i år
-          Vi antar en prisøkning på 30 – 50 000, usikkert om dagens kampanjer vil gjelde på det nye batteriet
-         50% økt TEORETISK rekkevidde, hvor mye rekkevidden øker praksis aner vi ikke, men jeg tipper 30 – 50 km
-          Vi kommer til å fortsette å tilby dagens batteripakke når den nye kommer.

Spesielt punkt 1 og 2 var avgjørende for om vi bestilte ny bil i mars samt prisøkning. Nå kommer de første bilene med nytt batteri allerede i august samt av prisøkning ikke er der som hva forhandler synset. Litt bitter faktisk!

Det har jeg full forståelse for!

Samme punktene og informasjon var viktige når vi bestilte. 

Min største gripe er likevel at jeg ble forespeilet levering i uke 13, og etter å ha tenkt mye på det kom jeg frem til at jeg i det miste ville få 2016 modellen ett halvt år tidligere enn en eventuell oppgradert modell. Nå har vi kommet til uke 18 og bilen er sannsynligvis fortsatt 3-4 uker unna levering, så den reelle forskjellen for meg på 2016 og 2017 modell er kanskje så lite som 1-2 mnd.

Om BMW hadde fortalt meg i februar at jeg ikke kunne forvente å motta bilen før midt/slutten av Mai, så hadde jeg helt klart utsatt nybilkjøpet mitt. Jeg klarer meg stort sett fint med den rekkevidden som er på 2016 modellen, men jeg er dypt bekymret for restverdien på bilen allerede før jeg får den i eget eie.
Model S 75 AP2.5 EAP - December 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA