Når får vi bilene våre?

Startet av jgg, fredag 06. desember 2013, klokken 17:34

« forrige - neste »

fluidblack

Sitat fra: TM på lørdag 08. oktober 2016, klokken 21:04
Sitat fra: fluidblack på lørdag 08. oktober 2016, klokken 20:49
Hvor lang tid må jeg ca regne med fra produksjon til bilen kan leveres?
3-5 uker er det normale. De oppgir gjerne 6 uker til "tidligste levering", men det går som regel raskere.

Takk! Fortsatt ikke fått VIN, men da regner jeg med at den er i rute ift oppdatert levering som gikk fra ule 47 til uke 45 :) Det stemmer omtrentlig med andre jeg ser som har bestilt i uke 26 :)
BMW i3 94ah Fluidblack

morgull

Stemmer det "Zuexi" . Mineral Grey med dark oak dashbord.
Har nå endelig fått sjekket selv på bimmer.work. Hooket av for "Jeg er ikke en robot" og klikket på noen bilder som inneholdt noen spesielle objekter og så ordnet alt seg :)

hemi


KristianP


Prod samme dag som deg, bestilt fra samme sted, skulle først få min onsdag, men fikk beskjed om at klargjøringsfirma de brukte hadde litt backlog, du får se etter en blå :p
[/quote]

Hehe.. Måtte jobbe den inn for å få til torsdag, men hadde et stort behov da jeg reiste til Asia uka etter.
PS - husk å be om levering med vinterdekk ;)

hemi


Orbit

Ser V909430 ble produsert 19/9, og registrert allerede 7/10 i Elverum! To uker og fire dager fra produksjon til registrering i Norge må være med god medvind over Skagerak..... Eller er det mulig med "factory delivery" også for i3 i Leipzig, og så kjøre bilen hjem selv?

http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=Bmw%20I%20I3&mnd=%25&year=%25

...og den første EK20xxx i3 har fått skilt.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Zuexi

Interessant statistikk!

Hva kommer det av at enkelte VIN som starter med V5xxxxx kommer blant nyregistrerte biler med høyere VIN-tall? F.eks. V88xxxx/V9xxxxx

JorgenM

Sitat fra: Orbit på mandag 10. oktober 2016, klokken 21:10
...og den første EK20xxx i3 har fått skilt.
Sorry for off-topic, men betyr det at man har passert 100.000 elbiler i Norge nå?
EL og EK starter vel på E(L/K)10000 så da er det 90k EL + 10k EK.
En liten milepæl det vel :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Orbit

Sitat fra: Zuexi på mandag 10. oktober 2016, klokken 23:23
Hva kommer det av at enkelte VIN som starter med V5xxxxx kommer blant nyregistrerte biler med høyere VIN-tall? F.eks. V88xxxx/V9xxxxx

Tror BMW setter av blokker av VINs til en modell/fabrikk, og derfor blir det store hopp når de begynner på en ny. F. eks hoppet i3 VIN fra ca V884550 til V909400 i midten av september. Imellom der, finner du diverse 2-serie, også fra fabrikken i Leipzig.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

jkirkebo

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 07:47
Sitat fra: Orbit på mandag 10. oktober 2016, klokken 21:10
...og den første EK20xxx i3 har fått skilt.
Sorry for off-topic, men betyr det at man har passert 100.000 elbiler i Norge nå?
EL og EK starter vel på E(L/K)10000 så da er det 90k EL + 10k EK.
En liten milepæl det vel :)

Det er mange huller i serien, f.eks registreres det fortsatt biler på EL2xxxx. Dessuten er jo endel biler vraket gjennom årene, av forskjellige grunner. Vi er nok et stykke unna 100k registrerte elbiler ennå.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Panduck

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 10:26
Det er mange huller i serien, f.eks registreres det fortsatt biler på EL2xxxx. Dessuten er jo endel biler vraket gjennom årene, av forskjellige grunner. Vi er nok et stykke unna 100k registrerte elbiler ennå.

Så nettopp en splitter ny i3 med EL5xxxx :)

Mr.Zero

Sitat fra: Panduck på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 12:48
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 10:26
Det er mange huller i serien, f.eks registreres det fortsatt biler på EL2xxxx. Dessuten er jo endel biler vraket gjennom årene, av forskjellige grunner. Vi er nok et stykke unna 100k registrerte elbiler ennå.

Så nettopp en splitter ny i3 med EL5xxxx :)

Etter MYYYYE hæssel klarte jeg å få EL-skilter på min splitter nye i3.. Fikk EL94... og da var det kun 15 skiltnr igjen på trafikkstasjonen av EL-serien. Dette i Bærum. Ringte rundt til maaange trafikkstasjoner hvor de jeg ringte til ikke hadde skilter, eller hadde makulert de. Elbil skal ha EL-skilter! 8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

ApeX

Elektronisk Krigføring-skilter er mye mer bædass.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

hemi

Fikk min i dag, kom ca 2,5 mil på 25%, var litt stop og kø og ditt og datt

økern > sthanshagen > hosle.

Panduck

Sitat fra: hemi på onsdag 12. oktober 2016, klokken 23:32
Fikk min i dag, kom ca 2,5 mil på 25%, var litt stop og kø og ditt og datt

Du brukte 25% på 25km? Da antar jeg at noen % ble spist til å varme bilen, og at det ikke var vidre økonomisk kjøring. :O

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA