Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

LED fjernlys

Startet av LMOR, fredag 06. desember 2013, klokken 09:10

« forrige - neste »

02jan

Ja nærlysene er meget gode , så lenge man har LED, jeg bruker nærlysene der jeg helst skulle hatt fjernlys.  Min søster klarte kunststykke med å kjøpe i3 med halogen lysene - der er også nærlysene like sterke som min lommelykt fra 1979.

Imponerende at noen orker å bygge om lysene & finne  alternative løsninger,  vil nok først prøve på  osram  night breaker pærene.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Holand

Noen som har gjort forsøk med HID/Xenon ombygging?
har ikke vært fornøyd med det jeg har prøvd av LED pærer til nå, og har god erfaring med HID fra tidligere.

har bestilt meg disse nå: http://www.ebay.com/itm/121988102189?item=121988102189&viewitem=&vxp=mtr.

rasende billig! spent på resultat

Olemann

Hvordan tenker du å feste ballastene i skjerm/bil?

Sitat fra: Holand på tirsdag 07. februar 2017, klokken 19:18
Noen som har gjort forsøk med HID/Xenon ombygging?
har ikke vært fornøyd med det jeg har prøvd av LED pærer til nå, og har god erfaring med HID fra tidligere.

har bestilt meg disse nå: http://www.ebay.com/itm/121988102189?item=121988102189&viewitem=&vxp=mtr.

rasende billig! spent på resultat

SveinJ

Det jeg har sett av ettermontert HID på biler og mc'er er ikke overbevisende. Gir mye lys i lykta og rett foran, men ikke langt framover på veien. Lysgeometrien i HID pærene er annerledes enn halogen og reflektor og glass er designet for dette.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Holand

Sitat fra: Olemann på tirsdag 07. februar 2017, klokken 20:36
Hvordan tenker du å feste ballastene i skjerm/bil?


Det ser ut som om det er mer en nok å feste ballast i. men må kanskje av med innerskjerm for å komme til.

SveinJ: Lyskilden(lysbuen) i en h11 hid pære er ikke fryktelig langt unna filamentet i ei halogenpære, så alt for ille kan det vel ikke bli?

Snart-i3

Jeg festet ballasten til innerskjermen. Brukte karosseriskrue/skive
http://www.biltema.no/no/Bygg/Festeelementer/Sortimentboks/Skrue/Karosseriskruesett-160-deler-2000019926/
Klarte å gjøre det uten å demontere noe.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

Sungrazer

Jeg har brukt ettermonterte HIDs i langlysene på min E39. Det ble godt lys, langt frem og ut til sidene, men det største ankepunktet er at det tar lang tid å få full lysstyrke før pærene varmes opp. Når man dimmer ned og opp igjen etter å ha møtt en bil tar det litt kortere tid, men allikevel plagsomt.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

mrydningen

Men E39 har vel prosjektorlys selv med Halogen? Eller gikk de bort fra det etter E34?
P85+ (m/Autopilot, alt - 7seter) overtakelse fra Tesla 17. Juli

Sungrazer

Er bare xenonlampen som har prosjektorlys. Langlysene er vanlig reflektor, svjv.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

RodeoKlovn

Jeg fikk låne et par LED-pærer til fjernlysene mine av en kompis, for å sjekke forskjellen. Alt gikk knirkefritt med montering, og pærene fungerer helt fint, men jeg får feilmelding når jeg slår på fjernlyset. Om jeg skulle bestille meg LED-pærer selv, hvordan vet jeg hva som gir feilmelding og ikke? Kan ikke se det er nevnt her tidligere, så antar at dere andre som har byttet ikke får opp noe i displayet.
2016 BMW i3
2018 BMW i3s
2019 Jaguar I-Pace HSE First Edition

Autowinder

Sjekke at pærene er testet kompatible med Canbus ?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Meldola

Går nå heldigvis mot lysere tider, men dersom noen skulle være interessert; tok et bilde med Nærlys og et bilde med fjernlys etter å ha montert en Rigid SR2 - 20 Ledbar. føler ikke bildet helt yter effekten rettferdighet, men kan gi en liten pekepinn.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

RogerRabbit

Sitat fra: Meldola på onsdag 15. mars 2017, klokken 14:08
Går nå heldigvis mot lysere tider, men dersom noen skulle være interessert; tok et bilde med Nærlys og et bilde med fjernlys etter å ha montert en Rigid SR2 - 20 Ledbar. føler ikke bildet helt yter effekten rettferdighet, men kan gi en liten pekepinn.

I hvilken grad måtte du styre og herje for å montere denne?
Gikk du for en skiltholder type?
Hvordan gikk/utførte du kablingen?
Koblet du disse på eksisterende fjernlys?
Hvis dette ikke medførte store inngrep i selve karosseriet på bilen, så er jeg interessert i å gjøre dette selv på min leasing i3.
Kjører mye til Telemark, og elgen er da fin å se før det smeller.

Jeg regner med at siden man har montert ekstralys i oddetall, ergo her bare 1, at man kommer unna med dette fra Politiet. ( Man skal selvfølgelig ikke regne med noe her i livet... ).
Denne forhistoriske regelen om at man kun kan ha ekstralys i partall er utdatert og teit.

//Roger
2021 - Polestar 2 Snow
2017 - BMW i3 33kWh Protonic Blue
2003 - Opel Vectra GTS 2.2 Silver Metallic

brako79

Kan vel montere to liggende ovenfor hverandre. Over/under skilt f.eks. Tviler på godkjenning likevel.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Toalmar

#164
Skal man gjøre dette lovlig så må man ha 2 stk og de må også stå med en hvis avstand fra hverandre, i tillegg må de være E-merket.

Det kan leses mere om dette her http://www.tv2.no/broom/8984375/

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA