Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forvarming-innstilling...

Startet av knutgrr, torsdag 05. desember 2013, klokken 22:12

« forrige - neste »

knutgrr

Hei.
Når jeg kjøpte Leaf'en mener jeg at selgeren sa at man kun kunne fjernaktivere forvarming hvis batteriet var på over 80% lading (når bilen ikke er tilkoblet strøm).
Jeg mener også han viste meg en meny hvor man kunne stille denne prosentsatsen ned(var det til 15%).
Nå kan jeg ikke (etter 30 min med trykking) få funnet denne menyen, og det er en tanke plagsomt.

Når jeg er ferdig på jobb har jeg typ 78% strøm, og vil gjerne bruke fjernaktivert forvarme.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Sverre_E

Du kan ha under 80% og likevel forvarme.
Bare forsøk.  ;)
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

pottle

Fra side 2-10 i navigasjonsheftet US pdf:

When charging is set as the first priority, the Climate Ctrl. Timer does not start until 10 segments (80%) of the Li-ion battery avail- able charge gauge are illuminated.

When the climate control is set as the first priority, the Climate Ctrl. Timer will not operate until the remaining Li-ion battery power displayed in the meter is 2 segments (15%) or higher.

Tror at det var noe kluss med kommunikasjonen fra selgeren din. Cluet er at du kan sette timeren-systemet ditt til å prioritere lading i steden for oppvarming og omvendt. Denne menyen/valget har ikke noe med manuell start av oppvarmingen.
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA