Lite plass mellom hjulbuer og dekk - uheldig på vinter/dårlig sledeføre?

Startet av Muffinman, torsdag 05. desember 2013, klokken 20:53

« forrige - neste »

Lynet

Hva med å sprøyte på tectylmasse på denne filten? Da blir det ihvertfall ikke porøs overflate.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

vnm

Sitat fra: Lynet på onsdag 20. januar 2016, klokken 17:20
Hva med å sprøyte på tectylmasse på denne filten? Da blir det ihvertfall ikke porøs overflate.
Tja... Kan ikke noe særlig om Tectyl, men det vil nok gi litt negative utslag på støy inn i kupeen da filtens absorberende egenskaper kan endres, slik at mer støy overføres til bilens øvrige konstruksjon. En hardere/glattere flate vil vel kunne gi noe mer resonans i hjulbuen. Om det hjelper for snøpakking eller ikke, eller om det har andre negative konsekvenser aner jeg ikke. Prøv da vel :)
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

petersv

Pensle eller spraye på parafin må jo være mye enklere og billigere. Om det er lurt skal jeg ikke uttale meg om, men det imprignerer jo så kan ikke se hvorfor det ikke skulle fungere.

Bivoks eller lanolin for de som ikke vil ha petroliumsprodukter, men det er nok mer slit iom. at det må varmes før påføring.

pwb

hvis denne filten er stiv, hvorfor ikke bare ta den ut, la den tørke skikkelig å smøre på epoxy og gjerne litt glassfiber også hvis ikke filten blir bra nok armering av seg selv.

petersv

Blir nok vanskelig å montere når den er stiv/rigid. Noe gummibasert burde funke.

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Kim Kim

Muffinman :  ( slightly off topic) Jeg har samme felger og dekk som du har på bilen din, og de skubber i hjulbuene hver gang jeg rygger og svinger samtidig, dette er da ikke i sammenheng med vinterføre.
Opplever du, eller noen andre  dette?
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Muffinman

Har ikke originale felger på noen av bilene og null subbing nå, men 21" turbin med PS 2 på P85 gjorde det før jeg kvittet meg med dem. Først på en side før jeg fikk justert hjulvinkler på et MB verksted. Da forsvant det. Senere ble det justert av Tesla i forbindelse med DU-bytte. Da begynte det å subbe på begge sider...

Dette er ikke uvanlig, og selv dekktype kan spille inn. Kan fikses ved å bruke varmepistol på innerskjermen og lage mer klaring.

DaTwister

DaTwister

Den var bare drit. Hjelper ikke noe som helst det jeg kan se. Påført i 3 lag, med 10 min i mellom som anvist på boksen. God tørk i varm garasje.

petersv

Må si jeg ikke er overrasket... Prøv lanolin eller rubberspray, siste er kanskje enkleste.

DaTwister

petersv

Flytende latex er kanskje enklere å pensle på? Det er jo veldig mye glattere enn gummi. Hvem blir førstemann til å prøve? :D

Elbil fundamentalist

Hva med å sy varmekabler på baksiden av filten?
Ved ladepausene kan filten varmes opp slik at isen slipper. Kanskje disse 12v varmekablene kan få litt 12v strøm ved å legge opp en ny sikringskurs. Effekten må selvsagt ikke bli for stor slik at det blir overlast på DC-DC konverteren.
http://www.thermotex.no/portfolio-item/srfvl-selv-regulerende-varmekabel-12v24v/
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

mogu

Kanskje det var det som ble prøvd på en tesla ved Brokelandsheia rundt nyttår?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA