Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bjørns videoer

Startet av bb, torsdag 05. desember 2013, klokken 09:51

« forrige - neste »

bb

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 03. mars 2016, klokken 19:26
Hei Bjørn
Regner med du ikke leser alle tråder- her er det et verdifullt prosjekt:
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 03. mars 2016, klokken 19:24
Mtp Muffinmans erfaring er 90D- ladeegenskaper en showstopper for de av oss som vurderer å oppgradere.
Vi bør gjøre noe for evt å verifisere det.
Hadde vært interessant om BB kunne laget en ladevideo med en ny 85 og 90 og om Cookie eller Sigurdi kan lese ut slike biler- er muffinmans erfaring reproduserbar og dokumenterbar er det neste "skandale".
I korte trekk, hvordan lader 90 kWh i forhold til 85 kWh-pakken?
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Muffinman

Kun en lading så det er for spinkelt å konkludere:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,25419.msg459663.html#msg459663

Hadde da kjørt over 20 mil i bra tempo, og plussgrader hele veien. Turen startet mellom 80-90% soc og lading startet på 27%.

Til sammenligning har jeg ladet 85D`en flere ganger og den holder maks effekt til passerte 25% (gjerne 118kW), 100kW ved 35% og 84kW ved 50%. P90D`en lå langt under dette hele veien og fikk 67kW ved 50%.

ELTesla


bb

Sitat fra: Muffinman på fredag 04. mars 2016, klokken 08:36
Kun en lading så det er for spinkelt å konkludere:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,25419.msg459663.html#msg459663

Hadde da kjørt over 20 mil i bra tempo, og plussgrader hele veien. Turen startet mellom 80-90% soc og lading startet på 27%.

Til sammenligning har jeg ladet 85D`en flere ganger og den holder maks effekt til passerte 25% (gjerne 118kW), 100kW ved 35% og 84kW ved 50%. P90D`en lå langt under dette hele veien og fikk 67kW ved 50%.
Jeg må få lånt en 90D/P90D og testet dette.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Mazzbot

Hvor kan jeg "gjette" på konfig? Kan disse 10 000 tesla Credit brukes til å reserve f eks model 3 med ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

bb

Sitat fra: Mazzbot på fredag 04. mars 2016, klokken 10:19
Hvor kan jeg "gjette" på konfig? Kan disse 10 000 tesla Credit brukes til å reserve f eks model 3 med ?
Du gjør det på Facebook: https://www.facebook.com/BjornsTesla/
Disse kan kun brukes til ting fra Tesla shop.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bb

Litt off topic, men denne videoen kan være relevant for folk som vurderer å kjøpe i3. Midt i videoen nevner jeg Teslaen :)

https://youtu.be/jQsaTlWM2P4
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer


bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

petersv

Hvordan gikk servicen? Noe interessant som stod på utskriften? Er de forresten fortsatt med på å gi deg en service i året uavhengig av kjørelengde?

bb

Sitat fra: petersv på søndag 13. mars 2016, klokken 12:11
Hvordan gikk servicen? Noe interessant som stod på utskriften? Er de forresten fortsatt med på å gi deg en service i året uavhengig av kjørelengde?
Servicen gikk greit den. Jeg har en egen video som snakker mye om den:

https://www.youtube.com/watch?v=m9f3VL0d1-w

Servicen min ble brukt opp etter to ganger. Første service var rett før 100k så derfor ble andre service innafor.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

slumberjack

Hei Bjørn

Jeg har sett mange, men neppe alle av videoene dine, men en gang i fremtiden skulle jeg likt en video (om det ikke alt finnes) med tanker rundt å kjøpe Model S brukt. Nå beholder jo du ikke Millenium Falcon, men kanskje du beholder kontakten med den nye eieren så man på en eller annen måte kan se om noe etterhvert blir typiske feil og får vurdert hvor alvorlige de er. 

Mest realistisk for meg er å kjøpe en  model 3 eller brukt model S, minst 3 år gammel, kanskje mer. Etterhvert som garantier nærmer seg slutten vil jo dette bli mer og mer aktuelt, en Model S kan potensielt bli en "evighetsbil" eller en utgiftsbombe for spesielt interesserte. 

Tenkte bare å plante ideen siden somme av oss helst eier en bil lenge, mens andre bytter hvert 2-4 år.   

Ting jeg tenker på allerede (bortsett fra opplagte ting som batteri)
- hjuloppheng over tid (skeivhet, spissing etc kan gå ad undas på eldre biler, men mulig mine erfaringer er fra skader).
- Vinduene som er rammeløse og justerer seg hver eneste gang man går ut og inn  og andre pakninger generelt
- Småtteri som designløsninger vi ser er dårlige over tid, vil de være brukende om 10-15år? 


Nå fikk jeg seff blackout, men jeg synes egentlig det kan være mye å ta tak i når jeg ser hva du kritiserer som små og store punkt i oppsummeringer som du gjorde i Thailand i hondaen. :) Rett og slett en slags spalte om Tesla som fremtidig bruktbil for de som vil vurdere om de kan leve med små eller store detaljer som ikke er på stell mer. 



bb


https://youtu.be/BgG-gc01ENQ

Sitat fra: slumberjack på fredag 18. mars 2016, klokken 14:18
Hei Bjørn

Jeg har sett mange, men neppe alle av videoene dine, men en gang i fremtiden skulle jeg likt en video (om det ikke alt finnes) med tanker rundt å kjøpe Model S brukt. Nå beholder jo du ikke Millenium Falcon, men kanskje du beholder kontakten med den nye eieren så man på en eller annen måte kan se om noe etterhvert blir typiske feil og får vurdert hvor alvorlige de er. 

Mest realistisk for meg er å kjøpe en  model 3 eller brukt model S, minst 3 år gammel, kanskje mer. Etterhvert som garantier nærmer seg slutten vil jo dette bli mer og mer aktuelt, en Model S kan potensielt bli en "evighetsbil" eller en utgiftsbombe for spesielt interesserte. 

Tenkte bare å plante ideen siden somme av oss helst eier en bil lenge, mens andre bytter hvert 2-4 år.   

Ting jeg tenker på allerede (bortsett fra opplagte ting som batteri)
- hjuloppheng over tid (skeivhet, spissing etc kan gå ad undas på eldre biler, men mulig mine erfaringer er fra skader).
- Vinduene som er rammeløse og justerer seg hver eneste gang man går ut og inn  og andre pakninger generelt
- Småtteri som designløsninger vi ser er dårlige over tid, vil de være brukende om 10-15år? 


Nå fikk jeg seff blackout, men jeg synes egentlig det kan være mye å ta tak i når jeg ser hva du kritiserer som små og store punkt i oppsummeringer som du gjorde i Thailand i hondaen. :) Rett og slett en slags spalte om Tesla som fremtidig bruktbil for de som vil vurdere om de kan leve med små eller store detaljer som ikke er på stell mer.
Høres ut som en god idé. Jeg må bare vente til bilene blir gamle nok :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA