Bjørns videoer

Startet av bb, torsdag 05. desember 2013, klokken 09:51

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Jeg ville forvente at Bjørns bil er en av de aller første som blir levert i Europa. Men det kan godt hende dette ikke er før mars.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

petersv

Det er det nok liten tvil om Espen :) Men den første kan kommer når som helst, tidlig eller sent.

N00b

Gratulerer med bil! 

Si fra når det åpnes for konfigurering

amund

Grattis, vel fortjent! Gleder meg til å se den testet, filmet, dronet osv, kanskje til og med på nært hold.  :)
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

bb

Når jeg får nok kommentarer og views så kommer jeg til å sende en tweet til Elon Musk.

http://youtu.be/RDN-DWfq_Ik

Takk for gratulasjoner :) Så snart jeg vet noe mer om konfigurasjonen så kommer det video.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Kristian O

Sitat fra: bb på søndag 08. november 2015, klokken 18:43
Når jeg får nok kommentarer og views så kommer jeg til å sende en tweet til Elon Musk.

Enig med mykje av det du sei Bjørn. En ting du ikkje nevnte, som burde være svært enkelt å få med; Varsel når temperaturen nærmer seg null! "Alle" biler som viser utevendig temperatur har jo dette, så det er merkelig at TMS ikkje har det.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

SunSeeker

Sitat fra: bb på søndag 08. november 2015, klokken 18:43

Takk for gratulasjoner :) Så snart jeg vet noe mer om konfigurasjonen så kommer det video.

-Symbolene for lys/fjernlys er flyttet for langt til venstre. Bør flyttes mot senter.
-"wattmeteret" bør gjøres større på AP biler.
Ellers enig med det meste.

aness

Sitat fra: SunSeeker på søndag 08. november 2015, klokken 22:07
-"wattmeteret" bør gjøres større på AP biler.

Trenger ikke være større, men jeg skulle gjerne hatt flere tall på det, spesielt ned mot null, nå er det fullstendig umulig å se hvor mye/lite man bruker.

Ellers skulle jeg veldig gjerne hatt en dongle til USB-porten med line in, jeg kan til og med love drastisk nedgang i 3G-bruk hvis jeg kan sende lyd inn i bilen den veien.

dosmont

Jeg er fornøyd med layouten på AP bilene, men har et inntrykk av at enkelte ønsker noen forandringer.
Så da kunne det vært mulig å konfigurere sitt eget Dashboard ved bruk av storskjermen, med drag and dropp av elementer som tripp/wattmeter/lydspor,kanal osv, i forskjellige layouter og  valgfrie plasseringer, samt lysstyrke farger.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

GOS

@Saatheesh
Da det synes å drøye for Tesla å få på plass en lader mellom Aksdal og Gol så hadde det vært veldig fint om dere plasserte en av disse Chademo-adapterne dere fikk av Bjørn enten ved 50 kW laderne i Odda eller (Øvre) Eidfjord. Ville tro noen av bensinstasjonene eller mat-sjappene der kunne administrert den slik at vi kunne kjørt innom der å hente den før vi skal lade.

PS. Enda bedre om dere gjøre det relativt raskt slik at jeg kan kjøre Stavanger - Hafjell i julen og Stavanger - Geilo i Februar uten å måtte saktelade på en mulig ledig 22 kw lader i (Øvre) Eidfjord :)

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

satheesh.net

Sitat fra: GOS på onsdag 11. november 2015, klokken 07:01
@Satheesh
Da det synes å drøye for Tesla å få på plass en lader mellom Aksdal og Gol så hadde det vært veldig fint om dere plasserte en av disse Chademo-adapterne dere fikk av Bjørn enten ved 50 kW laderne i Odda eller (Øvre) Eidfjord. Ville tro noen av bensinstasjonene eller mat-sjappene der kunne administrert den slik at vi kunne kjørt innom der å hente den før vi skal lade.

PS. Enda bedre om dere gjøre det relativt raskt slik at jeg kan kjøre Stavanger - Hafjell i julen og Stavanger - Geilo i Februar uten å måtte saktelade på en mulig ledig 22 kw lader i (Øvre) Eidfjord :)

Takk for tips! ;)

o.b.lix

Er det ikke bruk for en slik chademosak i stavangerområdet også?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

GOS

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 11. november 2015, klokken 10:33
Er det ikke bruk for en slik chademosak i stavangerområdet også?
Enig i det, men viktigere å få det på veier langs sentrale innlandsveier / fjellene først.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

d58palset

Sitat fra: GOS på onsdag 11. november 2015, klokken 07:01
@Saatheesh
Da det synes å drøye for Tesla å få på plass en lader mellom Aksdal og Gol så hadde det vært veldig fint om dere plasserte en av disse Chademo-adapterne dere fikk av Bjørn enten ved 50 kW laderne i Odda eller (Øvre) Eidfjord. V

Eidfjord hadde vært en super lokalisasjon for alle som skal over Hardangervidda - som tross alt er en hovedvei mellom Øst og vest i tillegg til at mange hyttefolk holder til på begge sider av vidden. Både folk fra Bergen og Stavangerregionen hadde hatt stor nytte av lader her.
I tillegg har stedet et lite sentrum - og allerede en ladeplass med type 2/ccs/chademo som man kanskje kunne bygget ut med superladeplasser....
Noen som vet om dette stedet vurderes av Tesla?

(Ellers er det vel i Edfjord (sentrum) - og ikke Øvre Eidfjord du tenker på:) )

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA