Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bjørns videoer

Startet av bb, torsdag 05. desember 2013, klokken 09:51

« forrige - neste »

petersv

Igjen, gratulerer. Ikke for å legge en demper på entusiasmen, men de produserer nok bare US-modeller først, og du vil nok helst ha en EU-modell. Mao. kan det ta ganske lang tid før du får bilen. Men dette er selvfølgelig bare spekulasjoner basert på hvordan det er gjort før og hva som er kommunisert.

Espen Hugaas Andersen

Jeg ville forvente at Bjørns bil er en av de aller første som blir levert i Europa. Men det kan godt hende dette ikke er før mars.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

petersv

Det er det nok liten tvil om Espen :) Men den første kan kommer når som helst, tidlig eller sent.

N00b

Gratulerer med bil! 

Si fra når det åpnes for konfigurering

amund

Grattis, vel fortjent! Gleder meg til å se den testet, filmet, dronet osv, kanskje til og med på nært hold.  :)
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

bb

#1160
Når jeg får nok kommentarer og views så kommer jeg til å sende en tweet til Elon Musk.

http://youtu.be/RDN-DWfq_Ik

Takk for gratulasjoner :) Så snart jeg vet noe mer om konfigurasjonen så kommer det video.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Kristian O

Sitat fra: bb på søndag 08. november 2015, klokken 18:43
Når jeg får nok kommentarer og views så kommer jeg til å sende en tweet til Elon Musk.

Enig med mykje av det du sei Bjørn. En ting du ikkje nevnte, som burde være svært enkelt å få med; Varsel når temperaturen nærmer seg null! "Alle" biler som viser utevendig temperatur har jo dette, så det er merkelig at TMS ikkje har det.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

SunSeeker

Sitat fra: bb på søndag 08. november 2015, klokken 18:43
Når jeg får nok kommentarer og views så kommer jeg til å sende en tweet til Elon Musk.

Takk for gratulasjoner :) Så snart jeg vet noe mer om konfigurasjonen så kommer det video.

-Symbolene for lys/fjernlys er flyttet for langt til venstre. Bør flyttes mot senter.
-"wattmeteret" bør gjøres større på AP biler.
Ellers enig med det meste.

aness

Sitat fra: SunSeeker på søndag 08. november 2015, klokken 22:07
-"wattmeteret" bør gjøres større på AP biler.

Trenger ikke være større, men jeg skulle gjerne hatt flere tall på det, spesielt ned mot null, nå er det fullstendig umulig å se hvor mye/lite man bruker.

Ellers skulle jeg veldig gjerne hatt en dongle til USB-porten med line in, jeg kan til og med love drastisk nedgang i 3G-bruk hvis jeg kan sende lyd inn i bilen den veien.

dosmont

Jeg er fornøyd med layouten på AP bilene, men har et inntrykk av at enkelte ønsker noen forandringer.
Så da kunne det vært mulig å konfigurere sitt eget Dashboard ved bruk av storskjermen, med drag and dropp av elementer som tripp/wattmeter/lydspor,kanal osv, i forskjellige layouter og  valgfrie plasseringer, samt lysstyrke farger.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

GOS

@Saatheesh
Da det synes å drøye for Tesla å få på plass en lader mellom Aksdal og Gol så hadde det vært veldig fint om dere plasserte en av disse Chademo-adapterne dere fikk av Bjørn enten ved 50 kW laderne i Odda eller (Øvre) Eidfjord. Ville tro noen av bensinstasjonene eller mat-sjappene der kunne administrert den slik at vi kunne kjørt innom der å hente den før vi skal lade.

PS. Enda bedre om dere gjøre det relativt raskt slik at jeg kan kjøre Stavanger - Hafjell i julen og Stavanger - Geilo i Februar uten å måtte saktelade på en mulig ledig 22 kw lader i (Øvre) Eidfjord :)

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

satheesh.net

Sitat fra: GOS på onsdag 11. november 2015, klokken 07:01
@Satheesh
Da det synes å drøye for Tesla å få på plass en lader mellom Aksdal og Gol så hadde det vært veldig fint om dere plasserte en av disse Chademo-adapterne dere fikk av Bjørn enten ved 50 kW laderne i Odda eller (Øvre) Eidfjord. Ville tro noen av bensinstasjonene eller mat-sjappene der kunne administrert den slik at vi kunne kjørt innom der å hente den før vi skal lade.

PS. Enda bedre om dere gjøre det relativt raskt slik at jeg kan kjøre Stavanger - Hafjell i julen og Stavanger - Geilo i Februar uten å måtte saktelade på en mulig ledig 22 kw lader i (Øvre) Eidfjord :)

Takk for tips! ;)

o.b.lix

Er det ikke bruk for en slik chademosak i stavangerområdet også?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

GOS

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 11. november 2015, klokken 10:33
Er det ikke bruk for en slik chademosak i stavangerområdet også?
Enig i det, men viktigere å få det på veier langs sentrale innlandsveier / fjellene først.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA