Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bjørns videoer

Startet av bb, torsdag 05. desember 2013, klokken 09:51

« forrige - neste »

Toonster

2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

StevenE

Bjørns presentasjon på Tesla World (Antwerp, Hilton Hotel, Belgium) i dag:

https://youtu.be/QUKmCOpM0TU?t=5515
07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

petersv

Sitat fra: StevenE på fredag 25. september 2015, klokken 21:29
Bjørns presentasjon på Tesla World (Antwerp, Hilton Hotel, Belgium) i dag:

https://youtu.be/QUKmCOpM0TU?t=5515

"This video is not available"

Muffinman

Tilgjengelig nå, men med deaktivert lydspor. Irriterende greier det der, vil man publisere noe hvor radioen spiller en eller annen låt i bakgrunnen slås lyden av.

Hodetelefoner

Sitat fra: Muffinman på søndag 27. september 2015, klokken 10:09
Tilgjengelig nå, men med deaktivert lydspor. Irriterende greier det der, vil man publisere noe hvor radioen spiller en eller annen låt i bakgrunnen slås lyden av.
Yes.. en del av mine filmer ble fjernet pga dette... Fantastisk hvordan sensureringen har utviklet seg :)

petersv

Sitat fra: Muffinman på søndag 27. september 2015, klokken 10:09
Tilgjengelig nå, men med deaktivert lydspor. Irriterende greier det der, vil man publisere noe hvor radioen spiller en eller annen låt i bakgrunnen slås lyden av.

Fortsatt not available her på mobil.

StevenE

det er ikke bra.. uff.. og det var publisert av de som organiserte eventet.
skal prøve å ta kontakt med de folkene der for å republisere videoen en annen plass eller uten copyrighted musikk.
07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

Toonster

Hva er status på din test av 70D, Bjørn?
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

cirys1

Det må være utrolig flaut og spille så DUM...

Toonster

Haff! Utrolig skuffende om du har prioritert den siste videoen foran 70D testen du selv annonserte
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

bb

#1061
Sitat fra: cirys1 på onsdag 30. september 2015, klokken 22:34
Det må være utrolig flaut og spille så DUM...
Dum eller uvitende bruker? Mange som setter seg i en Model S leser ikke manualen. Det har jeg fått bekreftet gang på gang av "dumme" spørsmål på Facebook og forumer. Allikevel påstår jeg at touchscreenen i Model S er mer intuitiv enn små skjermer og knapper på fossilbiler.

Sitat fra: Toonster på onsdag 30. september 2015, klokken 23:02
Haff! Utrolig skuffende om du har prioritert den siste videoen foran 70D testen du selv annonserte
Slapp av. Den kommer. Jeg holder på med flere prosjekter om gangen. BMW-videoen var for øvrig veldig lett å smelle sammen siden det var verken kart, statistikk eller flere musikktracks jeg måtte plukke ut. Det ble gjort på en kveld. Mens de lange turvideoene mine krever litt mer innsats for å få ferdig.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

cirys1

Sitat fra: bb på onsdag 30. september 2015, klokken 23:07
Sitat fra: cirys1 på onsdag 30. september 2015, klokken 22:34
Det må være utrolig flaut og spille så DUM...
Dum eller uvitende bruker? Mange som setter seg i en Model S leser ikke manualen. Det har jeg fått bekreftet gang på gang av "dumme" spørsmål på Facebook og forumer. Allikevel påstår jeg at touchscreenen i Model S er mer intuitiv enn små skjermer og knapper på fossilbiler.

Det må være FLAUT og late til og være så dum når du setter deg i en bil, skjermen i Tesla er lett og forstå men og kalle den intuitiv er og gå langt over alt. F.eks for og justere fjærer/dempere, soltak, effekt også videre kreves det og trykke på en knapp i BMW`n og det uten og ta øyene av veien. Er du fancy i en Tesla så kan noe av det kontrolleres med høyre scrollehjul, men det er med mange trykk og uansett så må du se hva du har landet på.  Ikke alle funksjoner som kan styres på denne måten heller som f.eks effekt, luftfjæringer osv.

Det er sikkert mange som ikke klarer og finne alle funksjoner på model s, men å oppføre seg så klønete bak rattet i en bil som du sier du har hatt må være flaut, tilnærmet "retarted" og se på..

Og det er jo ikke slik at du ikke har kjørt fossil på de nesten 3 årene model s har vært i Norge heller, takket være feil på bil har du kjørt en god del, var bare helt rart og se på.

bb

Sitat fra: cirys1 på onsdag 30. september 2015, klokken 23:32
Det må være FLAUT og late til og være så dum når du setter deg i en bil, skjermen i Tesla er lett og forstå men og kalle den intuitiv er og gå langt over alt. F.eks for og justere fjærer/dempere, soltak, effekt også videre kreves det og trykke på en knapp i BMW`n og det uten og ta øyene av veien. Er du fancy i en Tesla så kan noe av det kontrolleres med høyre scrollehjul, men det er med mange trykk og uansett så må du se hva du har landet på.  Ikke alle funksjoner som kan styres på denne måten heller som f.eks effekt, luftfjæringer osv.
Å slå inn adressen i navigasjonen var ikke lett som det burde vært i 2015. Prøv å slå inn en adresse i Google maps på smarttelefonen din. Det tar 10 sekunder. Like lang tid som å slå det inn på Teslaen. Kall meg gjerne dum. Jeg har brukt det gamle iDrive-systemet til E61 før. Grunnen til at jeg i den bilen brukte TomTom var fordi navigasjonen var tungvint i bruk.

For all del, knapper er fine de. Jeg foretrekker knapper på min Nikon D7000 når jeg skal fotografere. Men enkelte ting må man bare innse fungerer bedre på en touchskjerm.

Sitat fra: cirys1 på onsdag 30. september 2015, klokken 23:32
Det er sikkert mange som ikke klarer og finne alle funksjoner på model s, men å oppføre seg så klønete bak rattet i en bil som du sier du har hatt må være flaut, tilnærmet "retarted" og se på..
At jeg flere ganger brukte viskeren når jeg skulle skifte gir er bare ment som en spøk. Jeg tipper de som har kjørt Mercedes og plutselig setter seg i en BMW ville gjort det samme.

Sitat fra: cirys1 på onsdag 30. september 2015, klokken 23:32
Og det er jo ikke slik at du ikke har kjørt fossil på de nesten 3 årene model s har vært i Norge heller, takket være feil på bil har du kjørt en god del, var bare helt rart og se på.
Det har skjedd tre ganger i løpet av 180k km at jeg har fått fossil lånebil. Første gangen var i Bergen da jeg hadde batterihavari. Jeg kjørte fra havaristedet til Tesla servicecenter og fikk deretter en S60 lånebil. Andre gangen var i Oslo, men da hadde jeg den bare en arbeidsdag før feilen ble fikset. Denne tredje gangen er altså den lengste. De andre gangene har jeg vært heldig og fått Model S lånebil.

Så i forhold til 180 000 km så har jeg bare kjørt knappe 300 km totalt med fossilene jeg har fått lånt. Og når det går så lang tid mellom hver gang og bilene er såpass forskjellige så blir det gjerne litt knoting. Jeg får inderlig håpe at jeg er den eneste dumme teslasjåføren her og at alle andre ikke sliter med samme problem når de får lånefossiler.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Hodetelefoner

Er vel noen hendler som har fått kjenne det :p

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA