Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bjørns videoer

Startet av bb, torsdag 05. desember 2013, klokken 09:51

« forrige - neste »

Tuxedo

#960
Ja, dette er åpenbart ikke vederlag for arbeid.  Han har jo ikke gjort noe annet enn å offentliggjøre vervelinken sin.  Videoene han har laget blir irrelevante i skattesammenheng, siden de ikke er laget på oppdrag fra Tesla.

bb

Takk for gode svar. Jeg får ta en telefon når jeg kommer hjem. Utfordringen blir å vente i telefonkø.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

lurium

Nei utfordringen din blir å vente på model X med alt utstyr gratis :)

bb

Sitat fra: Thomas M på søndag 09. august 2015, klokken 15:59
Nei utfordringen din blir å vente på model X med alt utstyr gratis :)
Shieeeeet, ja. Det mest økonomiske er å gå for alt utstyr inkludert 21" felger. Men jeg vil selv kjøre med 19" og skal derfor enten selge eller bytte mot et mellomlegg. Når det gjelder bakerste seterad så er vel dette noe som kan fjernes ved behov håper jeg. Andre seterad også fjernes?
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Amoss

Sitat fra: bb på søndag 09. august 2015, klokken 16:06
Når det gjelder bakerste seterad så er vel dette noe som kan fjernes ved behov håper jeg. Andre seterad også fjernes?

Dersom en av seteradene kunne fjernes, så hadde i alle fall jeg håpet det var andre rad. Uansett kan vel begge legges ned så man får ett mer eller mindre flatt bagasjerom?
Model S 85D

bb

Det er mye jeg skal teste ut og dokumentere på Model X. Det jeg er spent på er når jeg begynner å dra hengere og hvordan dette skal fungere på oldschool superchargers.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Espen Hugaas Andersen

Man kan 99% sikkert ikke fjerne andre seterad. Trolig kan man heller ikke enkelt fjerne tredje seterad, men det vi må bare vente og se.

Men det blir nok en veldig romslig bil. Taket er betydelig høyere enn i Model S, spesielt i bakre halvdel, og i tillegg er Model X litt lengre. Jeg ville forvente at med andre og tredje seterad slått ned vil man ha plass til i området av 2500 liter bagasje, i forhold til Model S med 1795 liter.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Dennis

#967
Lading på SC med henger så er er det vel ikke stort annet å gjøre enn å ta av hengeren før lading. Tar jo uansett ikke lange tiden det.

Eventuelt kan du parkere på langs slik at du tar 3-4 ladere ;D

bb

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 09. august 2015, klokken 16:51
Eventuelt kan du parkere på langs slik at du tar 3-4 ladere ;D
Jeg kjører ofte på kvelden/natta. Ofte ankommer jeg Gol helt tomt for biler. Det er ikke verre enn at jeg legger telefonnummeret mitt i vinduet i tilfelle jeg skulle være på Jafs i stedet for å sitte i bilen. I Aurland kan jeg være kreativ og parkere på baksiden, det vil si den siden som er asfaltert og ikke på grusplassen, og deretter koble meg på. Her er det mye unexplored challenges jeg skal finne ut av og dokumentere :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Knatten

Sitat fra: Amoss på søndag 09. august 2015, klokken 16:12
Sitat fra: bb på søndag 09. august 2015, klokken 16:06
Når det gjelder bakerste seterad så er vel dette noe som kan fjernes ved behov håper jeg. Andre seterad også fjernes?

Dersom en av seteradene kunne fjernes, så hadde i alle fall jeg håpet det var andre rad. Uansett kan vel begge legges ned så man får ett mer eller mindre flatt bagasjerom?

Er det lov å fjerne seter I en bil?
Da er den jo ikke iht vognkortet mer.....


Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Knatten på søndag 09. august 2015, klokken 17:17Er det lov å fjerne seter I en bil?
Da er den jo ikke iht vognkortet mer.....
Tror det er lov å fjerne, men ikke å sette inn flere enn det bilen er registrert for.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

Sitat fra: Knatten på søndag 09. august 2015, klokken 17:17
Er det lov å fjerne seter I en bil?
Da er den jo ikke iht vognkortet mer.....

Det finnes mange(?) biler på markedet med uttakbare sete(rade)r, spesielt i klassen "SUV/Van/Minibuss".
Model S 85D

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Amoss på søndag 09. august 2015, klokken 18:03
Sitat fra: Knatten på søndag 09. august 2015, klokken 17:17
Er det lov å fjerne seter I en bil?
Da er den jo ikke iht vognkortet mer.....

Det finnes mange(?) biler på markedet med uttakbare sete(rade)r, spesielt i klassen "SUV/Van/Minibuss".

På et kjøretøy registrert som personbil (max 9 sitteplasser totalt) kan man ta ut seter, men man kan ikke ha flere passasjerer enn det er seter i bilen.

Kjøreteøy registrert som minibuss MÅ ha minimum 10 sitteplasser; her kan man ikke fritt plukke ut. Denne har fått en avgiftsreduksjon fordi den med mer enn 10 sitteplasser kan registreres som minibuss og slipper full personbilavgift.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Finnøy på søndag 09. august 2015, klokken 19:15På et kjøretøy registrert som personbil (max 9 sitteplasser totalt) kan man ta ut seter, men man kan ikke ha flere passasjerer enn det er seter i bilen.

Kjøreteøy registrert som minibuss MÅ ha minimum 10 sitteplasser; her kan man ikke fritt plukke ut. Denne har fått en avgiftsreduksjon fordi den med mer enn 10 sitteplasser kan registreres som minibuss og slipper full personbilavgift.
Det er heller ikke lov å sette inn seter i biler som er registrert som varebil, men som har muligheten til flere seter. Man må vente ti år før man kan gjøre dette uten å betale betydelig med avgifter.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

Sitat fra: Finnøy på søndag 09. august 2015, klokken 19:15
Kjøreteøy registrert som minibuss MÅ ha minimum 10 sitteplasser; her kan man ikke fritt plukke ut. Denne har fått en avgiftsreduksjon fordi den med mer enn 10 sitteplasser kan registreres som minibuss og slipper full personbilavgift.

Det har du så klart helt rett i. Tenkte egentlig ikke på den norske kjøretøygruppen "minibuss", men mer type Voiager/Caravell/Transit med plass til 6-8(9?) personer.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA