Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bjørns videoer

Startet av bb, torsdag 05. desember 2013, klokken 09:51

« forrige - neste »

D.O

Jeg skulle ønske du laget en liten film hvor du testet aks ved maks soc og aks ved under 10 mil rekkevidde  :) Også at du viser at bilen faktisk slipper ved kjøring rett frem på tørr asfalt med 19"(du skrev det på facebook). Det gjør ikke min, og heller ingen av de andre jeg har prøvd med 19". Ingen blink på trc lampa og ingen spor med trc av. 21" derimot... den fikk ikke feste.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Car-El

Da blir det varm øl & kald popcorn om noen uker!   ::)  Æ glede mæ!
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

bb

Sitat fra: D.O på fredag 11. juli 2014, klokken 15:19
Jeg skulle ønske du laget en liten film hvor du testet aks ved maks soc og aks ved under 10 mil rekkevidde  :) Også at du viser at bilen faktisk slipper ved kjøring rett frem på tørr asfalt med 19"(du skrev det på facebook). Det gjør ikke min, og heller ingen av de andre jeg har prøvd med 19". Ingen blink på trc lampa og ingen spor med trc av. 21" derimot... den fikk ikke feste.
God idé! :) Jeg må bare finne et egnet sted :P Strekka sør for Flensburg er unrestricted. Men det koster litt å dra helt dit. Ca. 1200 kr i bompenger for Storebælt + Øresund. Eventuelt en flystripe i Norge et eller annet sted.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

thilo

Sitat fra: bb på fredag 11. juli 2014, klokken 15:48God idé! :) Jeg må bare finne et egnet sted :P Strekka sør for Flensburg er unrestricted. Men det koster litt å dra helt dit. Ca. 1200 kr i bompenger for Storebælt + Øresund. Eventuelt en flystripe i Norge et eller annet sted.

Autobahn i Tyskland er offentlig vei og ikke noe lekeplass, ta det tingene på sperret område. Bare til info: hvis du kjører mer en 130 km/t få du alltid noe delskyld hvis det skulle skje noe.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Hyperstress

Sitat fra: thilo på fredag 11. juli 2014, klokken 17:49
Sitat fra: bb på fredag 11. juli 2014, klokken 15:48God idé! :) Jeg må bare finne et egnet sted :P Strekka sør for Flensburg er unrestricted. Men det koster litt å dra helt dit. Ca. 1200 kr i bompenger for Storebælt + Øresund. Eventuelt en flystripe i Norge et eller annet sted.

Autobahn i Tyskland er offentlig vei og ikke noe lekeplass, ta det tingene på sperret område. Bare til info: hvis du kjører mer en 130 km/t få du alltid noe delskyld hvis det skulle skje noe.

Vi er voksne folk her - moralpreik kan tas andre steder.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

bb

Sitat fra: thilo på fredag 11. juli 2014, klokken 17:49
Autobahn i Tyskland er offentlig vei og ikke noe lekeplass, ta det tingene på sperret område. Bare til info: hvis du kjører mer en 130 km/t få du alltid noe delskyld hvis det skulle skje noe.
Det er derfor jeg gjør slikt på morgenen før kl 07 når det er minst trafikk og god sikt. Hva er galt med å ta en akselerasjonstest på en veg som ikke har fartsgrenser, som er bygget for høy hastighet og der det ikke er noen andre biler?
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

tho

#546
Noen har en trang til å moralisere, men det er selvfølgelig helt lovlig. Akkurat som å kjøre i 215km/t på Autobahn.  :)

215km/t er dessuten peanuts på Autobahn. Er flere som bare kjører under 250km/t hvis det er kø. Hahaha.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

D.O

Sitat fra: bb på fredag 11. juli 2014, klokken 15:48
Sitat fra: D.O på fredag 11. juli 2014, klokken 15:19
Jeg skulle ønske du laget en liten film hvor du testet aks ved maks soc og aks ved under 10 mil rekkevidde  :) Også at du viser at bilen faktisk slipper ved kjøring rett frem på tørr asfalt med 19"(du skrev det på facebook). Det gjør ikke min, og heller ingen av de andre jeg har prøvd med 19". Ingen blink på trc lampa og ingen spor med trc av. 21" derimot... den fikk ikke feste.
God idé! :) Jeg må bare finne et egnet sted :P Strekka sør for Flensburg er unrestricted. Men det koster litt å dra helt dit. Ca. 1200 kr i bompenger for Storebælt + Øresund. Eventuelt en flystripe i Norge et eller annet sted.
kan jo teste 0-80(eller 90/100) uten å kjøre uforsvarlig. Det gjør jeg hver dag  ;D
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

bb

Her er en «ventepølse». Får noen av dere samme forskjell på foran- og bakglass på panorama? Dette vil si noe om isolasjonen min hjelper eller ikke.


http://www.youtube.com/watch?v=FhOx0t7MCN4
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

tstens

Dette vil jeg tro er normalt BB .Du har "isolert" vekk varmen fra bakre glasstak og det uisolerte er varmere og dermed fordampet mere av fuktigheten som legger seg oppå soltaket . Har nå kjørt 25 tusen m min og kan ikke påstå at jeg syns taket stråler kulde i noen stor grad . Hadde selfølgelig vært interresant å prøve din isolasjonen metode for å se om det gjør noe m komforten på vinterstid . Personlig syns jeg det er greit m litt kjølig
Topplokk . Blir fort trøtt i bil . Har vel ikke mere enn 18-19 grader i bil uansett årstid , mm kjerringa er med. Hun vil ha 25-30 grader  :o .
Terje
P85,White

Asarin

Sitat fra: tstens på mandag 14. juli 2014, klokken 01:40
Hun vil ha 25-30 grader  :o .
Terje

Herre, da hadde jeg ikke orket å være i bilen en gang.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

sn0le

Har et spm ang videoen der du viser kapasitetstap etter ca 50.000km
Legger merke til at på min tripteller så telles forbrukt effekt litt baklengs om jeg regenererer ned bakken mot Hvam på E6 nordgående.
Det er ikke mye, men den teller plutselig 0,1kWh baklengs.
Kan dette gjøre det vanskelig å beregne det egentlige kapasitetstapet?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

bb

Sitat fra: sn0le på onsdag 16. juli 2014, klokken 12:50
Har et spm ang videoen der du viser kapasitetstap etter ca 50.000km
Legger merke til at på min tripteller så telles forbrukt effekt litt baklengs om jeg regenererer ned bakken mot Hvam på E6 nordgående.
Det er ikke mye, men den teller plutselig 0,1kWh baklengs.
Kan dette gjøre det vanskelig å beregne det egentlige kapasitetstapet?
Ja, det stemmer. Regenerert energi vises ikke med en gang og kan gi feil i målingene. I dag er bilen min på fiks/garantisak. Jeg ba om å få oppgitt to tall, opprinnelig kapasitet på batteriet da bilen var ny og kapasitet nå ved 54k km. Kundebehandleren mente at slike tall ikke finnes, men jeg er temmelig sikker på at Tesla har tall for alle biler i servicemenyen. Når IBM sitt batteriprogram har det så bør også Tesla ha det.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

petersv

At de har det, betyr ikke det samme som at de vil gå ut med det. Men jeg ville stusset over hvorfor de ikke ville det.

Hvis dere var på TOCNs årsmøte ville dere visst svaret på dette ;) Hint hint.

SPOILER: De vet dette, og kan sjekke det. De vet også at kapasitet går noe ned i starten, for så å så og si stagnere.

sn0le

#554
Lenovo sitt Power Manager lar en kjøre en batterikalibrering.
Det gjøres ved at den lader batteri helt opp, deretter tømmer det helt, og så lader helt opp.
Da måles mengde energi tilført batteriet fra helt tomt til helt fullt.
Mac'er har noe tilsvarende.

På Mac'er som hadde avtagbart batteri så var det mange som klaget på at maskinen blei treig når man tok ut batteriet for å kjøre maskinen på kun strøm.
Noen gjorde dette for ikke å ta livet av batteriet.
Men maskinene blei trege fordi operativsystemet klokker da ned CPU fordi det ikke var nok juice i laderen til å kunne drive maskinen på full gauda.

Har selv en T520 fra Lenovo, med 9-cellers batteri. Maskinen er 2 år gammel.
Original kapasitet på batteriet er 93,6Wh. Kapasitet nå er 89,48Wh.
Kjørte batterikalibrering for 1-2 dager siden.
Maskinen har ca 1900 driftstimer iflg SMART-statusen til SSD'en.
Mye av dette er i docking og med strøm hele arbeidsdagen.
Da er ikke ca 5% kapasitetstap så ille.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA