Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bjørns videoer

Startet av bb, torsdag 05. desember 2013, klokken 09:51

« forrige - neste »

bb

Takk for hyggelige tilbakemeldinger fra alle sammen =)
Ja, planen er at jeg skal jobbe sammen med dere videoproducer over nyttår. Jeg vet foreløpig ikke hvordan det blir, men de har sagt at de ønsker å sette fokus på vinterkjøring og kaldvær.

Hvis man ser på de andre customer stories (med unntak av den siste med Arne Jakobsen), så er alle fra sunny California der de nesten aldri har snø eller is. Jeg trekker fram noen gode poeng, uten å overdrive helt ;)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

charliefoxtrot


Oslo26

Fantastiske videoer. Lykke til med bryllupet.
Tesla Model S 85kw. Bestilt 15.09.13. Confirmed 01.10.13. VIN #250xx.
Kjører Nissan Leaf US

Talvern

Bjørn.

Meget bra, kanskje du er i feil yrke??  :D

Lykke til med bryllupet!

Tommy
Hvit Tesla 85P med alt - levert 30.10.13 #2147
C-Zero 14.10.14 = 100% elektrisk. :)

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Cowboystrekk

Veldig bra den kundehistorievideoen din :) dog er du litt kjip mot Nissan Leaf. Selv med den gamle har jeg ikke noe problem med å kjøre den gamle minst 10 mil med komfortabel temp, blanda kjøring med mye høydeforskjeller, bykjøring og litt motorvei i ECO-modus, men når TMS 60 ligger på 26-33 mil i snitt avhengig av mest by eller langkjøring med solid med bagasje så er Leaf ganske ynkelig og dårligere enn den burde være da batteriet er 40% av TMS. Jeg greier ikke å kjøre 13-14 mil i Leaf uten å slå av varme, ligge litt under fartsgensa og bruke ECO-modus...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

bb

Jeg tror range man får er litt individuelt. Leaf-eieren jeg snakket med fikk faktisk bare syv mil på vinterkjøring. Og han hadde varmeapparatet på 17 grader og kjørte i fartsgrensa. Han har nest siste generasjon Leaf. Mens iOn-eieren fikk nesten ti mil. Så jeg tok et snitt på ca. 8 mil basert på disse to observasjonene. Det er mulig at siste generasjon med varmepumpe gir bedre vinterrekkevidde.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Bjoris

Jeg kjørte nettopp 125 km med min Leaf før jeg fikk første varsel på low battery, det kom når jeg startet den på nytt for å flytte den til ladeplassen. Trøbbelet er at jeg da kjørte ned fra fjellet, kjørte under fartsgrensen, brukte handsker og lue, men klima måtte jeg ha på pga dugg.

Jeg kunne nok lurt ut av den 150+ km den turen, men problemet er at jeg aldri ville  klart 10 mil med familien opp til fjells, de aksepterer ikke å ha det kaldt og med last går det MYE mer strøm. Du er mye mer påvirket av last, våt veibane og bruk av klima i en bil med liten batterikapasitet... 50% red er jo ekstremt, men jeg ser jo at forbruket er enormt om du moser på med 100 km/t og 23 grader på varmen...

ducktolate

50% var nok å ta i i forhold til reduksjon i kjørelengde, vel å merke ut fra reell kjørelengde. Tar en utgangspunkt i reklame for Leaf og trilling så er det nærmere sannheten.
Jeg kjørte 12 mil i Leafen min i dag. Den har passert 55000km på telleren med stort sett kun langkjøring. Men jeg kjørte ekstremt forsiktig, uten varme, og det var stort sett tørr vei og gode fem varmegrader. Altså omtrent som en kald sommerdag. Da jeg stoppet hadde jeg 17km tilgode. Hadde det vært kaldere og snø på bakken så spørs det om det hadde gått i hele tatt, men jeg kjører ni mil hver vei til jobb og det går helt greit også på vinteren i alt slags føre og temperatur. Dog det er kaldt. Derfor gleder jeg meg til at Teslaen jeg utsatte levering på kommer nå på nyåret.

Ang trilling så klarte jeg å kjøre den omtrent akkurat ni mil i rundt null grader og fuktig/våt vei. Det var dog en av mine første turer i elbil, men den var spennende nok til å utsette kjøp til Nissan kom med Leaf.

Woods

Gratulerer med post på Facebook Bjørn!


JWinterburn

Er bryllupet vel overstått, og kamerakvinnen tilbake i Norge ? :) Flere filmer planlagt ?
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

hoffa

Sitat fra: JWinterburn på torsdag 09. januar 2014, klokken 19:24
Er bryllupet vel overstått, og kamerakvinnen tilbake i Norge ? :) Flere filmer planlagt ?
I følge Bjørn's tråd på forumet til Teslamotors, er han på ferie til 19. januar. Planlegger flere videoer fremover. Spennende :)
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

JWinterburn

Gleder med allerede :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

hoffa

P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

JWinterburn

Filmer på gang?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA