Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bjørns videoer

Startet av bb, torsdag 05. desember 2013, klokken 09:51

« forrige - neste »

Epleskreller

De to gangene jeg har tatt ferge med TMS har jeg ikke betalt for sjåføren. Sjåføren er jo inkludert i bilprisen. Er det feil?

BB, spørsmålet jeg tenkte på var frieriet..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Jærbuen

Jeg har alltid betalt for sjåfør over Boknafjorden.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

D.O

Bil er gratis, sjofør skal betale. Men spørsmålet er pm det kun gjelder de få riksfergene?
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

eclipse

Sitat fra: D.O på torsdag 19. desember 2013, klokken 14:50
Bil er gratis, sjofør skal betale. Men spørsmålet er pm det kun gjelder de få riksfergene?

Nei det gjelder alle ferjer, jeg tar både riksveg og fylkesveiferjer og betaler kun for sjåfør og event. passasjer.

I praksis så er det slik at hvis du er alene så betaler du for en passasjer, du kan også få måndeskort for en person hvis du pendler daglig f.eks, men du må alltid si at du har elbil fordi mannskapet teller bilene som kommer ombord.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Maartensommer

Gleder meg til å se filmen av turen til Thailand for jeg regner med at du skal kjøre og overnatte i bilen på vei nedover......

Muffinman

Fergemannskapet er nok ofte ikke helt sikre på dette. Når jeg bestiller "elbil" og leverer kortet får jeg som oftest belastning for sjåføren, men noen ganger kun elbil kr. 0 - på samme ferge.

Talvern

Bjørn: Igjen meget bra! Lykke til med Bryllupet!
Hvit Tesla 85P med alt - levert 30.10.13 #2147
C-Zero 14.10.14 = 100% elektrisk. :)

hoffa

Takk Bjørn for enda en vellaget video :)...ser frem til neste.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

bb

Takk for nice feedbacks :) Jeg var veldig spent på å se hvordan det ville fungere å sove i Model S. Det gikk overraskende bra og jeg skal garantert gjøre dette igjen.

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 19. desember 2013, klokken 14:11
De to gangene jeg har tatt ferge med TMS har jeg ikke betalt for sjåføren. Sjåføren er jo inkludert i bilprisen. Er det feil?

BB, spørsmålet jeg tenkte på var frieriet..
Alle gangene jeg har kjørt ferge så måtte jeg betale for sjåfør. Jeg så til og med at Frederic Hauge måtte det.

Når det gjelder frieriet så kom det kanskje ikke klart nok frem i videoen. Vi hadde allerede blitt enige om å gifte oss, men jeg hadde bare ikke formelt fridd til henne. Siden jeg er litt unormal så fant jeg på en original måte å gjøre det på ;)

Jeg fikk feedback fra dama i dag på facebook. Hun likte det :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Bjoris

Det var ett tips om å kjøpe personkort til ferjene for å ha liggende i bilen, da er du sikker på at du ikke blir belastet for bil, det er fysisk umulig på disse kortene. Ja, og så får du 17% rabatt:)

Hyperstress

Underholdende videoer. Bedre klipping denne gangen. Og du har fått med både spenning, drama, humor og kjærlighet, ikke verst for en TMS road trip video!

Håper hun er klar over at hun skal gifte seg i jula, og at hun svarte ja. :)

Gratulerer !

Kjører du disse turene primært for å tjene penger, eller pga noe helt annet som ikke kommer frem i videoene, eller fordi du vil bare KJØRE :) ?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

maxmekker

god jul og god tur BB. husk å lage et/en lite reisebrev/video  ;)

Anew

Tusen takk for nok en fantastisk film - det gjør ventetiden litt lettere...

<språknazi>
Dove=svale
Pigeon=due

Ganske stor forskjell altså... ;)
</språknazi>
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Muffinman

Sitat fra: bjoris på torsdag 19. desember 2013, klokken 16:36
Det var ett tips om å kjøpe personkort til ferjene for å ha liggende i bilen, da er du sikker på at du ikke blir belastet for bil, det er fysisk umulig på disse kortene. Ja, og så får du 17% rabatt:)
Får man dedikerte personkort nå for tiden, eller er det bare verdikort å få kjøpt? Jeg har for øvrig opplevd å bli belastet for bil, men de har rettet det opp når jeg sa fra.

bb

Sitat fra: Hyperstress på torsdag 19. desember 2013, klokken 17:13
Underholdende videoer. Bedre klipping denne gangen. Og du har fått med både spenning, drama, humor og kjærlighet, ikke verst for en TMS road trip video!

Håper hun er klar over at hun skal gifte seg i jula, og at hun svarte ja. :)

Gratulerer !

Kjører du disse turene primært for å tjene penger, eller pga noe helt annet som ikke kommer frem i videoene, eller fordi du vil bare KJØRE :) ?
Takk for feedback og gratulasjon :)

Ammery er klar over at vi skal gifte oss, ja. Vi har blitt enige for lenge siden, men jeg har bare ikke offisielt fridd.

Jeg har flere motivasjoner til å kjøre disse turene:
1. Jeg har alltid elsket å kjøre langturer. Fra jeg fikk min første bil, en Renault 5 i 2001, til en dieselslukende BMW 525d, så har kjøring alltid vært en glede for meg. Jeg har slekt og venner som bor i Trondheim, Kristiansand, Gjøvik og Bodø. Jeg foretrekker ofte å kjøre fremfor å ta offentlig transport.
2. Siden jeg startet å lage teslavideoer så måtte jeg finne på noe spennende. Før #3 tok jeg en helgetur til Gjøvik. Og nå til helga skal jeg en til tur til Trondheim. Disse blir ikke filmet fordi de ikke gir noe mer. (Jeg skal en tur til Hell for å levere noe da. Det kunne blitt en catchy tittel: Driving Red Tesla Model S to Hell and back.)
3. Å tjene penger er alltid kjekt. Jeg skal snart ha kvinnfolk i hus igjen og hun er ikke billig i drift siden hun ikke kan begynne å jobbe før om ca. 6 måneder :)
4. Påskudd for å kjøre Tesla er aldri dumt :P


Sitat fra: maxmekker på torsdag 19. desember 2013, klokken 17:33
god jul og god tur BB. husk å lage et/en lite reisebrev/video  ;)
Det blir vel en Christmas Special from Thailand ellerno :P


Sitat fra: Anew på torsdag 19. desember 2013, klokken 18:45
Tusen takk for nok en fantastisk film - det gjør ventetiden litt lettere...

<språknazi>
Dove=svale
Pigeon=due

Ganske stor forskjell altså... ;)
</språknazi>
Takk for feedback :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Dove
Jeg gjorde litt research. Det viser seg at dove og pigeon brukes litt om hverandre. Men begge ordene betyr due.

Svale heter swallow på engelsk:
http://nn.wikipedia.org/wiki/Svaler
http://en.wikipedia.org/wiki/Swallow
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA