Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bjørns videoer

Startet av bb, torsdag 05. desember 2013, klokken 09:51

« forrige - neste »

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Davidsv

Supre videoer som alltid, Bjørn!

Har ikke bilen enda, så lurer på hvordan dette blir om sommeren? Er det noe som heter "pre-cool" som bruker a/c på samme måte som preheat?
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

eDooku

Det stemmer. Klimaanlegget varmer eller kjøler kabinen til den temperaturen som er satt.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

lurium

Musk burde jo la deg bytte inn i den demobilen til redusert pris.... du er jo Mr Tesla avd Norge :)

MeTesla

Sitat fra: Thomas M på torsdag 05. februar 2015, klokken 22:24
Musk burde jo la deg bytte inn i den demobilen til redusert pris.... du er jo Mr Tesla avd Norge :)

Enig! Og jeg gleder meg til å se både P85D videoen og neste Roadtrip! God tur!

Dennis

Det blir spennende :D

Enig i at Tesla burde tatt bilen du har i innbytte å gitt deg en veldig god deal på en P85D med tanke på hvor mye bra PR du har gitt de ;)

slumberjack

Sitat fra: bb på onsdag 28. januar 2015, klokken 13:56
Hehe, morsomt :)

Jeg har også ligget på reddit:
http://www.reddit.com/search?q=tesla+bjorn

Artig den top posten akkurat nå: "I think I have a man crush on Bjorn". :) 

Edit: Kjører du pga jobb (trodde ikke en programerer trengte så mye bil) eller er det pur "freude am fahren" som Audi eller hvem det nå er sier?

getor

Artig - og på tide the Big Boys gir deg anerkjennelse for utrettelig arbeid.
Kudos til deg og ser frem til D-rapport  :)

bb

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 06. februar 2015, klokken 19:11
Enig i at Tesla burde tatt bilen du har i innbytte å gitt deg en veldig god deal på en P85D med tanke på hvor mye bra PR du har gitt de ;)
Hvis de gjør det så faller troverdigheten min. Det er nok greit slik det er i dag :)

Sitat fra: slumberjack på fredag 06. februar 2015, klokken 23:02
Edit: Kjører du pga jobb (trodde ikke en programerer trengte så mye bil) eller er det pur "freude am fahren" som Audi eller hvem det nå er sier?
Jeg kjører ikke så mye midt i uka. Det er helgene som drar mange km.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Mr.Hansen

Sitat fra: bb på onsdag 11. februar 2015, klokken 15:10
Sitat fra: Cookie Monster på fredag 06. februar 2015, klokken 19:11
Enig i at Tesla burde tatt bilen du har i innbytte å gitt deg en veldig god deal på en P85D med tanke på hvor mye bra PR du har gitt de ;)
Hvis de gjør det så faller troverdigheten min. Det er nok greit slik det er i dag :)

Men er det ikke vært det Bjørn?
Hvis du får en god deal, jeg vet at du vil ha en P85D.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

bb

Jeg er i tvil om jeg ville kjøpt en P85D selv om jeg hadde pengene. Det har hendt utallige ganger at jeg har hatt bruk for den store gamle frunken. Selv nyere frunk er litt kortere og ikke lang nok til å romme hattehylla. Jeg har verken hytte eller bor på et sted som krever firehjulstrekk.

Det er klart at mer power er gøy. Men forrige vår fikk jeg erfare at gjentatte launching ut fra lyskryss spiste bakdekk så det sang. At kreftene blir fordelt på alle fire hjul er jo litt bedre, men fortsatt ikke økonomisk. Det jeg heller synes er mer nyttig og som jeg utnytter hele tiden er mellomakselerasjon fra 60-100 km/t. Der er P85 nesten mer enn godt nok.

Jeg sier nesten mer enn godt nok fordi det er batteriet som er begrensningen. De få gangene jeg har tid/ork til å lade til 90 % er den helt brutal. Ja, dere har nok hørt denne frasen fra meg et par ganger før. Det jeg skulle ønske var et batteri på 100-120 kWh. Da ville jeg både fått raskere ladetid på SC, større buffer, mindre batterislitasje og mer omf over et lengre spenn.

Andre ting som taler imot at jeg bør kjøpe en P85 er (foruten økonomien):
- Millennium Falcon blir en referanse/bevis på at rene elbiler kan kjøre langt og har lave driftsutgifter. Batteriets levetid er mange, inkludert meg selv, interessert i å følge med på.
- Vi har nesten aldri passasjerer bak. De store nye setene har for høye nakkestøtter som blokkerer sikten bak. Hadde de vært nedtrekkbare hadde ikke dette vært en issue.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

stiberger

Hei Bjørn.
Du er nevnt i kommentarfeltet på en post av Robert Llewellyn (han fra Fully Charged serien på Youtube).
https://plus.google.com/+RobertLlewellyn/posts/dfF6VwEPczR
Visste ikke om du hadde sett den...
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

bb

Interessant tur! Jeg har svart dem.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bb

Oslo - Bergen timelapse. For å skippe til Gol der det er mer interessant, gå til 25 minutter:

http://youtu.be/xgiY9Pnkz_k
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA