Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bjørns videoer

Startet av bb, torsdag 05. desember 2013, klokken 09:51

« forrige - neste »

Cowboystrekk

FLotte videoer. 270 km rekkevidde til Dombås fra Tr.H var drygent optimistisk, men det gikk jo allikevel, du fikk bevist at 0% ikke betyr 0% :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

MrDriveby

Må bare si at jeg digger filmene dine Bjørn!
Du får til og med Jafs til å bli interessant:-D

Kanskje du også skal hive ut den youtube filmen av prøvekjøringen md Christoffer her?

Stå på! Gleder meg til flere filmer!!

Klarer ikke vente til jeg får min egen!
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

bb

Sitat fra: MrDriveby på torsdag 05. desember 2013, klokken 16:23
Kanskje du også skal hive ut den youtube filmen av prøvekjøringen md Christoffer her?
Done! Takk for tilbakemelding :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

TS

Veldig bra videoer Bjørn.

Ser på YouTube at du har fått et internasjonalt publikum som vil abonnere..
Ekstra interresant er det at du setter deg bak rattet og gjennomfører dette rett etter at du får overlevert bilen.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

MrDriveby

Sitat fra: TS på torsdag 05. desember 2013, klokken 17:44
Veldig bra videoer Bjørn.

Ser på YouTube at du har fått et internasjonalt publikum som vil abonnere..
Ekstra interresant er det at du setter deg bak rattet og gjennomfører dette rett etter at du får overlevert bilen.

^^Balls of steel! ;D
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

AttackOfTheMac


sn0le

Kule videoer. :)
Fikk flashbacks til tur nordover med katta mi.
Første jula jeg kjørte hjem så prøvde jeg å ha den i bur.
Etter å ha hørt på konstant mjauing fra Oslo til Dombås så slapp jeg katta ut av buret.
Da la den seg bak førersetet og hørte ikke et pip fra den på resten av turen til søstera mi på Fauske.
Holdt på å bli klin kokos av mjauinga.

Du viser at langtur med TMS er fullt ut mulig, og ikke minst så viser du at
det er PLENTY med bagasjeplass i bilen.

Keep up the good work! :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

maxmekker

Herlig Bjørn. Eier ikke tesla selv , langt unna, men dette er herlige å se på . Kuul klipping , bra musikk  , you just got a new subscriber .

Hvor mange easybring oppdrag måtte du ta før du hadde nok til tesla'n ? ;-)

bb

Sitat fra: TS på torsdag 05. desember 2013, klokken 17:44
Veldig bra videoer Bjørn.

Ser på YouTube at du har fått et internasjonalt publikum som vil abonnere..
Ekstra interresant er det at du setter deg bak rattet og gjennomfører dette rett etter at du får overlevert bilen.
Takk for feedback :) Jeg hadde lest mye og sett mange videoer om Model S før jeg fikk den da. Men som dere så var jeg fortsatt noob på min første tur :)


Sitat fra: sn0le på torsdag 05. desember 2013, klokken 19:03
Kule videoer. :)
Fikk flashbacks til tur nordover med katta mi.
Første jula jeg kjørte hjem så prøvde jeg å ha den i bur.
Etter å ha hørt på konstant mjauing fra Oslo til Dombås så slapp jeg katta ut av buret.
Da la den seg bak førersetet og hørte ikke et pip fra den på resten av turen til søstera mi på Fauske.
Holdt på å bli klin kokos av mjauinga.
Takk for feedback :) Jeg ble også litt sprø av mjauinga. Jeg prøvde å sette på Enya for å få den til å roe seg ned, men det hjalp ikke. Det eneste som hjalp var å stoppe bilen og la den få litt tid for seg selv :) Jeg måtte flere ganger nord for Lillehammer sjekke at den fortsatt var i live.

Hvorfor kjører du ikke Østerdalen når du skal nordover? Jeg kjørte alltid Østerdalen før. Det hadde vært fint med en SC der, eller i alle fall en 22 kW Type 2 rundt Alvdal ellerno. Østerdalen er både raskere og kortere og har ingen fjelloverganger som kan bli stengt.

Sitat fra: sn0le på torsdag 05. desember 2013, klokken 19:03
Du viser at langtur med TMS er fullt ut mulig, og ikke minst så viser du at
det er PLENTY med bagasjeplass i bilen.

Keep up the good work! :)
Ja, jeg hadde sett da Autofil la ut på tur hvor mye plass det var. Men å se at Teslaen slukte hele flyttelasset til en student... jente med masse klær og stuff, det ga meg hakeslepp.


Sitat fra: maxmekker på torsdag 05. desember 2013, klokken 19:04
Herlig Bjørn. Eier ikke tesla selv , langt unna, men dette er herlige å se på . Kuul klipping , bra musikk  , you just got a new subscriber .

Hvor mange easybring oppdrag måtte du ta før du hadde nok til tesla'n ? ;-)
Takk for feedback :) Jeg kan tjene ca. 2000-3000 kr i måneden på diverse oppdrag. Som regel tar jeg oppdrag til en plass jeg allerede skal være en helg. Denne gangen skulle jeg i barnebursdag. Men her om dagen kjørte jeg Oslo - Larvik og tilbake med et oppdrag jeg fikk 425 kr for. Ikke all verden med penger, men det var en god excuse for å kjøre litt :P

Med denne tempoet så ville jeg ha måtte kjørt oppdrag i 22 år for å få råd til Tesla :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

sn0le

Kjørte via Dombås den vinteren. Skulle slippe av den daværende samboeren min på Dombås slik at hun kom seg videre til hjemstedet i nærheten av Ålesund.
Alle turene hjem til jul og på sommerferie etter det har jeg kjørt Østerdalen.
Som du sier, litt kortere, og mindre sannsynlig at man blir stående værfast.
En vinter for noen år siden var det stengt på Dovre når jeg kjørte sørover.
Da var det nice å kjøre Østerdalen. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

bb

Jeg får lage en video der jeg tvinger meg selv og Teslaen gjennom Østerdalen. Det burde være mulig hvis man tar det litt med ro. Kanskje Elon får se videoen og setter opp en SC der :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

el-fanboy

Har hytte ved Alvdal, så når vi får adaptere blir det hvertfall mulig å lade på 11kW der ;)

Ved normal kjøring i høsttemperatur og tørr vei har jeg ca 70 km igjen på typical når jeg er på Alvdal. Da er det fortsatt 190 km igjen til Trondheim, men mesteparten av oppoverbakken er da unnagjort.

Kjører man skikkelig øko midtsommers tror jeg definitivt man skal klare Helt til Trh. Men hvis du er litt i tvil når du kommer til Alvdal kan du jo alltids stikke innom på en ladekaffe :)
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

krister461

Flotte videoer absolutt. Håper bare ikke det går gale på veien en dag du fikler med kameraet i høy fart. :S

jkirkebo

Sitat fra: bb på torsdag 05. desember 2013, klokken 21:29
Jeg får lage en video der jeg tvinger meg selv og Teslaen gjennom Østerdalen. Det burde være mulig hvis man tar det litt med ro. Kanskje Elon får se videoen og setter opp en SC der :)

Trondheim-Lillehammer over Østerdalen er under 36 mil korteste så det burde ihvertfall gå. Men mulig den veien over fjellet til Lillehammer er vinterstengt...(er ikke lokalkjent der).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bb

el-fanboy: Takk for tilbudet. Jeg skal vurdere det den dagen jeg våger meg ut i Østerdalen :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA