Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Knappetrykk for å åpne ladeluke

Startet av kjonix, mandag 02. desember 2013, klokken 19:58

« forrige - neste »

kjonix

Er det flere som opplever å måtte trykke flere ganger for å åpne ladeluken?

VigdisA

Du mener på ladekabelen? Ganske vanlig.

Hatt problem på skjermen en gang, da resatte jeg bilen, og så fungerte det igjen.
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

i_expect

Må trykke to ganger. Først trykker jeg en gang, så hører jeg at bilen "våkner" (det starter en summelyd eller tilsvarende fra bilen), venter i et par sekunder, trykker en gang til så spretter den ut. Dette skjer bare når det er lenge siden det har vært noen aktivitet ved bilen. Har også opplevd at luka antakeligvis har fryst fast. Den kom ikke ut, men et par lette trykk på lokket og et nytt trykk på ladekabelen så kommer den  :)
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

kjonix

Tror det må være noe galt med min, ikke uvanlig at jeg må trykke 4-5 ganger. Riktignok åpner den alltid etter hvert. Har prøvd å se et mønster som nevnes her (at bilen vekkes), men kan ikke si at jeg ser det.

Evt. er jeg for utålmodig. Responderer den umiddelbart for dere?

OleJA

Åpner alltid på første, men må derimot ofte lukke flere ganger før den sitter.

tSla

Jeg må knote litt jeg også av og til. Hører et klikk inne i ladeporten, den begynner å summe og lyse. Noen ganger mer makk, andre ganger mindre makk. Til slutt åpner den seg og jeg kan lade. Den åpner seg uten problemer oftere enn den ikke gjør. (Har aldri hatt problemer med lading)
Tesla Model S P85+

teslapower

Etter at jeg begynte å peke på bakruta istedet for selve luken for å åpne ladeluken, har jeg ikke hatt problemer med dette. Da antennen for ladeluken sitter i bakruta. Ref manualen til Model S.
TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

i_expect

Sitat fra: teslapower på mandag 02. desember 2013, klokken 20:37
Etter at jeg begynte å peke på bakruta istedet for selve luken for å åpne ladeluken, har jeg ikke hatt problemer med dette. Da antennen for ladeluken sitter i bakruta. Ref manualen til Model S.

Å beklager, det glemte jeg å si jeg også. Sluttet også å peke mot ladeporten etter å ha lest manualen. Anbefaler samtidig på det sterkeste å faktisk lese manualen, så slipper man en del gjetting, men mange som liker det også da :D
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

P85_Norway

Sitat fra: kjonix på mandag 02. desember 2013, klokken 20:25
Tror det må være noe galt med min, ikke uvanlig at jeg må trykke 4-5 ganger. Riktignok åpner den alltid etter hvert. Har prøvd å se et mønster som nevnes her (at bilen vekkes), men kan ikke si at jeg ser det.

Evt. er jeg for utålmodig. Responderer den umiddelbart for dere?
Jeg må også trykke mange ganger, noen ganger må jeg bare gi opp og åpne fra skjermen.
Bilen var inne hos Tesla (Alnabru), de hadde testet og "ikke funnet noe feil". Funker fortsatt like dårlig.  :(
Tesla M3 Performance

Lokführer

Dobbelklikk på tak, ladeluka åpner.
        "        på bakluka, bakluka åpner.
        "        på panser, frønken åpner.
Alt dette funker 100% alltid, på min bil.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Epleskreller

#10
Sitat fra: Lokführer på mandag 02. desember 2013, klokken 22:54
Dobbelklikk på tak, ladeluka åpner.

Da har du en feil. Ladeluka åpner ikke ved dobbeltklikke på taket av nøkkelen, men ladekabelen løsnes. Vi må prøve å snakke om samme sak her  ;D


1 av circa 50 ganger velger min ladeluke å ikke åpne. Dette skjedde da bilen var inne på Skøyen og han som trykket sa det var en feil som måtte fikses. Da bilen var inne en uke senere fant de ingenting feil.. Jeg løser dette ved å trykke en gang til..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Lokführer

#11
Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 03. desember 2013, klokken 08:32
Sitat fra: Lokführer på mandag 02. desember 2013, klokken 22:54
Dobbelklikk på tak, ladeluka åpner.

Da har du en feil. Ladeluka åpner ikke ved dobbeltklikke på taket av nøkkelen, men ladekabelen løsnes. Vi må prøve å snakke om samme sak her  ;D


1 av circa 50 ganger velger min ladeluke å ikke åpne. Dette skjedde da bilen var inne på Skøyen og han som trykket sa det var en feil som måtte fikses. Da bilen var inne en uke senere fant de ingenting feil.. Jeg løser dette ved å trykke en gang til..
Du har jo selvfølgelig helt rett :)
Edit: nå ble jeg faktisk i tvil, jeg mener at ladeluka åpnes ved dobbelklikk på tak, samt at man også kan løsne ladekabelen hvis den er montert. Nå har jeg ikke bilen tilgjengelig, så får ikke testet akkurat nå. Bilen er av typen med den nye frønken, så det kan jo være ny feature at man kan åpne ladeluka på denne måten.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

jorkus

Dobbeltklikk på tak er for å låse opp bilen og evt frigjøre ladekabel hvis man lader. Jeg bruker det alltid for å låse opp da jeg ikke har "autopresent handles" aktivert.
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Cato76

Får legge inn noen positive erfaringer her også, så ikke vi skremmer fremtidige TMS kjøpere som sitter på tenkebenken og som får inntrykk om at alt er galt med TMS.  8)

Jeg har aldri hatt problem med å åpne ladeluken. Har testet på 3 meter avstand og ladeluken åpner alltid!!! Når jeg skal frigjøre ladekabelen passerer jeg bildøren slik at håndtakene kommer ut (bilen registrerer da at nøkkel er i nærheten) og ladekabelen frigjøres ved å trykke på knappen på kabelen.

Har aldri opplevd at ladeluken åpner av å dobbeltrykke på taket... ???
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Øyvind.h

Min nåværende ladekabel fungerer også feilfritt mtp å åpne ladeluken. Hadde en kabel en kort periode som var trøblete, men den har også begynt å virke feilfritt (har dobbelt sett).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA