CF spoiler på Performance ikke levert

Startet av Balrog, fredag 29. november 2013, klokken 13:39

« forrige - neste »

Balrog

Noen har sikkert debattert dette før men jeg finner ingen egnet tråd...

CF spoiler var inkludert på Performance da jeg bestilte i 2012 og så vidt jeg kan se fremdeles standard på Performance i dag. Min ble levert uten, og jeg fikk beskjed om at i likhet med manglende adaptere, vinterhjul, dobbeltader etc skulle jeg bli kontaktet og få dette levert seinere. Når jeg etter flere mails og utallige telefonforsøk seinere får tak i dem får jeg vite at "Nei, spoiler vil ikke du ha, for det står ikke i din bestilling". Dessverre har jeg ikke tatt utskrifter av bestillingssidene til Tesla så ift dette er jeg hjelpeløs. Jeg vet at jeg alltid krysser av på alt som må krysses av på hvis det er gratis...

Har noen faktisk fått CF spoiler på sin P85? Har noen som meg fått levert uten (på tross av at de ville ha)? Har noen fått etterlevert spoiler og i så fall hvordan foregikk det?

Tesla er enkelt og greit verdens beste bil, men jeg har vel aldri kjøpt noe som helst til over 1000kr hvor kundeoppfølging, tilgjengelighet og kunnskap om eget produkt har vært mer fraværende. For min del forstår jeg ikke hvorfor det i det hele tatt er "Tesla Stores" i Norge. Jeg kunne like gjerne ha hentet min TMS på containerhavna i Drammen, registrert den selv og i etterkant snakket med den samme tomme containeren ift. spørsmål jeg måtte ha. Den ville riktignok ikke svart "jeg tror det", "jeg har hørt rykter om det" og "det vet jeg ikke" og "det kommer sikkert senere" og "du vil bli kontaktet", men det kunne vært tagget på containeren som kunne vært "Tesla Store and Service Center".

Uten dette forumet hadde jeg neppe "overlevd" som Teslaeier. Jeg synes det er utrolig at en så positivt innstilt og lite kravstor kunde som jeg kan bli så lei av et så bra produkt.

(Litt pissed off akkurat nå..)

NB! OPPFORDRING TIL NYE TESLA-KJØPERE: TA SKJERMDUMP AV ABSOLUTT ALL INFO PÅ ALLE TESLAS SIDER VED BESTILLING. BLIR DU LOVET NOE, FÅ DET SKRIFTLIG. (beklager skrikingen)
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Oreo

Du har da vel papirer fra Tesla på hva du fikk med av utstyr eller?
Hva med bestillingen din online er det ikke definert der sammen med dobbeltlader osv?
Men vet at CF spoiler ikke alltid er blitt levert.
hhartnes her på forumet fikk sin ettermontert vet jeg.

Lykke til. Ville prøve å få dette til å virke som en misforståelse ovenfor Tesla, men kjenner meg igjen i din situasjon. Hadde senest for et par timer siden en litt amper telefonsamtale med Viasat.
Til Tesla's forsvar ba de iallefall meg se over utstyrslisten og ba meg bekrefte at den stemte.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

P85_Norway

Sitat fra: Balrog på fredag 29. november 2013, klokken 13:39
Noen har sikkert debattert dette før men jeg finner ingen egnet tråd...

CF spoiler var inkludert på Performance da jeg bestilte i 2012 og så vidt jeg kan se fremdeles standard på Performance i dag. Min ble levert uten, og jeg fikk beskjed om at i likhet med manglende adaptere, vinterhjul, dobbeltader etc skulle jeg bli kontaktet og få dette levert seinere. Når jeg etter flere mails og utallige telefonforsøk seinere får tak i dem får jeg vite at "Nei, spoiler vil ikke du ha, for det står ikke i din bestilling". Dessverre har jeg ikke tatt utskrifter av bestillingssidene til Tesla så ift dette er jeg hjelpeløs. Jeg vet at jeg alltid krysser av på alt som må krysses av på hvis det er gratis...

Har noen faktisk fått CF spoiler på sin P85? Har noen som meg fått levert uten (på tross av at de ville ha)? Har noen fått etterlevert spoiler og i så fall hvordan foregikk det?

Tesla er enkelt og greit verdens beste bil, men jeg har vel aldri kjøpt noe som helst til over 1000kr hvor kundeoppfølging, tilgjengelighet og kunnskap om eget produkt har vært mer fraværende. For min del forstår jeg ikke hvorfor det i det hele tatt er "Tesla Stores" i Norge. Jeg kunne like gjerne ha hentet min TMS på containerhavna i Drammen, registrert den selv og i etterkant snakket med den samme tomme containeren ift. spørsmål jeg måtte ha. Den ville riktignok ikke svart "jeg tror det", "jeg har hørt rykter om det" og "det vet jeg ikke" og "det kommer sikkert senere" og "du vil bli kontaktet", men det kunne vært tagget på containeren som kunne vært "Tesla Store and Service Center".

Uten dette forumet hadde jeg neppe "overlevd" som Teslaeier. Jeg synes det er utrolig at en så positivt innstilt og lite kravstor kunde som jeg kan bli så lei av et så bra produkt.

(Litt pissed off akkurat nå..)

NB! OPPFORDRING TIL NYE TESLA-KJØPERE: TA SKJERMDUMP AV ABSOLUTT ALL INFO PÅ ALLE TESLAS SIDER VED BESTILLING. BLIR DU LOVET NOE, FÅ DET SKRIFTLIG. (beklager skrikingen)

Står det ikke i bestillingen din, evt. faktura.
Utsnitt av min:
Tesla M3 Performance

cairnz

Alt du skal ha står i ordrebekreftelses-mailen som du fikk ved bestilling. Anbefaler at du leser over den en gang til.
Elbilist

nebbulk

Sitat fra: cairnz på fredag 29. november 2013, klokken 13:56
Alt du skal ha står i ordrebekreftelses-mailen som du fikk ved bestilling. Anbefaler at du leser over den en gang til.
+1

Står oppført i min også :)
Black Beauty P85+ Mellombrunt /pianosort / Grå 21" / All inclusive!

sindrej

Nuvolari

Sitat fra: sindrej på fredag 29. november 2013, klokken 14:22
Bilen er da finere uten  :)

Har ønsket meg spoiler på bilen siden jeg var 2 år gammel, fint eller ei :)
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

sindrej

Sitat fra: Nuvolari på fredag 29. november 2013, klokken 14:31
Sitat fra: sindrej på fredag 29. november 2013, klokken 14:22
Bilen er da finere uten  :)

Har ønsket meg spoiler på bilen siden jeg var 2 år gammel, fint eller ei :)
Haha  ;D .. det gjorde nok jeg også du.  Ikke så nøye på det nå lenger da ;)

Høgis

Ingen tvil om at du skal ha spoileren på en P85. det er inkludert i P-pakken.
Den hadde jeg ikke gitt meg på. Jeg har hatt bilen snart en mnd. bistilte i Des. 2012 jeg også.
Spoileren var montert ved overlevering.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

nebbulk

Sitat fra: Høgis på fredag 29. november 2013, klokken 15:02
Ingen tvil om at du skal ha spoileren på en P85. det er inkludert i P-pakken.
Den hadde jeg ikke gitt meg på. Jeg har hatt bilen snart en mnd. bistilte i Des. 2012 jeg også.
Spoileren var montert ved overlevering.

Det var mulig å velge bort spoileren ifm. bestillingen. Man skulle huke av om man IKKE vil ha den - kan være noen som har lest litt raskt.  Om den er bestillt, står det i både reservasjonsmailen og ordrebekreftelsen.
Black Beauty P85+ Mellombrunt /pianosort / Grå 21" / All inclusive!

jkirkebo

Sitat fra: nebbulk på fredag 29. november 2013, klokken 15:14
Det var mulig å velge bort spoileren ifm. bestillingen. Man skulle huke av om man IKKE vil ha den - kan være noen som har lest litt raskt.  Om den er bestillt, står det i både reservasjonsmailen og ordrebekreftelsen.

Stemmer nok det, jeg valgte selv bort den da jeg ikke er noen fan av spoilere.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

larsleik

Jeg ba om å få den levert umontert fordi jeg ikke har bestemt meg for om jeg vil ha den montert eller ikke. Dette er vist ikke et mulig valg men siden jeg hadde dette kommunisert så fikk jeg i dag mail fra DES at den ettersendes.  Tar litt tid, som mye annet,  men den kommer nok. Den blir enten solgt, montert as-is eller lakkert i bilens farge og montert. Time will show!

Sent from my C6903 using Tapatalk

Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

atta

Sitat fra: larsleik på fredag 29. november 2013, klokken 18:27
Den blir enten solgt, montert as-is eller lakkert i bilens farge og montert. Time will show!

Gi lyd om du vil selge den, da. :)

AreLib

sjekk bekreftelse på bestilling mailen din der skal du nok finne det :)
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

hhartes

Som Oreo nevnte så fikk jeg også min bil uten den bestilte spoileren. Var ikke helt i kontakt med meg selv den dagen jeg fikk bilen, så oppdaget det ikke før jeg kom hjem. Uansett så gikk det helt knirkefritt å få den ettermontert og de satte den i bestilling når jeg ringte og gav beskjed. Det tok riktignok 2,5 md før den kom på plass, men jeg syns bare det var greit å ha bilen en stund uten først. Dessuten fikk jeg storrengjøring på bilen som plaster på såret, inkludert teppe- og takrens. Det vil si at jeg vet ikke sikkert hvorfor de gjorde det, jeg  fikk bare bilen tilbake slik etter verkstedbesøket uten at de laget noen notis av det.

Nå må jeg gi det litt mer tid, men foreløpig syns jeg faktisk bilen var vel så fin uten. Jeg har perlehvit bil med 21", sort interiør/CF og tonede vinduer og tenkte at spoileren skulle sette prikken over i-en på tøff stil, men er ikke overbevist enda. Men 21"-erene er stablet i garasjen og det har gått mindre enn en uke, så dette er ikke endelig konklusjon.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA