I3 på vinterføre?

Startet av Nanok, lørdag 23. november 2013, klokken 19:30

« forrige - neste »

TorS

Det virket jo fint. Akkurat slik jeg ville ha det. Det var dårlig at selger / "utleverer" ikke kjente til dette. Prinsippet er jo trolig likt på alle nyere BMWer.
iX3 fra 24.03.2021.
i3 fra 29.10.2014. Solgt 20.1.2021.
Ålesund.

LMOR

Sitat fra: TorS på onsdag 24. desember 2014, klokken 09:07
Det virket jo fint. Akkurat slik jeg ville ha det. Det var dårlig at selger / "utleverer" ikke kjente til dette. Prinsippet er jo trolig likt på alle nyere BMWer.
Og mange år tilbake... Grunnen er nok at funksjoner som har egen knapp, normalt ikke har kunnet programmeres inn på disse knappene. I de fleste andre BMWer, så er DSC/DTC/Off en egen knapp.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Klykken

#47
Sitat fra: Truls Martin på onsdag 24. desember 2014, klokken 00:56
Er det noen spesiell grunn til at de ikke tillater dette, som de gjør på andre Bmw? Tåler ikke motor/drivverk å ruses uten motstand (spinning)?
Sikkert fordi det er vanskelig å høre motoren, og at den ikke har noe gir som holder igjen hastigheten på hjula.

Edit: redusert effekt når tempen blir lav! Dette var veldig merkbart, med tilnærmet halv effekt. Ser det i displayet på førersiden.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Ferry

Fikk testet bilen i skikkelig kulde i dag. Mellom -14 og -24 på en 26 km tur med 300+ høydemeter. Tungt snøføre, comfort-modus, 19 grader på klima. Måtte opp en skikkelig bratt bakke, og det gikk med nød og neppe vha. traction-modus. Brukte i underkant av 40% av batteriet på disse 26 km. Om rekkevidden er bra eller dårlig må nesten bli opp til hver enkelt. Det er tilstrekkelig så lenge det ikke er behov for å gjøre turen mer enn to ganger mellom hver lading. Helt fin komfort med 19 grader, men var godt kledd. Isfrie ruter.


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA