Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakkere Model S helt ned

Startet av silver, torsdag 21. november 2013, klokken 22:13

« forrige - neste »

OleJA

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 23. februar 2014, klokken 11:20
Lekkert :












http://thewheelindustry.com/gallery/tesla/tesla-model-s-adv10tssl/
Smaken er som baken....
For meg blir dette feil på en hvit bil. Kromlista under dørene havner midt i et hvit område, istedenfor å 'ramme inn' noe som skal fremheves eller avsluutes, og da ser det bare rart ut i mine øyne.

Teslanewbie

Sitat fra: OleJA på søndag 23. februar 2014, klokken 11:36
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 23. februar 2014, klokken 11:20
Lekkert :












http://thewheelindustry.com/gallery/tesla/tesla-model-s-adv10tssl/
Smaken er som baken....
For meg blir dette feil på en hvit bil. Kromlista under dørene havner midt i et hvit område, istedenfor å 'ramme inn' noe som skal fremheves eller avsluutes, og da ser det bare rart ut i mine øyne.

Ja den detaljen kan se rar ut , funderer på å foliere denne del .. Ellers synes jeg totalbilden av bilen blir bedre , det eneste er at jeg ikke er forhøyet med total hvit lakkering av spoileren fremme . Har ikke funnet en god løsning ennå.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

BMW850

Hadde absolutt ikke lakkert diffusoren bak eller nedre del foran. Lett å få merker, ihvertfall foran.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Teslanewbie

Sitat fra: BMW850 på søndag 23. februar 2014, klokken 12:27
Hadde absolutt ikke lakkert diffusoren bak eller nedre del foran. Lett å få merker, ihvertfall foran.

Funderer på folie under spoiler foran, evt en tynn plastikk-lippe under den eksisterende.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

erot

Sitat fra: OleJA på søndag 23. februar 2014, klokken 11:36
Smaken er som baken....
For meg blir dette feil på en hvit bil. Kromlista under dørene havner midt i et hvit område, istedenfor å 'ramme inn' noe som skal fremheves eller avsluutes, og da ser det bare rart ut i mine øyne.

Den listen skulle aldri vært der. Vet ikke om det er Holzhausens egen idé, eller om det er andre i teamet som står bak detaljene, men vedkommende har hatt en dårlig dag på jobben når den ble tegnet inn. Må folieres i omkringliggende farge.

Teslanewbie

#50
Her har noen lakkert bilen ned men har Carbon i fronten .. Blir ikke en jevn linje men kan fungere ..

https://www.tsportline.com/gallery/?album=1&gallery=16










P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Joar

Enda en flott jobb utført av Klepp Auto :D. Beklager skitten bil men får ikke vaske enda pga lakkeringen ;).
Bilen er standard hvit, diffuser er lakkert sort. Neste på listen er foliering av kromlist på diffuser til samme farge, sort. Pluss jeg kommer til å kjøre et test prosjekt med å foliere kromlisten som går under dørene, hvit.

Jimpec


Sitat fra: Joar på lørdag 01. mars 2014, klokken 19:02
Enda en flott jobb utført av Klepp Auto :D. Beklager skitten bil men får ikke vaske enda pga lakkeringen ;).
Bilen er standard hvit, diffuser er lakkert sort. Neste på listen er foliering av kromlist på diffuser til samme farge, sort. Pluss jeg kommer til å kjøre et test prosjekt med å foliere kromlisten som går under dørene, hvit.

Flott resultat.
Hva tar Klepp Auto for en jobb som dette?

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Joar

Prisene står under her. I om med at jeg og ville lakkere diffuser så kom det et tillegg på ca 600,-

Sitat fra: Talvern på mandag 23. desember 2013, klokken 14:06
Kanskje mod kunne lagt en "prisliste" i første post??

Rogaland med omegn.. :)
Pr. 23.12.13
Klepp Auto http://www.kleppauto.no/lakkering som gjorde jobben, ble meget bra!

Helge (Sjefen på lakk) skal lage en "Teslapakke"
51 78 60 71 / skade@kleppauto.no

2 sjikt (Vanlig lakk 5184,- ink mva)
3 sjikt (Metallic lakk 6039,- ink mva)

Kun lakkering, skader, bulker m.m kommer som et tillegg hvis dette er på bilen.

Teslanewbie

Sitat fra: Joar på lørdag 01. mars 2014, klokken 19:02
Enda en flott jobb utført av Klepp Auto :D. Beklager skitten bil men får ikke vaske enda pga lakkeringen ;).
Bilen er standard hvit, diffuser er lakkert sort. Neste på listen er foliering av kromlist på diffuser til samme farge, sort. Pluss jeg kommer til å kjøre et test prosjekt med å foliere kromlisten som går under dørene, hvit.

Flott , nedlakkering gjør seg ekstra godt på en hvit bil.
Jeg ønsker å beholde noen sorte detaljer på den fremre spoileren men er usikker på hvordan jeg skall få dette til for å få en dette pent..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Thor2014

Ser veldig bra ut!

Demonterer de før lakkering eller putter de hele bilen i herdeboksen etter lakkering?

Stig O

Nei de demonterer ingen ting. Tenkte jeg skulle demontere spoiler og diffusor selv, men Tesla ville ikke ut med noen veiledning av dette, så jeg lot det være i fare for å knekke noen klipps. Jobben var perfekt utført av Klepp Auto allikevel, så det var ikke nødvendig.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

rakriste

Sitat fra: Joar på lørdag 01. mars 2014, klokken 19:02
Enda en flott jobb utført av Klepp Auto :D. Beklager skitten bil men får ikke vaske enda pga lakkeringen ;).
Bilen er standard hvit, diffuser er lakkert sort. Neste på listen er foliering av kromlist på diffuser til samme farge, sort. Pluss jeg kommer til å kjøre et test prosjekt med å foliere kromlisten som går under dørene, hvit.


veldig pent, har du flere bilder av bilen, gjerne rett forfra/bakfra og siden kanskje litt lengre unna.
ønsker å gjøre det samme, men litt usikker på frontens midtre del. bak blir samme som deg, lakkere svart diffuser
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

erot

#58
Meget pent Joar! Hvis du tar diffuserlist og list under dører, så anbefaler jeg å ta de to stripene i luftinntakene også. Med matt svart forsvinner de. De henger på en måte sammen med de andre du folierer, og bilen vil få en helt annen ro over seg. Selv om jeg ikke er så begeistret for krom, så synes jeg krommen ser fint ut på den hvite bare det nede blir fjernet, blir mye mindre rot. Personlig ville jeg lagt hvitt på dørhåndtakene også, men det er nok en smakssak. Lett å prøve seg fram med noe hvitt papir e.l. for å se hvordan det ville blitt når resten er ferdig. Etter min mening gir det vinduslisten oppmerksomheten den fortjener, slik at bilens flotte linjer blir fremhevet.

Stig O

#59
Tror min var den første de tok i pearl white, og jeg er veldig fornøyd med resultatet. Synes det ble enda mere Aston Martin look på bilen.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA