Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av E-golf

Startet av Sonus, torsdag 21. november 2013, klokken 09:24

« forrige - neste »

Sonus

Da jeg var å prøvekjørte E-UP! i går fikk jeg fortalt meg av selger at E-Golf vil bli tilgjengelig i Mai 2014.

De visste lite, men den skulle være konkurransedyktig med LEAF. Antageligvis legger de den opp mot toppmodellen av LEAF så en pris rundt 270-280.000 er nok realistisk.

Om ikke BMW I3 kan leveres før April 2014 selv om jeg har støtt på liste siden Juli 2013, vurderer jeg sterkt å hoppe over til en E-Golf.


Hyperstress

Det hadde jeg gjort. Det blir kanskje 50 000kr dyrere, men da får du lengre rekkevidde og en praktisk, gjennomprøvd, ordentlig bil som ser ut som nettopp det, og ikke et romskip  ;D
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Vind

Sitat fra: Hyperstress på torsdag 21. november 2013, klokken 20:02
Det hadde jeg gjort. Det blir kanskje 50 000kr dyrere, men da får du lengre rekkevidde og en praktisk, gjennomprøvd, ordentlig bil som ser ut som nettopp det, og ikke et romskip  ;D
At den kan leveres før  kan nok være mulig (avhengig av hvor man står på ventelisten) , men at det blir lengre rekkevidde er jeg ikke sikker på.  E-Golf vil veie betraktelig mer enn en i3.  Skal man sammenligne er nok E-Golf mere enn Focus konkurrent, og den kan man kjøpe allerede, nesten uten ventelister (hvorfor det?)

En god ide kan jo være å bestille begge, dvs, bestille en fornuftig spekket i3 (om man har forhåndsreservert) , og reservere en fornuftig e-Golf, begge bilene er jo lett omsettelige - ser allerede at det ligger noen på finn som selger ventelisteplassen sin på i3
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Sonus

#3
En fornuftig spekket I3 koster jo en god del mer enn en E-golf mest sannsynlig vil gjøre (300.000 vs antydet 270-280 for E-golf). Jeg syns I3 er for dyr i forhold til hva du får av funskjon, men kanskje greit mtp matrialer og status(?) for noen.

Jeg sa fra meg min relativt tidlige plass i køen for I3 da jeg syns hele opplevelsen med I3 startegien var uhensiktsmessig for meg som kunde. Agentene er bundet på føtter og armer og BMW Norge følger ikke opp agentene på en tilfredstillende måte. Det virker som om det er bilen som er viktig og ikke kunden!

Jeg ser heller ikke gleden av 170HK elmotor når batteriet dessverre er så lite at du vil få for begrenset rekkevidde om du bruker alle hestekreftene noen ganger. For meg vil nok en E-golf ha lengre rekkevidde enn en I3 rett og slett fordi den vil innby til en energiøkonomisk kjørestil.

Når E-golfen også tilbyr 5 seter, 5 uavhengige dører, fritt valg av felger og dekk, det meste av utstyr inkludert i prisen og at salgsapparatet i tillegg fokuserer på kunden og kundens behov så var valget ganske enkelt selv om jeg lenge har ventet på I3.

Og jeg syns nok også sammenlikningen din mellom E-golf og ElFocus er feil. ElFocus har dessverre så mange feil i seg (batteripakke i bagasjerom, manglende hurtiglading) at den ikke får mange kjøpere. Jeg syns det er mer korrekt å sammenlikne E-golf med LEAF da Golf VII er konstruert fra bunnen med tanke for at den skal elektrifiseres. Slik jeg har forstått det har de også klart å fjerne batteriene fra bagasjerommet på Golf VII (kontra GOlf VI prototypene) på grunn av akkurat dette.

Hilsen BMW E91LCI 325D eier som står på venteliste på E-golf :)





Vind

Sitat fra: Sonus på onsdag 04. desember 2013, klokken 13:04
Og jeg syns nok også sammenlikningen din mellom E-golf og ElFocus er feil. ElFocus har dessverre så mange feil i seg (batteripakke i bagasjerom, manglende hurtiglading) at den ikke får mange kjøpere. Jeg syns det er mer korrekt å sammenlikne E-golf med LEAF da Golf VII er konstruert fra bunnen med tanke for at den skal elektrifiseres. Slik jeg har forstått det har de også klart å fjerne batteriene fra bagasjerommet på Golf VII (kontra GOlf VI prototypene) på grunn av akkurat dette.
Lykke til med e-Golf, Beklager sammenligningen med Fokus, det var helt feil.  Jeg hadde ikke lest nok om e-Golf, det har jeg gjort nå, og det blir nok en veldig bra bil.  Jeg hadde bare lest om Golf VI prototypene - og de er på mange måter likere Fokus. 

Er det ikke flott at vi lever i ett land hvor vi kan velge bil etter behov   ;D
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Stikkkontakt

I Tyskland antyder man en pris på E-Golf på €32.000 inkl tysk moms.
Selv med dagens ektremt dyre Euro er det ca 230.000 kr. Her lukter det storselger lang vei.
Utstyr sies lite om,men regner med navi er selvsagt pga veivisning til ladestasjoner osv.
Utifra dette tror jeg at jeg har en E-up! til salgs til sommeren :)

Sonus


Stikkkontakt

Noen som vet hvor mange E-Golf som er bestilt?
Jeg registrerer min E-Up! på mandag,men tror jeg kanskje burde vente et halvår på Golf  :-\
Uansett er det som nummer 2 bil og forskjellen for oss vil utelukkende gå på komfort. Jeg har importert 20 Golfer siste året og det viser seg at de blir fryktelig dyr etter man er ferdig å sette kryss.
På E-Golf er nå ihvertfall gode lys og navi standard. Det koster 30.000 på en vanlig Golf,samt tilvalg som hengerfeste ikke er tilgjengelig.
Ser for meg dette dersom Highline er basis:
-Adaptiv cruise
-Kessy
-Metallic
-Utvidet bluetooth
-17"
-Ergoseter
-Ryggekamera og p-assist
-Blind spot sensor om det kommer på denne. (Ble lansert på Golf Sportvan denne uken)

Sonus

Tror ikke det er bestilt noen E-Golfer enda. Selgeren min skulle kontakte meg så fort han kunne sette ordre i systemet.

Er også spent på hva som blir ekstrautstyr og hva som blir standard.
Det sies at E-Golf skal baseres på Highline, men er usikker på hvilke endringer den får.

Har fått antydet at mer info skal komme i løpet av Januar 2014.

rifusk

Jeg har også bedt min lokale forhandler kontakte meg så snart det var noe mer info etc på Golfen. Har enda ikke hørt noe, og jeg tror nok ikke vi får noe mer kjøtt på beinet før utpå seinvinteren..
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

hovik

Noen som har hoert noe mer om leveringsdato ?

Jeg var innom lokale forhandleren I gaar, men der var det ikke engang mulig aa sette seg paa reservasjonsliste. De skulle kontakte naar det ble mulig.
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

Sonus

Sitat fra: hovik på fredag 07. februar 2014, klokken 11:06
Noen som har hoert noe mer om leveringsdato ?

Jeg var innom lokale forhandleren I gaar, men der var det ikke engang mulig aa sette seg paa reservasjonsliste. De skulle kontakte naar det ble mulig.

Min forhandler/kundekontakt har en egen internliste som de/han så bruker til å sette ordre i VW-systemet når det åpnes for bestillinger. I tillegg bestiller de vel opp ett antall biler uten kundeordre slik de gjorde på E-up! vil jeg tro?

Er selv veldig spent på spesifikasjonene og ikke minst prisen

Nuvolari

Jeg ble oppringt fra Erik Arnesen Bryn igår som sa at jeg nå kunne reservere bilen. Bilen ville koste mellom 270-290' og inkludere highline utstyrspakke.

Bil er reservert.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Sonus

Fikk oppdatering i går fra forhandleren min og der ble det antydet bestilling i løpet av februar i systemet til VW. Ble bilen din lagt i VW systemet Nuvolari?

Finnøy (Arne Johan Larsen)

E-Golf blir garantert en slager, og Nissan trenger absolutt en utfordrer til Leaf. Spennende at de åpner for bestillinger nå :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA