Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hoteller med ladefasiliteter i Norge

Startet av fonberg, onsdag 20. november 2013, klokken 14:09

« forrige - neste »

fonberg

hei,

finnes det en påbegynt og levende oversikt over norske hoteller med lademulighet?

Da jeg fikk min TMS i Trondheim sist onsdag ettermiddag, kjørte jeg rett til jobb i Lillestrøm (Thon Hotell Arena; 230/32A + Schuko 16A i parkeringskjeller, begge punkter knyttet til én og samme elbilparkeringsplass) og deretter helgeopphold i Kolbotn (Hotell Mastemyr; Schuko 16A utendørs, punktet krever medbrakt skjøteledning).
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Trøndertesla

Jeg savner også dette og benytter hver anledning til å oppfordre alle hoteller til å installere lademuligheter, informere om dette på nettet, og ikke minst informere sine ansatte - de skjønner jo ofte ikek hva man snakker om ?!?!? Jeg har også sendt en forespørsel til hotels.com og booking.com og oppfordret de til å legge inn dette som et søkekriterie - men ingen respons. Jeg skjønner ikke at ingen hoteller fortsatt ikke har sett potensialet og posisjonerer seg som "EL-hotell" - de kommer nok etterhvert..

Scandic Fornebu har 4-5 ladeplasser i kjelleren - 16A Schuco. Gratis strøm med det koster ca. 120,- i døgnet for parkeringen. Scandic Gardermoen har også 4-5 plasser ute med 16A Schuco.

Så snart jeg får vite om et alternativt hotell i Oslo som lader litt kjappere så har de en kunde  ;)
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

Birger

Scandic Edderkoppen i Oslo har mulighet for lading i garasjeanlegget under hotellet.

Det er svært trangt der og jeg er ikke sikker på om jeg hadde tatt sjansen på å ta med en Model S ned der....
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Lein

jeg planlegger noen hotelldøgn i oslo i begynnelsen av des med min model S med jobben.
helst litt sentrums sentralt. tar gjerne mot tips om bra hotell parkering med strøm.
P85 2013-2015
70D 2016-idag

Muffinman

Vi som bruker elbil i jobb velger jo hotellene som har lademuligheter. Samtlige som ikke kan tilby dette blir automatisk ekskludert. Det bør alle hoteller ta inn over seg. Til og med et enkelt schuko-stikk kan være forskjellen på å bli valgt eller ikke. Har man et anstendig industriuttak eller type 2 muligheter slik at man kan komme med tom tank og dra neste dag med full vil man sannsynligvis bli foretrukket. Tipper at det vil merkes på bunnlinjen for de hotellene som ikke har dette på plass framover.

Chlangum

Jeg skal på julebord på Bømlo i begynnelsen av desember.
Skal bo på stord hotell. Sendte en melding dit og de sa at de har lademulighet på deres parkeringsanlegg.
16 amp Schuko. Det skal være bra nok for en overnatting.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

OddB

Sitat fra: Muffinman på onsdag 20. november 2013, klokken 14:57
Vi som bruker elbil i jobb velger jo hotellene som har lademuligheter. Samtlige som ikke kan tilby dette blir automatisk ekskludert. Det bør alle hoteller ta inn over seg. Til og med et enkelt schuko-stikk kan være forskjellen på å bli valgt eller ikke. Har man et anstendig industriuttak eller type 2 muligheter slik at man kan komme med tom tank og dra neste dag med full vil man sannsynligvis bli foretrukket. Tipper at det vil merkes på bunnlinjen for de hotellene som ikke har dette på plass framover.
Det burde kanskje utarbeides et eget ladekart for hoteller ? Med "ladestjerner" basert på antall plasser og effekt.
Er dette en oppgave for Elbilforeningen ? Det må da være bedre med en "offisiell" henvendelse derfra enn at vi hver og enkelt skal drive detektivvirksomhet hver gang vi skal på tur ?
Kanskje en merkeordning med en logo som viser at hotellet oppfyller visse minstekrav til ladeinfrastruktur ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Muffinman

Gode forslag. Synes ikke det er godt nok å få hotellene inn på ladestasjoner.no ihvertfall - det kartet er mangelfullt og upresist. Kan etter min mening brukes til å finne ladepunkter og sjekke ut om de virker på egen hånd - men aldri i livet om jeg ville dratt på tur og vært avhengig av et ukjent ladepunkt på dette kartet for å komme hjem igjen.

Elbilforeningen bør helt klart komme på banen her, og lage et kart hvor KUN overnattingssteder med lading har anledning til å legge inn. Kanskje bør hotellene legge registrere seg selv på et slikt kart; om dette skal gå gjennom tredjepart minstenker jeg at feilprosenten kan bli stor. Ved egenregistrering av overnattingsstedene tror jeg kvaliteten blir høyere.

Chlangum

Var en i forumet i en annen tråd som foreslo at tripadvisor skulle lagt det inn som filtrering slik de gjør med wifi/gym ol. når man søker etter hoteller.

Kan jo også være en ide å få på plass.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Tesla85

Hotell med lademuligheter vil jo bli foretrukket av alle som kjører elbil. Nå forstår vel de fleste at Tesla eiere ikke er som alle andre, så kanskje hotellkjedene ser på oss som en ny potensiell markedsgruppe? Kjøpesterke er de fleste av oss. Miljøbevisste er vel alle sammen. Som målgruppe må vi jo være av interesse. Noe for Stordalens kjede?
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

Nuvolari

Sitat fra: Chlangum på onsdag 20. november 2013, klokken 19:32
Var en i forumet i en annen tråd som foreslo at tripadvisor skulle lagt det inn som filtrering slik de gjør med wifi/gym ol. når man søker etter hoteller.

Kan jo også være en ide å få på plass.

Det var vel meg.

I ettertid har jeg søkt litt på nettet og det er flere som har forsøkt å få tripadvisor m.fl til å legge inn elbil lading i søkefilteret. Det viser seg at tripadvisor og de andre sitene får svært mange henvendelser om ulike parametre som det ønskes at legges inn i søkefilteret. For at det ikke skal bli for mange søkeparametr i filteret er det tydelig at tripadvisor er svært restriktive med å ta inn nye paramtre som f.eks elbil lading.

Det ser ut til at vi ikke får dette inn i filteret før elbil peentrasjonen er noe høyere enn i dag.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Knut Øygard

Jeg har på 2 mnd med elbil ennå ikke opplevd å komme til et hotell som ikke har vanlig stikkontakt tilgjengelig på parkeringsplass(Clarion ved Pirbadet i Trondheim, Kleivstua ved Sundvollen, Gol: Pers, Solstad og Storefjell). Det har ennå ikke vært mulig å lade på industrikonrakter og jeg har derfor ikke spurt etter det. Men jeg ser at det er tilgjengelig på noen hoteller(satt opp til andre formål enn lading av elbil). Det er industrikontaktene og type2-kontakter det hadde vært interessant å få en oversikt over. Schuko er det vel svært få hoteller som ikke kan hoste opp.
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

mrjalle

Sitat fra: KnutGol på onsdag 20. november 2013, klokken 20:03
Schuko er det vel svært få hoteller som ikke kan hoste opp.
Min erfaring på dette punktet er ikke det samme. Var på kjøretur i Hordaland i september, og det var mildt sagt utfordrende å finne overnattingsmuligheter med strøm. Det løste seg, men fikk flere svar om at det ikke var stikkontakter tilgjengelig enn positive svar. (dette overrasket meg veldig mye)

toS

Sitat fra: Lein på onsdag 20. november 2013, klokken 14:42
jeg planlegger noen hotelldøgn i oslo i begynnelsen av des med min model S med jobben.
helst litt sentrums sentralt. tar gjerne mot tips om bra hotell parkering med strøm.
Book deg inn på The Thief på Tjuvholmen. Da er det parkeringshus i kjelleren (offentlig) med egne elbilplasser med lademuligheter eventuelt kan du stå gratis ute der eller ved Aker Brygge og lade. Vet ikke om The Thief har egne elbilplasser, men det trenger du ikke der.

Philip Marlowe

Jeg tror det bare er bra at så mange som mulig kontakter hotellkjedene.
Jeg sendte blant annet følgende epost til Choice hotell-kjeden.

Hei!

I likhet med stadig flere, så har jeg bestilt meg en elbil.
Hadde det ikke vært en idé for dere å tilby booking av parkering med
ladeplass på samme internettside som man booker hotellrom?


Med vennlig hilsen


Da fikk jeg følgende svar:

Hej,


Tack för ditt mail. Jag ska se till att framföra din idé till vår avdelning för marknadsundersökning.

Önskar dig en trevlig helg!


Med vänliga hälsningar


NORDIC CHOICE HOTELS
Lena Bylin
Nordic Choice Customer Interaction Center
Tlf.: + 46 (0)771 666 700
Fax: +46 (0)8 506 160 99
booking@choice.se


Hvis mange sender lignende eposter, så blir det nok fart i markedsavdelingene, tenker jeg.  8)
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA