Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hoteller med ladefasiliteter i Norge

Startet av fonberg, onsdag 20. november 2013, klokken 14:09

« forrige - neste »

Harlex

Erfaringer hittil:
Solstrand hotel (Os i Hordaland) 16A schuko. Fungerte veldig greit.
Sunnfjord hotel.(Førde i Sogn og fjordande) Har 2 offentlige punkt (sunnfjord energi)på parkeringsplassen sin. Fungerte ikke da jeg var der men hotellet fikset et alternativt punkt.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Cato76

Jeg overnattet nylig to netter i Stavanger på Comfort Hotel Square som holder til i Løkkeveien. Hotellet er relativt nytt (får fem stjerner av meg). Er garasje i kjelleren som ikke tilhører hotellet, men har seks doble ladestolper. Parkeringshuset krever betaling på lik linje som alle biler, men føler at plassen er trygg da den er kameraovervåket og verdt pengene. Noe trangt mellom porten når man skal ut, men det går greit - Er bare jeg som er redd for å kantkjøre felgene ENDÅ en gang...

https://www.nordicchoicehotels.no/comfort/comfort-hotel-square/
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Chlangum

#17
Lading Stord Hotell
Reservert plass for el-bil med vanlig schuko på veggen.
Nøkkel til kontakten fåes i resepsjonen.
Gratis å stå/lade.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Gæsjan

Hotel Bristol ladet min med min egen UMC i oktober. Ganske dyr hotellparkering, men kanskje ikke noe bedre alternativer i sentrum av Oslo?
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

D.O

#19
Da har Mosjøen Hotell fått montert blå 32A stikkontakt  :)
Edit, ser nå at dette er 3fase 230v, så kun med adapter. Inntil de har fått opp rett stikk.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Cronos

Trysil Park Inn Mountain Resort har meget begrenset mulighet for lading.

I realiteten er det kun én 16A tilgjengelig utendørs (ved P3). Ingen betaling.
(Stort minus til administrasjonen som lovet ladeplasser, pluss til velvillig og løsningsorientert vaktmester).










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



arnkl

Eg var på Rica Sunnfjord Hotel i Førde no i helga. Dei har ein ladestolpe med to schuko-uttak på taket av parkeringshuset bak hotellet. Nøkkel kan lånast i resepsjonen. Berre det eine uttaket virka når eg var der.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

brynjar

Jeg fikk ladet Tesla-en på Holmsbu Spa (http://holmsbuspa.no/) i fjor høst. De har en ladekontakt på forsiden av hotellet, og noen (?) uttak i garasjen. Ikke spesielt designet for elbiler. Bare vanlige utekontakter.
Lykkelig eier av Tesla Model S P 85. Sort med beige interiør. Panotak. Lys-, lyd-, vinter- og techpakke. 8 års serviceavtale.

Balrog

Kunne ikke elbilforeningen lage en database med sted - hotellnavn - ladefasiliteter - link med reklamemulighet om hotellet ønsker bilde/reklametekst?

Litt jobb, men en potensiell inntektskilde? Med 15000 elbilbrukere som er helt avhengige av ladefasilitet framfor buksepresse og minibar burde det være interessant markedsføring for hoteller som har investert noen tusener i utendørs stikkontakter.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Tekberg

Jeg sendte mail til Tingvold park hotell i Steinkjær (ca 320 fra Domås) og fikk dette svaret;

Hei

Takker for deres henvendelse.
Vi har kun 32A strømuttak som er 3-fas. (slik som den blåe men med 4 hull) Er det noe mulighet for og bruke dette?


Ha en fortsatt fin dag!

Kari Anette

Best Western Tingvold Park Hotell Steinkjær

Ser ut til å bli en bra plass og overnatte på vei nordover langs E6.

S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017 solgt oktober 2019
X100 oktober 2019 solgt juni 2021
Model 3 juni 2021 solgt des 2023
Model Y september 2022
Polestar Januar 2024
Kia soul november 2018 solgt oktober 2022

Muffinman

Skånevik Fjordhotell har foreløpig ingen utvendige uttak, men er velvillige med å trekke kabel inn. Ingen optimal løsning, men funker hvis man har god tid. Min bil står nå og nipper 10A. Skal ikke hjem før fredag morgen, heldigvis.

Muffinman

Dolmsundet Hotell på Hitra tilbyr schuko og 16A 230v trefas.

sven erik

hva om det ikke er hoteller bare men overnattning steder totalt  jeg leier ut leilighet i sandefjord  dom det er en liten mulighet  til lading men vil utvide med mer da jeg å er avhengig å lade   men tenker det kan være flere som meg som kan tenke seg dette jeg leier ut på alt fra døgn til uker  måneder
men utvider jeg til type 2 vil det koste litt å lade

bblomst

Fått denne oversikten fra Choice. De jobber med en bedre oversikt på hjemmesiden, men usikkert når den er klar.

sn0le

@Tekberg:
Men da bør de egentlig få satt et 32A 1-fas blått stikk på den kursen.
Eller ha en overgangskabel fra 3-fas kontakt til 1-fas kontakten som er på UMC.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA