Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ConnectedDrive Service Package

Startet av Coachen, fredag 08. november 2013, klokken 11:22

« forrige - neste »

bromm

Sitat fra: Viking1 på torsdag 13. mars 2014, klokken 12:38
Apps fungerer fin fint!

Oppdatering:

Connected drive står det at jeg ikke abonnerer på, men ikke noe problem for min del da apps kalender osv fungerer ved tilkobling av telefon via USB.

Apps og Apps kan se ut som det samme her, men det er to typer Apps. Den ene typen når man gjennom menyvalget "BMW Live" (uten at telefon behøver å være koblet til i det hele tatt), og den andre typen er de app'ene som man kan "fjernstyre" på en mobil (eller iPod) som er koblet til bilen. Hvis du kan kjøre Facebook, Twitter, Glympse, Aupeo, Deezer, BMW M Lap timer, TuneIn radio - så er dette en del av sistnevnte (ConnectedDrive), og dette må du kjøre denne "hoved-appen" for å kunne bruke:

iOS: https://itunes.apple.com/gb/app/bmw-connected/id406975118?mt=8
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bmwgroup.connected.bmw

LMOR

Sitat fra: Viking1 på torsdag 13. mars 2014, klokken 12:38
Apps fungerer fin fint!

Oppdatering:

Connected drive står det at jeg ikke abonnerer på, men ikke noe problem for min del da apps kalender osv fungerer ved tilkobling av telefon via USB.

Sitat fra: LMOR på onsdag 05. mars 2014, klokken 13:14
Sitat fra: pberg på onsdag 05. mars 2014, klokken 13:05
Ja, det stemmer. 20.12.
Da er du en av de som det blir spennende å følge. Har BMW skrevet Apps i kontrakten så får de levere det :-)
(og det tror jeg de gjør. Har større tiltro til tysk grundighet enn at fabrikken leverer ekstrautstyr som ikke vil fungere uten en komponent som mangler. Det ville de gitt beskjed om, eller slettet opsjonen fra bekreftelsen/leveransen)

Flott, jeg var ikke i tvil. Regner med en liten unnskyldning fra den som sablet meg ned er på sin plass  :)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

Fant ikke ConnectedDrive Store, så jeg søkte på nettet, det ser ut til at det kommer til Tyskland (håper Norge) i Q2.14 (noen skrev midten av April).

Først da kan vi kjøre Facebook og Twitter ++, uten å være tilkoblet mobilen + få tilgang til en rekke nye tjenester.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

rth

Har prøvd å tygge meg gjennom denne tråden.

Vi kommer høyst sannsynlig til å bestille en i3, og er neppe spesielt interessert i masse fancy muligheter. Det som imidlertid Må være på plass er muligheten til å sjekke ladestatus og sette på varme før en drar fra kontoret.  Såvidt jeg skjønner så har konklusjonen landet på at det følger med std.

Det jeg lurer på da er: Hvordan i alle dager snakker mobil og bil sammen, om det ikke er ett simkort i bilen?


Richard

Joi


LMOR

Måtte bare legge ut denne. Her står de fleste opsjonene på, 3D, satelitt, vær-simulering, og real time trafikk-forhold.

Lite biler og god trafikkflyt tidlig på en søndag, i begge retninger.

En kan diskutere om en trenger det eller ei, men jeg bruker GPSen mye når jeg skal hente og levere barn på nye steder osv.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Stikkontakten

#81
Jeg har prøvd å lese meg opp på om jeg har behov for "ConnectedDrive Service Package" men blir ikke klok. De av dere som bestilte bilen med denne pakken, hadde dere tatt den med igjen dersom dere hadde bestilt bil i dag?

LMOR

Du klarer deg fint uten. Jeg bruker i praksis kun:

6AM Real Time Trafic Information

Men kunne klart med uten den også. Men du mister noen muligheter.
Spørs hvor opptatt du er av musikk tjenester. Du kan nok fint høre på Wimp eller Spotify uten også, men du må da betjene appene på telefonen i stedet.

Generelt så er det relativt dårlige apper, og det kommer få nye. En del av tjenestene jeg så frem til som Route Ahead og RTTI mangler eller fungerer dårlig. Burde egentlig fått pengene igjen.

Men jeg hadde vel valgt det på nytt likevel... Litt kjedelig å ha en slik bil uten nettkontakt.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

bromm

Jeg hadde aldri klart meg uten 6AK og BMW Connected app-integreringen. Bruker dette på så godt som hver eneste kjøretur. En egen Twitter-konto er perfekt for å følge med på nyheter og trafikk-relaterte meldinger fra lokalt politidistrikt og vegvesen. Har flere ganger fått meldinger som virkelig har betydning for selve kjøringen (omkjøring for stengte tuneller osv.). De andre appene er også veldig nyttige. Life360 som er en family locator app, hvor alle i familien kan lokalisere hverandre, gjør det mulig å bare velge den personen du skal hente direkte på skjermen, og så startes navigasjonen med personens plassering (i sanntid) som destinasjon automatisk :) Masse andre nyttige apper også - Spotify er jo nesten like viktig som radio i disse dager. GoPro-appen muliggjør den stiligste dash-cam løsningen som finnes på biler i dag, siden det hele styres fra iDrive-systemet. Og det kommer masse mer - bare det siste året har det kommet til 6-7 apper som kan brukes.

RTTI har hatt problemer i det siste (det kan skyldes leverandørene av data like mye som BMW selv). Men når det virker så er det veldig nyttig, siden man får full oversikt over kø-dannelser og andre situasjoner i sanntid. Det er også et sikkerhetssystem siden det f.eks varsler om underkjølt regn og ekstreme vindforhold.

Concierge er vel det eneste av de 3 man godt kan spare vekk. Dette er mest ment for de som er så late at de heller trykker på en knapp for å snakke med noen, istedet for å ta opp telefonen og finne ut ting på egen hånd. Mitt råd er derfor å kjøpe 6AK og 6AM individuelt, for da sparer man en lapp i forhold til å velge hele pakken  ;D

Anterialis

veldig enig med Bromm i det siste han sier her; velg 6AK og 6AM individuelt, velg bort Concierge service. Dette må du aktivt vite om selv da selgerne (i alle fall min selger) ikke var klar over dette, han anbefalte pakken i sin helhet (men var helt enig i at dette valget var det lurere).
BMW E92 (´13-´14)
Alfa Romo Giulietta (´14-´15)
BMW i3 (´15-´16)
BMW 330e (´16-´20)
BMW X5 45e (´20-´22)
iX 40 (´22- p.t.)

Klykken

#85
Dere som benytter connected drive ofte, plugger dere telefonen i bilen via kabel for å få funksjonene? Via bmw connected drive-appen? Denne er svært amputert om man har android må vite. I alle fall etter hva jeg kan erfare.

Edit:
Rettet skriveleifer
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Sitat fra: Klykken på søndag 24. mai 2015, klokken 19:56
Dere som benytter connected drive ofte plugger telefonen i bilen via kabel for å få funksjonene? Vi bmw connected drive-appen? Denne er svært amputert om man har android må vite. I alle fall etter hva jeg kan erfare.
Jeg har iPhone, og er også skuffet over utvalget av apper, og hvor primitivt det er laget. Men jeg har nok også alt for korte turer normalt, så dermed blir det ikke brukt. Jeg håper det tar seg opp med apper i bilen, når butikken kommer på luften. Det blir mer tilgjengelig hvis en slipper å koble til mobilen.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

bromm

Sitat fra: Klykken på søndag 24. mai 2015, klokken 19:56
Dere som benytter connected drive ofte plugger telefonen i bilen via kabel for å få funksjonene? Vi bmw connected drive-appen? Denne er svært amputert om man har android må vite. I alle fall etter hva jeg kan erfare.
Den beste løsningen er å bruke en iPod Touch (gen 4 eller 5) som man har koblet til i bilen hele tiden (man får lett tak i en slik for rundt tusenlappen). Den kan bruke alle iOS-appene (ja, det er elendig på Android), og man kan enkelt sette opp deling av Internett både fra Android og iPhone, som atpåtil kan aktiveres automatisk når man setter seg inn i bilen (WiFi hotspot for Android eller Personal hotspot for iPhone). Selv har jeg en Sony Xperia Z1 som jeg har satt opp en regel for i Sony Smart Connect. Når telefonen blir koblet til bilen via BT for telefonfunksjonene, så slår Smart Connect automatisk på WiFi hotspot. Helt automatisk, og det eneste som behøves å gjøres fysisk er å vekke iPoden fra standby ;D

Klykken

Janei, ikke engang spotify via C.D. på android, så det er stort sett å synkronisere noen av bilens OBD-info som man også får via iRemote-appen. Den er mer eller mindre ubrukelig slik den står nå for min del. Twitter bruker jeg ikke og favebook er fullstendig unødvendig å ha i bilen. Resten av funksjonene som er tilgjengelig fås også via iRemote, som nevnt.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

bromm

Sitat fra: LMOR på søndag 24. mai 2015, klokken 20:09
Jeg håper det tar seg opp med apper i bilen, når butikken kommer på luften. Det blir mer tilgjengelig hvis en slipper å koble til mobilen.
Det med apper i bilen (BMW Online) vil aldri være brukbart til underholdningstjenester så lenge Telemetriboksen bare støtter 3G. Når den blir oppgradert til 4G (uvisst om det må dekkes av kundene selv), så kan det hende at det blir interessant. Men med den farten som f.eks Internett-browser har i dag så vil det ikke kunne brukes til noe som helst som krever båndbredde. Multimedia som Spotify eller nettradio er helt utelukket med den 3G-forbindelsen som støttes i dag...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA