Massiv prisøkning - sidene er nå oppe

Startet av Stiania79, fredag 08. november 2013, klokken 09:44

« forrige - neste »

Havebigfun

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 09. april 2014, klokken 07:38
Fikk tydeligvis ny ladeport og kabling, for det er tyngre å sette inn ladepistolen :) Den var jo hverken slitt eller ødelagt, men at bilen min gradvis fornyes er helt OK  ;D
Du er jo den brukeren som har ødelagt flest UMC- mulig det er noen flere.
Iallefall kan det hende at det antas at ladeporten er årsaken.

Øyvind.h

#286
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 09. april 2014, klokken 17:36
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 09. april 2014, klokken 07:38
Fikk tydeligvis ny ladeport og kabling, for det er tyngre å sette inn ladepistolen :) Den var jo hverken slitt eller ødelagt, men at bilen min gradvis fornyes er helt OK  ;D
Du er jo den brukeren som har ødelagt flest UMC- mulig det er noen flere.
Iallefall kan det hende at det antas at ladeporten er årsaken.
Hehe. Det jeg tror skjer er at systemet har en lang liste med reparasjoner som han kan sette opp at skal utføres. I mitt tilfelle valgte han en som hørtes ut som den hadde noe med lading å gjøre (fordi spørsmålet var fix for 26/32A lading på trefas). Løsningen kan fungere bra, og man unngår at mekanikere lager egne løsninger og bytter mer/mindre enn det fabrikken har definert. I praksis kan det dog også skje slik som nå - at jeg får ny ladeport og kabling uten at det løser feilen.  Ingen krise for min del så lenge jeg vet de jobber med fix.

Ødelagte UMC`er var ikke bakgrunnen for bytte av ladeport, men hvem vet - kanskje feilen nå er rettet :) ? Mennekes-kabelen har vært feilfri de gangene jeg har brukt den, og jeg holder fast ved min påstand fra tidligere: UMC`ene holder egentlig ikke mål. Det må komme en revidert versjon (men det vet vi nå at kommer, så den saken er grei :) )

UMC`ene klarer for øvrig fint å ødelegge seg selv uten at jeg gjør noe som helst. En døde faktisk mens den lå under gulvet i bagasjerommet! Men bank i bordet: jeg fikk en UMC for halvannen måned siden. Den pakket jeg umiddelbart inn i plast, og den har fått henge helt i fred uten å bli plugget ut/inn. Men nå i påsken skal jeg i retning Trondheim, og da må jeg dessverre ta den med (sammen med mennekes kabelen, drar selvfølgelig ikke på langtur uten minst to kabler).


VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Havebigfun

Formuleringen var litt spøkefull- det skjønte du vel. 8)
Mtp ny UMC er jeg ikke sikker lenger- Hvis.94 er så bra som Tesla tror og slik som det fungerer hos meg kan det ta mange Tesla-uker før de prioriterer utvikling av en ny UMC.
Om det er bare promille som gjenstår med problemer etter .94 er Mennekes en foreløpig bra nok løsning for Tesla. Jeg mener hverken at det er rimelig eller riktig- jeg tror bare at det er slik det fubgerer.
Hadde du ikke vært avhengig av UMC på påsketuren ville jeg oppfordret deg til å teste UMC med .94FW. Du får vente til du er tilbake :)

Øyvind.h

#288
Så snerten i teksten! Tar meg ikke nær av det :)
Må da være rom for en spøkefull tone og harselering her på forumet :) Jeg går tidvis hardt ut, og bør definitivt tåle kritikk (så vel seriøs som useriøs)

Ang umc tror jeg nok ny er på vei, for de har et stort antall i restordre. Ingen har fått omtrent siden nyttår....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Car-El

Du mener at dem sende dæ en UMC av gammel vane?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA