Massiv prisøkning - sidene er nå oppe

Startet av Stiania79, fredag 08. november 2013, klokken 09:44

« forrige - neste »

janmb

Min hadde kostet meg nesten 100K mer

Nå er det riktignok noen nye tillegg jeg uansett skal ha, men steike ta for en prisøkning på en del av de gamle opsjonene også... Lyd og lys etc er jo økt med 100% og mer...
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Henning76

Sitat fra: Lokführer på fredag 08. november 2013, klokken 10:15
I god gammel hylekor-stil så synes jeg det er litt kjipt at model X blir tilsvarende dyr og muligens enda mer. Hvem vet hvor mange ganger prisene skal stige.
Sånn sett så kommer model x til å koste noen og tyve prosent i forhold til hva jeg hadde frykta.
Men flott at verditapet på nåværende bil komme til å holde seg uforskammet bra. Burde jo faktisk bli ettertraktet selv som eksportvare, fra Norge!

I og med at nyleverte eller nyinnkjørte Model S går på finn for 60-70.000 OVER nybilpris fra før av tror jeg dette skal hjelpe godt i riktig retning på verditapet, ja.. :)
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

Meringdal

Litt OT, men nå har dem lagt til "grøftelys". Det er da denne lille linsen som er ny? Jeg bestilte bilen med tech-pakke, hvor det stod led-kurvelys. hvilke lys er dette? Jeg ser at det står Led kurvelys fortsatt i techpakken.

Er det kun den lille ledstripa som er "led kurvelys"?

Stiania79

Sitat fra: Henning76 på fredag 08. november 2013, klokken 10:18
Sitat fra: Lokführer på fredag 08. november 2013, klokken 10:15
I god gammel hylekor-stil så synes jeg det er litt kjipt at model X blir tilsvarende dyr og muligens enda mer. Hvem vet hvor mange ganger prisene skal stige.
Sånn sett så kommer model x til å koste noen og tyve prosent i forhold til hva jeg hadde frykta.
Men flott at verditapet på nåværende bil komme til å holde seg uforskammet bra. Burde jo faktisk bli ettertraktet selv som eksportvare, fra Norge!

Verditap? Hvilket verditap?? he he Jepp - dette er meget bra news for oss andre. Ellers er disse tåkelysene allerede inkludert på EU biler for de som har bestilt. Skiftlig bekreftelse fra Tesla i Amsterdam.

I og med at nyleverte eller nyinnkjørte Model S går på finn for 60-70.000 OVER nybilpris fra før av tror jeg dette skal hjelpe godt i riktig retning på verditapet, ja.. :)
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Cirion

Sitat fra: Meringdal på fredag 08. november 2013, klokken 10:20
Litt OT, men nå har dem lagt til "grøftelys". Det er da denne lille linsen som er ny? Jeg bestilte bilen med tech-pakke, hvor det stod led-kurvelys. hvilke lys er dette? Jeg ser at det står Led kurvelys fortsatt i techpakken.

Er det kun den lille ledstripa som er "led kurvelys"?
LED stripa, er pyntelysene, Tåkelyset er den nederste linsa, og LED kurvelys er trekanten i midten.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Maartensommer

Da ble min kr. 93.800 dyrere over natten.  Greit å ta med seg.

Meringdal

Talvern

Hvit Tesla 85P med alt - levert 30.10.13 #2147
C-Zero 14.10.14 = 100% elektrisk. :)

Tesladaddy

Henning76

Til de som har bestilt Performance eller P+ med "gamle" priser:

Tåkelys er inkludert, men det er en annen type. Skinndetailing i dører og andre steder er også inkludert (som nå altså er ekstra kostnad) - det samme er Alcantara headliner.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

jalias

Disse endringene i bla tech pakken, vil de være på en bil som ennå ikke er gått i produksjon og skal leveres i februar?

Bjoris

42400 på min rimelig stappa S85, nå er det bare 3.seterad og sikkerhetspakke som ikke er valgt i den "gml tilvalgslista". Er det også noe vi har fått med som nå koster penger? Ser at annen interiørtrim nå koster, før var det "gratis", annet?

Meringdal

Når jeg snakka med Tesla så blir biler som er finalized levert det utstyret som var tilgjengelig da. Det blir egentlig nesten det samme som å kjøpe seg en Golf 7 to dager før Golf 8 blir lansert. Tror ikke du får Golf 8 av den grunn :)

Gjermund

Sitat fra: Henning76 på fredag 08. november 2013, klokken 10:35
Til de som har bestilt Performance eller P+ med "gamle" priser:

Tåkelys er inkludert, men det er en annen type. Skinndetailing i dører og andre steder er også inkludert (som nå altså er ekstra kostnad) - det samme er Alcantara headliner.

Så da er det altså bare at tåkelysene er litt annerledes på våre "gamle"?

Oi nesten 90k spart der jo  :) :) :)

Og som en ekstre bonus koster min 666 k (når jeg runder av til næremeste tusen) det er jo en symbolsk bra pris  :D

DonPedro

Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA