Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Statusoversikt - regneark

Startet av krister461, torsdag 07. november 2013, klokken 01:02

« forrige - neste »

Frodebo

Tipper at det kommer et rush om ikke lenge. Tesla har bekreftet overfor meg pr. e-post at det blir levering medio januar, og da bør bilen gå i produksjon i disse dager. Vi er etter det jeg kan se ganske mange som har bestilling i juli/august med "Leter deler", så da setter jeg ei krone eller ti på mange oppdateringer de nærmeste dagene. Trur eg...  ;)
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

jalias

Sitat fra: Frodebo på lørdag 16. november 2013, klokken 12:11
Tipper at det kommer et rush om ikke lenge. Tesla har bekreftet overfor meg pr. e-post at det blir levering medio januar, og da bør bilen gå i produksjon i disse dager. Vi er etter det jeg kan se ganske mange som har bestilling i juli/august med "Leter deler", så da setter jeg ei krone eller ti på mange oppdateringer de nærmeste dagene. Trur eg...  ;)

+1 ;)

Voll1

Er det ikke mere sannsynlig at de som ikke er produsert til nå, ikke blir produsert før i januar? De som hittil er produsert skal leveres ut innenfor dette kvartalet (før 1/1), og så vil neste batch med biler bli produsert januar for utlevering før neste kvartalsslutt.
Model Y P   2022-
Model Y LR 2021-
Model 75X  2017-2021
Model 85S  2013-2018

Lille Lance

Det virker stille på produksjonsfronten for oss nordboere ... hva tror dere? ... tikker det inn "In Production ..." hvert øyeblikk eller trekker dette ut i desember? ... Skal på langtur 22. januar og hadde trengt min P85 da ... tør ikke kjøre den turen med min 17 år gamle bil  :o
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Olav78

#49
Min bil ble satt i produksjon fredag, og var ferdig produsert i går kveld og står nå i transit fra fabrikken. Håper på levering i år. :)
Model S P85
Model X 90D bestilt juni 2016

krister461

Jeg fikk følgende opplysning på e-post nettopp (trolig basert på en henvendelse jeg kom med for lenge siden):
"Jeg har sjekket saken for deg, og jeg kan dessverre ikke gi deg en konkret dato, men det som jeg ser her er iløpet av januar skal den være ferdig produsert, og med tanke på det så tar det et par uken for oss å få den shippet til deg i Norge.
Forhold deg til begynnelsen av februar :)"

"Begynnelsen av februar" høres i alle fall mye bedre ut enn alle disse mars-antydningene jeg ser andre har fått. Dog litt usikker på om de bare bruker et "par uker" på å få shippet den til meg etter produksjon... :)

Lille Lance

Sitat fra: Olav78 på mandag 18. november 2013, klokken 11:29
Min bil ble satt i produksjon fredag, og var ferdig produsert i går kveld og står nå i transit fra fabrikken. Håper på levering i år. :)
Godt å høre at Tesla kjører full helgejobbing  ;D  Du skulle vel få bilen rundt julaften da ... 8)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Lille Lance

Sitat fra: krister461 på mandag 18. november 2013, klokken 11:56
Dog litt usikker på om de bare bruker et "par uker" på å få shippet den til meg etter produksjon... :)
Man snakker vel om 35 til 50 dager fra frabrikk til at man sitter selv i bilen ... det er mer enn "et par uker", men hvis de klarer å få opp dampen, så bare klapper vi  ;D
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Olav78

Sitat fra: Lille Lance på mandag 18. november 2013, klokken 12:25
Sitat fra: Olav78 på mandag 18. november 2013, klokken 11:29
Min bil ble satt i produksjon fredag, og var ferdig produsert i går kveld og står nå i transit fra fabrikken. Håper på levering i år. :)
Godt å høre at Tesla kjører full helgejobbing  ;D  Du skulle vel få bilen rundt julaften da ... 8)
Det blir isåfall tidenes julegave! Kjedelig for resten av familien at far feirer jul i bilen, men det må de tåle..
Model S P85
Model X 90D bestilt juni 2016

oroeltoro

Olav78 , hvilken farge har du på din?, får inntrykk av at de produserer mange MC Red i øyeblikket.
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

BMW-ELLER-TESLA

Frodebo,
Jeg har VIN 24303.. 4 nummer etter deg. :) Perlehvit P85+ finalised 20 / 8..
Kan se ut som vi får bil fra samme batch...Har ikke hørt noe fra Tesla, har ikke purret heller.
Har du hvit eller perlehvit? - med tanke på samme batch...
Sort P85D.

cairnz

Ser flere enn meg som har fått vin på 28-tallet i dag.. oppdatert regnearket!
Elbilist

Olav78

Sitat fra: oroeltoro på mandag 18. november 2013, klokken 12:44
Olav78 , hvilken farge har du på din?, får inntrykk av at de produserer mange MC Red i øyeblikket.
Har bestilt perlehvit.
Model S P85
Model X 90D bestilt juni 2016

oroeltoro

Olav78, Da kan det virke som det blir produsert etter farge, Ephan har også perlehvit og kom i produksjon 14/11 og ferdig 19/11. Før det så ble mange MC røde ferdige.
Lurer jo veldig på hvorfor min sorte ikke kommer i produksjon snart, når flere bak i køen er ferdig produsert.
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

Jon123

Sitat fra: Lille Lance på mandag 18. november 2013, klokken 12:25
Sitat fra: Olav78 på mandag 18. november 2013, klokken 11:29
Min bil ble satt i produksjon fredag, og var ferdig produsert i går kveld og står nå i transit fra fabrikken. Håper på levering i år. :)
Godt å høre at Tesla kjører full helgejobbing  ;D  Du skulle vel få bilen rundt julaften da ... 8)

Faktum er at amerikanerne har høyest arbeidsmengde målt i timer i den "vestlige verden". Det er en helt annen arbeidskultur enn den vi finner i norge, og helgejobbing tidlig til sent er ikke uvanlig der. Tipper det stort sett produseres døgnet rundt der borte  :)
S85. Levert 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA