Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Statusoversikt - regneark

Startet av krister461, torsdag 07. november 2013, klokken 01:02

« forrige - neste »

kdid

Det er en eller annen visningsfeil i arket.

Jeg hentet ned en OpenOffice kopi av regnearket lokalt, og der kan jeg se alle linjene som ikke vises i google dokumentet på første arket. Jeg klarer ikke helt å se hva som har blitt tuklet med som gjør at ett stort antall linjer ikke vises. :-( Synd dette.
Model S85 - grå, pano, std 19", tekstil, piano, dobbellader, tech, luft, park, lyd, hylle, Nokian R2.
Ekstra: Komplett gummimatter, Whispbar takstativ, JKirkebø adaptersett, Ditec lakkbeskyttelse.
Bestilt: 30. November 13; Bekreftet: 16. Februar 14; I produksjon: 24. April 14; Ferdig produsert: 25. April 14; Estimert levering: Mai/Juni; Levert: 20. Juni 14!
Kjørt: 18500 km fram til 13. Februar 15 (Kommer aldri til å holde med 20000 km i året på denne.)
Bosted: Egersund

eldanz

Sitat fra: kdid på fredag 13. februar 2015, klokken 21:18
Det er en eller annen visningsfeil i arket.

Jeg hentet ned en OpenOffice kopi av regnearket lokalt, og der kan jeg se alle linjene som ikke vises i google dokumentet på første arket. Jeg klarer ikke helt å se hva som har blitt tuklet med som gjør at ett stort antall linjer ikke vises. :-( Synd dette.

Har du prøvd å sørge for at alle kriteriene i hver kollonne i Rad nr 1 er satt opp slik at du får se det du ønsker?
Rad nr 1 er nå dessuten satt til å være "frozen", hvilket vil si at den synes selv om du skroller langt ned i arket.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

cito13

I regnearket har det så langt ikke kommet en eneste bestilling med confirm dato i 2015? Har folk sluttet å bestille Tesla?

dosmont

Lite sannsynlig, men tror at salget har gått ned.
Det er bare en liten prosent som legger inn info her.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Dennis

Tipper at de fleste av oss "ivrige" kunder har allerede bestilt for lenge siden. Og er nok bare vi ivrige som tar oss tiden å oppdatere slike regneark ;)

Men tror også salget har gått ned en god del etter prisøkning. Samt at markedet for Tesla i Norge begynner å bli noe mettet virker det som.

StevenE

Ser ut som jeg er den eneste som har oppdatert med 2015 bestilling...

ser også at alle bestillinger er nå plutselig S85D og ingen har P85D.. er det noe som har endret noe her? eller korrigert?

Håper at flere oppdaterer da det er grei å bruke som estimering for hver sin bestilling.
07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

GeirHM

Sitat fra: StevenE på mandag 23. mars 2015, klokken 21:02
Ser ut som jeg er den eneste som har oppdatert med 2015 bestilling...

ser også at alle bestillinger er nå plutselig S85D og ingen har P85D.. er det noe som har endret noe her? eller korrigert?

Håper at flere oppdaterer da det er grei å bruke som estimering for hver sin bestilling.

Grunnen til at du ser kun S85D er fordi du har aktivert et filter som gjør at bare disse vises. Og hvorfor bry seg med de tulling-insane bilene egentlig? Når det gjelder dette med 2015 bestillingenes fravær har jeg undret meg over det jeg også. Jeg vil anbefale deg å promotere lista på facebook i tesla-gruppene der. For jeg er enig i at det er et nyttig verktøy. I tillegg til misbruk av F5 og hyppige besøk i denne undergruppa selvfølgelig.

eldanz

I følge reglene for innføringer, under arket 'Instruksjoner', så står det: Husk at 'Utlevert Dato' er den datoen da du faktisk fikk bilen utlevert. Denne skal ikke fylles ut før du faktisk har fått bilen.
Noen har registrert dato selv om bilen ikke er utlevert; i kollonnen vises en dato frem i tid.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

GeirHM

Sitat fra: eldanz på tirsdag 24. mars 2015, klokken 22:51
I følge reglene for innføringer, under arket 'Instruksjoner', så står det: Husk at 'Utlevert Dato' er den datoen da du faktisk fikk bilen utlevert. Denne skal ikke fylles ut før du faktisk har fått bilen.
Noen har registrert dato selv om bilen ikke er utlevert; i kollonnen vises en dato frem i tid.

Jeg er en av de som har gjort det i forkant. Og jeg har også måttet endre dato ettersom jeg har fått korrigert min avtale med tesla. Det har jeg gjort med god samvittighet. Fordi det viktige er at det til slutt står den endelige datoen. Det viktige er at denne posten fylles ut. Fordi begregningene av estimatene hviler på den. Dessverre ser det ut til at mange ikke fyller ut, for når det kommer til dette punktet så har de fått helt andre ting å rette sin oppmerksomhet på: Bilen selvfølgelig. Og det taper alle som går og venter på. Så det viktige er at punktet fylles ut. Selv om det skulle være feil på en dag eller to.

dosmont

Jeg synes det er best om alle fyller ut etter at de faktisk har fått utlevert bilen.
Regnearket er så å si ødelagt, for beregningene for levering oss. Dette etter at noen mest sansynelig var "uheldig" 3 ganger, med å legge inn info og forandret sted utleveringsdato og status, for hele regnearket.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

GeirHM

Dette handler vel strengt tatt om to forskjellige forhold? Altså hva man gjør når man lagrer ny input i skjema og tidspunktet for når man skal rykke inn input? Jeg mener stadig vekk at man kan legge inn dato for endelig overrekkelse når Tesla har satt opp avtale om dette. Så får man heller endre på dette om det skulle vise seg nødvendig. På samme måte som man endrer input på andre punkter i skjema. Da sikrer en seg jo at flere gjennomfører. For det er jo fraværet av info som reduserer verdien av skjema. Det viktigste er at det nå ikke er lenge til lørdag.  :)

joda

#431
Enig med @GeirHM her.

Det vigtigste her er at man får inn leveringstidspunktet for når Tesla sier at bilen er klar for utlevering.
At man selv utsetter avtalen vil jo slå negativt ut på statistikken.. (for man ønsker jo i utgangspunktet å se hva man kan forvente av tidsestimat på de forskjellige steppene i bestillingsprosessen..)

Og så har man jo også dette med å få lagt inn den rette infoen etter at bilen er levert, mange glemmer nok dette i gleden over å ha mottatt bilen. (fokuset endrer seg kanskje litt...)

Skulle det bli endringer så bør man selvsagt oppdatere skjemat, men ser ikke den store faren med å legge inn denne infoen i forkant av utleveringen. For så å eventuelt oppdatere den ved avvik fra Tesla eller en selv..

Selv er jeg en som har fått dato og klokkeslett, og har lagt dette inn i skjemaet allerede.
Blir ingen endringer på dette tidspunktet fra min side, og heller ikke fra Tesla i følge DS. (bilen er altså ankommet, fått skilter og vil være klar til avtalt tid..)
TMS 85D

FroggyKermit

Som helt nyankommet på dette forumet med en fersk bekreftet bestilling på S85D vil jeg gjerne minne om linken til regnearket:

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhloWOwPLEc2dFM0WXRVSFhLaTlUelpRN0pNVDhqbGc&usp=sharing

Var jo kjempespennende å se på dette og å studere datoene andre hadde lagt inn. For en ny er det ikke så lett å finne selve regnearket, det er så enormt mange tråder med så enormt mange sider at det ikke er like lett å finne frem alltid. Tenkte at om jeg minnet om linken, så kom det litt flere nye bestillinger til fra andre også. Og samtidig at kanskje noen av dem som har fått sin bil utlevert får en liten reminder om å oppdatere sin status.
Vil også minne om at det er lettere å redigere om man trykker på "Go to spreadsheet view" øverst, da ble det vanlig Excel i stedet for web-baser viewing.
S85D juni 2015

StevenE

#433
jeg mangler egentlig:
Days from VIN to InProd i statistikken.

ifølge websiden til Tesla Motors tar det ca 1,5 mnd før bilen produseres fra øyeblikket du får VIN tildelt.
Skulle gjerne finne ut om det stemmer.

For de som har gjørt confirm med en gang, fikk vel ikke alle VIN med en gang, spesielt de som bestillte før D'en gikk i produksjon. Ser at FroggyKermit fikk det etter 2 dager, jeg etter 5 andre mellom 60 til 90 dager.

07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

joda

#434
Snittet ligger på 36 dager i følge mine beregninger.

Min S85D brukte 33 dager fra VIN til InProd, så man bør nok beregne 30-45 dager i forhold til statistikken.

Tar jeg kun snittet på S85D modellen så havner jeg på et snitt på 45 dager, noe som stemmer bra i forhold til 1,5 mnd som Tesla oppgir.

I forhold til VIN og tidspunktet man fikk/får dette så samsvarer nok det med antall biler som er bestilt i perioden og hvor fort de kunne/kan produseres.

Den største bølgen er nok over i denne omgang, så vil nok tror at ting går kjapper igjennom systemet nå en rett etter lanseringen...

Edit:
En annen ting som kan påvirke når man får tildelt VIN er jo også ønsket leveringstidspunkt. Har man f.eks satt dette litt frem i tid (og ikke valgt ASAP) så vil nok det påvirke tidspunktet for når man får tildelt VIN også..
TMS 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA