Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din første ripe

Startet av Harlex, onsdag 06. november 2013, klokken 22:00

« forrige - neste »

petersv

Legg gjerne ut videoen Muffinsmannen.

Gordon Retriever

Sitat fra: Muffinman på torsdag 30. november 2017, klokken 21:13
EDIT: Vil det være akseptabelt å legge ut dashcamvideo av uhellet her? 

La være.

For den som ønsker å se film fra ulykker, er det bare å søke etter "crazy russian accidents" på Youtube...

petersv

Det er jo ikke det som er poenget, det er heller det å se hvor stor eller liten en påkjørsel kan være før den koster over 100 tusen. Kanskje legge den en annen plass da og link til den eller noe.

Øggen

Berre å legge den ut det. Fritt å klikke på den så lenge det e forklart ka en ser i filmen vel?
E du ei sart sjel, så la vær å sjå.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Muffinman

Jeg velger å legge ut, om ikke annet for å advare andre om hvor fort dette kan skje selv når det er lyst og oversiktlig. Dyret gikk helt i ett med bakgrunnen inntil det var på asfalten, og når jeg telte frames fant jeg at det var 0,8 sekunder fra det ble synlig til det smalt.

Som det skrives over, valgfritt å se.


https://www.youtube.com/watch?v=YFGj73oA_0k

OlaM

Det er ett eller annet med den følelsen når synet fanger opp et objekt på kryssende kurs som konvergerer perfekt med din egen vektor, for eksempel en fotball på hel volley. Hadde en lignende opplevelse med rådyr på MC en gang. Vi konvergerte perfekt, før jeg rakk å begynne det som hadde vært fåfengt bremsing gikk dyret rett i et nettinggjerde i veikanten. Takk til den bonden.
'21 3LR

Hodetelefoner

Jeg håper du satt med mobilen og autopilot kjørte her haha

Bekkenes

Regner med du ringte å gav beskjed , noe man er pliktig å gjøre når man treffer dyr.
Tesla Model Y LR FSD - venter mottak
BMW i3 94ah FC 11.03.2019 > 14.01.2022 (60500 km)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017 > 23.01.2019 (35,000 km)
BMW i3 94Ah FC 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000 km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016 (58535 km) 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Muffinman

Naturligvis. Det er også en forutsetning for å unngå bonustap på forsikringen, samt redusert/ingen egenandel hos de fleste forsikringsselskaper.

Muffinman

Sitat fra: KristofferH på tirsdag 05. desember 2017, klokken 06:55
Jeg håper du satt med mobilen og autopilot kjørte her haha
Autopilot-dr***en fungerer så dårlig at den ikke er brukbar på slike veier. Og det gir den klar beskjed om ved å stadig komme innpå romlefeltet ved midtstripa.

Megleren

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 05. desember 2017, klokken 13:10
Sitat fra: KristofferH på tirsdag 05. desember 2017, klokken 06:55
Jeg håper du satt med mobilen og autopilot kjørte her haha
Autopilot-dr***en fungerer så dårlig at den ikke er brukbar på slike veier. Og det gir den klar beskjed om ved å stadig komme innpå romlefeltet ved midtstripa.

Rart kan ikke tenke meg bedre forhold for AP :o
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

Hodetelefoner

Tror jeg ville gått over kamera ditt da haha. Men det har jeg bedt deg om før. Fordi du sa automatisk blending ikke fungerte bra også :p

Muffinman

Min funker likedan som alle loanere jeg har kjørt. Men jeg kjører omtrent aldri motorvei, for det meste bare der ingen skulle tru noken kunne bu. Veien du ser på klippet er noen få km med 90-sone, og det er så bra som det blir. Automatisk blending fungerer som designed, men jeg gjør det bedre selv. For eksempel slår ikke bilen på fjernlysene før ETTER at møtende bil er passert, mens manuelt gjør jeg det idet frontene er på linje og kanskje bittelit før. Blir fort et sekund eller mer i forskjell det, og man kjører jo gjerne 10-20 meter på et sekund. Det synes jeg er verdigfullt.

Muffinman

Sitat fra: Megleren på tirsdag 05. desember 2017, klokken 18:20
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 05. desember 2017, klokken 13:10
Sitat fra: KristofferH på tirsdag 05. desember 2017, klokken 06:55
Jeg håper du satt med mobilen og autopilot kjørte her haha
Autopilot-dr***en fungerer så dårlig at den ikke er brukbar på slike veier. Og det gir den klar beskjed om ved å stadig komme innpå romlefeltet ved midtstripa.

Rart kan ikke tenke meg bedre forhold for AP :o
Ehm. Bortsett fra veier med fysisk skille mellom kjøreretningene da, som er eneste veitype Tesla anbefaler å bruke den på.

Hodetelefoner

Du kjører ned dyr og slår på fultlys før du passerer folk..
:+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA