Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din første ripe

Startet av Harlex, onsdag 06. november 2013, klokken 22:00

« forrige - neste »

Li-Ion

Sitat fra: Tuxedo på mandag 23. juni 2014, klokken 20:31
Sitat fra: Li-Ion på mandag 23. juni 2014, klokken 20:15
Denne blir nok vanskelig å polere bort  ;)

Noen som har noen mening om dette kan "fikses" av noen (helst i Trondheims området) eller om hele skjermen må byttes? Det ser ut som det er gått hull (flenge) i støtfangeren.
I det tilfellet der ville jeg kontaktet Tesla Trondheim og bedt om råd.  Det er ingen detailer job, men på den annen side er "støtfangeren" av et plastmatriale, så en fiks kan være mulig uten å skifte hele.
Har snakket med Tesla Trondheim, og deres lakk/rep samarbeidende selskap er Toyota Hell Bil - skal dit i morgen slik at de får se på skaden, men på telefonen virket det som å skifte fanger var det første de foreslo... Sikkert billig... ;)
Teslaeier siden 2013 :)

Tuxedo

Å skifte hele fangeren blir ikke billig, nei... ville hørt om de hadde en alternativ løsning med å legge på kompositt som slipes ned.  Men med lakkering blir heller ikke dette særlig billig, dessverre... :'(

Li-Ion

Sitat fra: Tuxedo på mandag 23. juni 2014, klokken 20:51
Å skifte hele fangeren blir ikke billig, nei... ville hørt om de hadde en alternativ løsning med å legge på kompositt som slipes ned.  Men med lakkering blir heller ikke dette særlig billig, dessverre... :'(
Ja, hadde håpet på en slik løsning selv. Må vel uansett bli litt rimeligere enn å bytte hele fangeren, tenker nå jeg...   Tør du tippe pris? 5-10.000,- ?
Teslaeier siden 2013 :)

Aikon74

Fikk bytta bakfangern på min Toyota, med noe Lakkering etc ,  totalt 17000kr men motpartens forsikring dekket det.

Tuxedo

Hvis de kan fikse fangeren uten å skifte den vi jeg tippe det ligger i det området, ja (og nærmere 10 000).

laumb

Fikk bytta bakfanger, metallet bak og lakkering + reflekser til en Toyota iQ i fjor (ble påkjørt bakfra). 9700kr kosta det den uheldige sjåføren bak.

Men, disse spot paint stedene tar gjerne å skjøter ut området og limer inn en ny bit, sparkler og lakker kun det aktuelle området og fader ut fargen. Pleier i bli greit resultat.

Tipper 4-5000kr for en slik jobb.

Li-Ion

Sitat fra: laumb på mandag 23. juni 2014, klokken 21:45
Fikk bytta bakfanger, metallet bak og lakkering + reflekser til en Toyota iQ i fjor (ble påkjørt bakfra). 9700kr kosta det den uheldige sjåføren bak.

Men, disse spot paint stedene tar gjerne å skjøter ut området og limer inn en ny bit, sparkler og lakker kun det aktuelle området og fader ut fargen. Pleier i bli greit resultat.

Tipper 4-5000kr for en slik jobb.
Nå snakker vi... kanskje feriebudsjettet overlever alikevel da... ;)
Teslaeier siden 2013 :)

laumb

Nice.
Se eksempel på plastreparasjon hos skadevekk, inkl pris på eksempelet:
http://www.skadevekk.no/

olav69

Sitat fra: laumb på tirsdag 24. juni 2014, klokken 10:13
Nice.
Se eksempel på plastreparasjon hos skadevekk, inkl pris på eksempelet:
http://www.skadevekk.no/

Hadde bilen min inne på Alnabru på mandag i forrige uke for reparasjon av en skade på passasjerdøren. Når jeg henter bilen på mandag ettermiddag åpner jeg døren. Dørhåndtakets forkant går da inn i den nye lakken og flerrer den opp. De har montert dørhåndtaket feil. En irritert «russer» river seg i håret og banner på engelsk (med russisk aksent). Resultatet ble at jeg måtte dra hjem uten bil.

Tirsdag ettermiddag gjør jeg et nytt forsøk på å hente bilen. Denne gangen har de klart å montere dørhåndtaket riktig. Jeg sier farvel til «russeren» og avslutter med å si at jeg håper vi aldri mere sees igjen  ;)

Bilen ligger til salgs på finn, så dette er ikke en bil som er i daglig bruk. Torsdag kveld har jeg besøk av en potensiell kjøper, og da står jeg der nokså slukøret med en passasjerdør som ikke lar seg åpne. Fredag morgen legger jeg turen innom SkadeVekk og blir møtt av den samme «russeren». Jeg forklarer problemet og blir på en meget arrogant måte avvist med at dette er ikke noe de har forårsaket. «If your door iz broken it iz your problem, not my problem».

Ringer Møller og forklarer problemet. De er ikke tvil om årsaken og sier at dette mest sannsynlig er forårsaket av lakkeringsverkstedet.

Tar kontakt med SkadeVekk på e-post, som svarer at det bare er å komme inn med bilen igjen. Når jeg videre spør om når jeg kan komme og til hvor jeg skal komme, blir jeg møtt med taushet. Får heller ikke noe svar etter flere purringer. Drar til slutt til Møller og lar de fikse problemet. Ingen tvil om at årsaken var nok en feilmontering av dørhåndtaket.

Når jeg til slutt sender en e-post til SkadeVekk med beskjed om at problemet er fikset av Møller, da sender de følgende e-post i retur:

Sitat
Sent: 24. juni 2014 12:16
Subject:

Hei.
Passer det for deg i dag? Du kan komme fra kl 13.00 og utover. Fint hvis du får sendt inn tlf nr ditt.

--
Mvh.
Xxxxxx Xxxxxx
Skadevekk AS
Tlf.: +47 91 99 6000
www.skadevekk.no

Jeg anbefaler heller ikke SkadeVekk.

valvolainen

Etter en nøye vask i helgen som var ser det ut som om noen har presset en barnevogn forbi bakenden på bilen i hele dens bredde :'( Ser ut som at det lar seg buffe bort, men har ikke prøvd. I tillegg har vi noen striper på den ene hjulbuen foran, klassisk parkeringsripe, mens heldigvis uten bulk. Jeg ble skikkelig trist når jeg så det. Har aldri kjørt borti noe med bilene våre noengang, og så ekstra forsiktige man har vært med NY bil, likevel er det riper og merker der. Bilen skal tydeligvis aldri selges.

frskby

Har veldig god erfaring med SkadeVekk på Alnabru.
Liten skade på støtfanger foran. Lakkskade og en liten bulk.
100% usynlig resultat og meget fornøyd.
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

Harlex

Kone og parkeringshus tok jomfruen på lakken.  >:( :-\ >:(
Støtfangeren foran.... Min ukvalifiserte bedømmelse er at det er en liten skade. Lakken er borte men det er ingen forskyvninger i støtfanger ol.
Hvem anbefales i Bergensområdet? Micropaint på Kokstad har blitt nevnt og det hadde passet bra i forhold til jobben.... Noen som har noen erfaring med dem? Slengesol har jeg brukt tidligere og de er no flink....Tips taes imot med takk...
Så var det selve lakken da.... Tidligere var det visst et problem å rekonstruere denne lakken (red multicolor) men jeg antar at det var et forbigående problem?
Fargeforskjell kan jeg ikke akseptere
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

stjernen

Sitat fra: Harlex på søndag 06. juli 2014, klokken 18:06
Kone og parkeringshus tok jomfruen på lakken.  >:( :-\ >:(
Støtfangeren foran.... Min ukvalifiserte bedømmelse er at det er en liten skade. Lakken er borte men det er ingen forskyvninger i støtfanger ol.
Hvem anbefales i Bergensområdet? Micropaint på Kokstad har blitt nevnt og det hadde passet bra i forhold til jobben.... Noen som har noen erfaring med dem? Slengesol har jeg brukt tidligere og de er no flink....Tips taes imot med takk...
Så var det selve lakken da.... Tidligere var det visst et problem å rekonstruere denne lakken (red multicolor) men jeg antar at det var et forbigående problem?
Fargeforskjell kan jeg ikke akseptere

Akkuratt samme skjedde med meg, kona tok den i garasjen. Jeg betalte 2750,- inkl. mva hos Micropaint på Kokstad. Ingen ting å utsette der, meget fornøyd med resultatet. Leverte bilen om morgenen og hentet den i 4 tiden.

Stian

Harlex

Sitat fra: stjernen på søndag 06. juli 2014, klokken 21:38
Sitat fra: Harlex på søndag 06. juli 2014, klokken 18:06
Kone og parkeringshus tok jomfruen på lakken.  >:( :-\ >:(
Støtfangeren foran.... Min ukvalifiserte bedømmelse er at det er en liten skade. Lakken er borte men det er ingen forskyvninger i støtfanger ol.
Hvem anbefales i Bergensområdet? Micropaint på Kokstad har blitt nevnt og det hadde passet bra i forhold til jobben.... Noen som har noen erfaring med dem? Slengesol har jeg brukt tidligere og de er no flink....Tips taes imot med takk...
Så var det selve lakken da.... Tidligere var det visst et problem å rekonstruere denne lakken (red multicolor) men jeg antar at det var et forbigående problem?
Fargeforskjell kan jeg ikke akseptere

Akkuratt samme skjedde med meg, kona tok den i garasjen. Jeg betalte 2750,- inkl. mva hos Micropaint på Kokstad. Ingen ting å utsette der, meget fornøyd med resultatet. Leverte bilen om morgenen og hentet den i 4 tiden.

Stian
Høres bra ut... Stikker innom imorgen og hører med dem. Har du rød bil du også eller?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

stjernen

Sitat fra: Harlex på søndag 06. juli 2014, klokken 22:30
Sitat fra: stjernen på søndag 06. juli 2014, klokken 21:38
Sitat fra: Harlex på søndag 06. juli 2014, klokken 18:06
Kone og parkeringshus tok jomfruen på lakken.  >:( :-\ >:(
Støtfangeren foran.... Min ukvalifiserte bedømmelse er at det er en liten skade. Lakken er borte men det er ingen forskyvninger i støtfanger ol.
Hvem anbefales i Bergensområdet? Micropaint på Kokstad har blitt nevnt og det hadde passet bra i forhold til jobben.... Noen som har noen erfaring med dem? Slengesol har jeg brukt tidligere og de er no flink....Tips taes imot med takk...
Så var det selve lakken da.... Tidligere var det visst et problem å rekonstruere denne lakken (red multicolor) men jeg antar at det var et forbigående problem?
Fargeforskjell kan jeg ikke akseptere

Akkuratt samme skjedde med meg, kona tok den i garasjen. Jeg betalte 2750,- inkl. mva hos Micropaint på Kokstad. Ingen ting å utsette der, meget fornøyd med resultatet. Leverte bilen om morgenen og hentet den i 4 tiden.

Stian
Høres bra ut... Stikker innom imorgen og hører med dem. Har du rød bil du også eller?

Nei, jeg har svart.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA