Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din første ripe

Startet av Harlex, onsdag 06. november 2013, klokken 22:00

« forrige - neste »

sn0le

Dessverre er nok vedkommende en av de få jeg hører om.
Flere venner og kollegaer i Oslo har fått slike skader.
Og kun en av de fikk lapp på bilen med kontaktinformasjon.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Aikon74

Da ble det visst min tur også etter ca 3.5 uke :( flyvende søppel i veibanen traff speilet og ripet det opp. Det kunne vært værre, men uansett kjedelig. Er det noen er flinke her til å polere,kanskje det kan fjernes på den måten ??t[IMG]http://img.tapatalk.com/d/14/06/11/edana6up.jpg[/IMG

Aikon74


Klykken

Sjekk ut detailersclub.no. Mange flinke som kan hjelpe deg med speilet. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Frog

Ms/Mrs X "var innom" på en parkeringsplass på Hankø i Pinsen  : >:(
Uskyldshvit bil ser det ut som ..

Aikon74


Sitat fra: Klykken på torsdag 12. juni 2014, klokken 08:49
Sjekk ut detailersclub.no. Mange flinke som kan hjelpe deg med speilet. :)
Takk for hintet, det er nå gjort og speile ordnet, godt som nytt :)

Stjerneglis

Sitat fra: Aikon74 på torsdag 12. juni 2014, klokken 21:18

Sitat fra: Klykken på torsdag 12. juni 2014, klokken 08:49
Sjekk ut detailersclub.no. Mange flinke som kan hjelpe deg med speilet. :)
Takk for hintet, det er nå gjort og speile ordnet, godt som nytt :)

Hva sa jeg? ;) De ripene der gikk an å polere bort. Hva brukte du?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

Aikon74

Det ble ordnet av "Skydancer" i detailersclub, så ingen anelse. Poleringsmaskin Bigfoot med forskjellige puter og noe slipepasta eller polish, men produktnavnene kjenner jeg ikke til. Han tok det på sparket på Skedsmokorset.

Sjøhyene

Sitat fra: Aikon74 på torsdag 12. juni 2014, klokken 23:56
Det ble ordnet av "Skydancer" i detailersclub, så ingen anelse. Poleringsmaskin Bigfoot med forskjellige puter og noe slipepasta eller polish, men produktnavnene kjenner jeg ikke til. Han tok det på sparket på Skedsmokorset.

hva betalte du for det? Har noen lignende riper som de skal ta før ceramic pro behandlingen og har fått en totalpris på alt. Men er nysgjerrig på hvor mye det koster ca å kun fikse en sånn skade.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Jan-Børre Olsen

En hobby detailer tar ikke så mye og er også de flinkeste fordi de lever og ånder for dette. Det går sport i å ta før/etter bilde av forskjellige ting for å se hvor mye som kan rettes med riktig utstyr som igjen gir resultater man ikke trodde var mulig. Sjekk på linken over og ta bilde av skaden.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Eager

Da var det min tur :( ripe, men tror det kan slipes eller poleres bort. Noen som kan anbefale en i Oslo ?

Aikon74

Jeg brukte detailersclub og kontakta "Skydancer ". Han gjorde en god jobb på speilet mitt til en god pris . Holder til på Skedsmokorset.

Li-Ion

#162
Denne blir nok vanskelig å polere bort  ;)

Noen som har noen mening om dette kan "fikses" av noen (helst i Trondheims området) eller om hele skjermen må byttes? Det ser ut som det er gått hull (flenge) i støtfangeren.

Pokkers parkeringshus... :'(

PS!
Ikke stol på blindt på parkeringssensorene til Tesla....
Teslaeier siden 2013 :)

Aikon74


Tuxedo

Sitat fra: Li-Ion på mandag 23. juni 2014, klokken 20:15
Denne blir nok vanskelig å polere bort  ;)

Noen som har noen mening om dette kan "fikses" av noen (helst i Trondheims området) eller om hele skjermen må byttes? Det ser ut som det er gått hull (flenge) i støtfangeren.
I det tilfellet der ville jeg kontaktet Tesla Trondheim og bedt om råd.  Det er ingen detailer job, men på den annen side er "støtfangeren" av et plastmatriale, så en fiks kan være mulig uten å skifte hele.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA