Din første ripe

Startet av Harlex, onsdag 06. november 2013, klokken 22:00

« forrige - neste »

JorEl

Aha, blande farge og lakk...
Aha, man sliper så mye rundt altså...fikk litt hetta når jeg så bilen etter slipingen, men det ble ok etterpå.
Aha, legge slipepapiret i vann først...
Aha, bruke noe annet enn medfølgene neglelakk-kost (kona kunne garantert gjort bedre jobb :( )
Takker og bukker igjen. :blank: (ikon for bukker  :) ) Meg om noen flere måneder  :'( bokstavelig-talt :) )
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Klykken

Har du slipt ned med sandpapir og polert for hånd? :O

Du MÅ ha maskin for å få det bra etter sliping. Og du må ha poleringamiddel med slipende effekt. Det finner du ikke i standardsortementet på bensinstasjonen blant polergarn og pusseskinn

Edit:
Jeg tror jeg misforsto :P

Men, ikke for å skremme, dette er null stress om man har riktig utstyr.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

JorEl

Fikk "beskjed" av en på youtube å vannslipe med sannpapir20, tømte på vann mens jeg holt på.
Brukte Meguiars ett eller annet med litt rubbingeffekt(håper jeg) og Meg ultimate polish. Lakken ble fin til slutt, synes jeg, men jeg har en liten hump fremme på panseret. Ble litt rådvill og klasket på noen drag med klarlakk. Brukte svartmalingen til å fylle tre hull som det glinset metall fra, sikkert aluminium, men behandlet skaden som èn skade når jeg fikk nok av anstrengelsene. Tenkte dette blir ikke bra likevell. Men dagen etter på så det faktisk pent ut, for meg :angel: Brukte laaang tid på disse hullene, mange strøk..men litt for kvikk avslutning. He He. Læring gjør mester. En gang skal jeg klare det. Gleder meg til neste gang :P
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA