Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

LED Tåkelys

Startet av Cato76, onsdag 06. november 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

Cato76

:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Stig O

#16
Sitat fra: Cato76 på onsdag 06. november 2013, klokken 12:43
Sitat fra: janmb på onsdag 06. november 2013, klokken 12:26
Sitat fra: Brede på onsdag 06. november 2013, klokken 12:23
Hva er grunnen til at dere vil ha tåkelysene?

Utseende og valgfrihet

+1

Ja her har du et godt eksempel på to typer mennesker, de som bryr seg om detaljer og design og de som først og fremst tenker på det praktiske. Les midtkonsoll,19" kontra 21", manglende baklys og tåkelys. Det er bra vi er forskjellige, ellers hadde vi kanskje ikke de lekkre linjene på Model S, men en høyere taklinje som er litt mere praktisk for baksetepassasjerene. Men for all del,vi trenger de praktisk orienterte også.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

janmb

Nå er det faktisk mulig å være begge deler på en gang.

Selv om jeg i enkelte aspekter på bilen er opptatt av utseende betyr jo ikke det at jeg ikke også setter pris på bilens praktiske sider og er opptatt av at de skal være nettopp så praktisk som overhodet mulig... Noe ettermontert midtkonsoll er et godt eksempel på... Det er noe jeg selvsagt skal ha i en eller annen form og det handler nesten utelukkende om det praktiske for min del.

Når det gjelder 21" hjul handler det om begge deler på en gang. Jeg er vant til stive biler og synes 21" gir meg en langt bedre kjørefølelse enn 19" vil gjøre.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Cato76

Yes, der kom den norske prisen 3.000,- De kan da ikke ta alt for mye for å montere? Disse lyktene får de helt sikkert på lager etterhvert også. Skal til Oslo med bilen på service nå på tirsdag så jeg får sjekke mulighetene da. 
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Gjermund

Sitat fra: janmb på onsdag 06. november 2013, klokken 21:21
Nå er det faktisk mulig å være begge deler på en gang.

Selv om jeg i enkelte aspekter på bilen er opptatt av utseende betyr jo ikke det at jeg ikke også setter pris på bilens praktiske sider og er opptatt av at de skal være nettopp så praktisk som overhodet mulig... Noe ettermontert midtkonsoll er et godt eksempel på... Det er noe jeg selvsagt skal ha i en eller annen form og det handler nesten utelukkende om det praktiske for min del.

Når det gjelder 21" hjul handler det om begge deler på en gang. Jeg er vant til stive biler og synes 21" gir meg en langt bedre kjørefølelse enn 19" vil gjøre.

Ja, det går an med begge deler, jeg ville ikke ha høyere tak, både pga utseende og pga luftmotstand (praktisk). Takhøyden har liten praktisk betydning for meg, er ikke taxisjåfør heller.

Når det gjelder lysstripene, så synes jeg ikke de er så betydelig for utseende. Det er ikke bare snakk om om en enten synes utseende er viktig eller ikke, men hva en synes er bra utseende.

Balrog

Sitat fra: Cato76 på fredag 08. november 2013, klokken 10:09
Yes, der kom den norske prisen 3.000,- De kan da ikke ta alt for mye for å montere? Disse lyktene får de helt sikkert på lager etterhvert også. Skal til Oslo med bilen på service nå på tirsdag så jeg får sjekke mulighetene da.

Jeg driter i denne opsjonen, men Tesla bør levere dette som SVÆRT rimelig retrofit (tilnærmet 3000kr) til alle oss som bestilte bilen med dette inkludert, og deretter "forsvant" det.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

NTesla

Mener å huske at det er et tåkelyssymbol i menyen for lys (auto/av/på osv), noen som vet hva denne er for siden det ikke er tåkelys på bilen?

janmb

P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Maartensommer

Sitat fra: NTesla på fredag 08. november 2013, klokken 12:08
Mener å huske at det er et tåkelyssymbol i menyen for lys (auto/av/på osv), noen som vet hva denne er for siden det ikke er tåkelys på bilen?

Det er til tåkelys bak.

Harlex

De ligger som tilvalg til 3000,- på den norske siden. Tviler på at jeg gidd stresse med å få dem ettermontert men pris for dette og lovlighet er jo interessant å vite...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Muffinman

Sitat fra: Balrog på fredag 08. november 2013, klokken 12:01
Sitat fra: Cato76 på fredag 08. november 2013, klokken 10:09
Yes, der kom den norske prisen 3.000,- De kan da ikke ta alt for mye for å montere? Disse lyktene får de helt sikkert på lager etterhvert også. Skal til Oslo med bilen på service nå på tirsdag så jeg får sjekke mulighetene da.

Jeg driter i denne opsjonen, men Tesla bør levere dette som SVÆRT rimelig retrofit (tilnærmet 3000kr) til alle oss som bestilte bilen med dette inkludert, og deretter "forsvant" det.
Jeg sliter med å forstå hvorfor vi som bestilte tidlig i år i det hele tatt skal betale noe som helst for det. Om det ikke var for forumet ville jeg ved først overtagelse av bilen oppdaget at bilen ikke hadde:

- Tåkelys
- Nedre lysstriper
- Rød og blå adapter

I tillegg ville jeg oppdaget at klappsetene hadde endret utseende til det kjipere (ok, setene er sikkert bedre funksjonalitetsmessig).

Ikke det at tåkelys er et must for meg, men jeg har ikke så veldig mye til overs for å fjerne innhold i en vare, opprettholde prisen og la kunden oppdage at ting mangler først ved overtagelse. Kan tenke meg at kunder som ikke har bestilt tech-pakke blir veldig forundret over at det ikke er annet enn svart plast inni nedre lyktepar når bilen leveres.

Maartensommer

Sitat fra: Muffinman på fredag 08. november 2013, klokken 14:06
Sitat fra: Balrog på fredag 08. november 2013, klokken 12:01
Sitat fra: Cato76 på fredag 08. november 2013, klokken 10:09
Yes, der kom den norske prisen 3.000,- De kan da ikke ta alt for mye for å montere? Disse lyktene får de helt sikkert på lager etterhvert også. Skal til Oslo med bilen på service nå på tirsdag så jeg får sjekke mulighetene da.

Jeg driter i denne opsjonen, men Tesla bør levere dette som SVÆRT rimelig retrofit (tilnærmet 3000kr) til alle oss som bestilte bilen med dette inkludert, og deretter "forsvant" det.
Jeg sliter med å forstå hvorfor vi som bestilte tidlig i år i det hele tatt skal betale noe som helst for det. Om det ikke var for forumet ville jeg ved først overtagelse av bilen oppdaget at bilen ikke hadde:

- Tåkelys
- Nedre lysstriper
- Rød og blå adapter

I tillegg ville jeg oppdaget at klappsetene hadde endret utseende til det kjipere (ok, setene er sikkert bedre funksjonalitetsmessig).

Ikke det at tåkelys er et must for meg, men jeg har ikke så veldig mye til overs for å fjerne innhold i en vare, opprettholde prisen og la kunden oppdage at ting mangler først ved overtagelse. Kan tenke meg at kunder som ikke har bestilt tech-pakke blir veldig forundret over at det ikke er annet enn svart plast inni nedre lyktepar når bilen leveres.

Så har de vel også lagt til noe også, har de ikke det?  Som f.eks. DAB? (som ikke fungerer godt hos meg)

Muffinman

Nei, man har fått mulighet til å kjøpe DAB ved at den inngår i lydstudiopakka.

Havebigfun

Sitat fra: Muffinman på fredag 08. november 2013, klokken 14:06
Jeg sliter med å forstå hvorfor vi som bestilte tidlig i år i det hele tatt skal betale noe som helst for det. Om det ikke var for forumet ville jeg ved først overtagelse av bilen oppdaget at bilen ikke hadde:

- Tåkelys
- Nedre lysstriper
- Rød og blå adapter

Ikke det at tåkelys er et must for meg, men jeg har ikke så veldig mye til overs for å fjerne innhold i en vare, opprettholde prisen og la kunden oppdage at ting mangler først ved overtagelse.
Dette er uakseptabelt >:(
Sig- eiere får tåkelys også ettermontert- er det en indirekte inrømmelse av feil?

daggen

Å ettermontere koster den nette sum av kr 13.504 (deler 7.054 og arbeide 3.749 + MVA).
Du får da ikke bare tåkelysene, men også LED-stripen.
Lykter med orange sidemarkeringslys nekter de plent å montere fordi de ikke er typegodkjente  :'(
Model S 75D Levert 06.01.2017
Model S P85 Levert 20.11.2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA