Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nedtur ved overlevering av TMS / Saken ser ut til og løse seg (se innl. side 11)

Startet av Høgis, tirsdag 05. november 2013, klokken 20:23

« forrige - neste »

Høgis

Sitat fra: DonPedro på fredag 08. november 2013, klokken 10:38
Bil litt skadet i togcrash, og så reparert på fabrikken?

Tanken har slått meg også, men litt rart at det bar er fordørene og speil.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

ELTesla

Gratulerer Høgis!

Det spørs om det er på din kappe at alle prisene ble justert opp nå  :P

Høgistillegget  :o

Over til alvor: Meget godt løst av Tesla!

Talvern

Hvit Tesla 85P med alt - levert 30.10.13 #2147
C-Zero 14.10.14 = 100% elektrisk. :)


Balrog

Super løsning av Tesla. Høgis-tillegget hadde nok kommet uansett, men vi skal vel ikke se bort fra at Tesla har fått føle at norske forbrukere generelt er godt vant = kravstore ift oppfølging, og at det gjør det nødvendig med noe større marginer.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Tai

Tviler på at andre bilprodusenter hadde gjort det samme.  Jeg er overimponert av tesla. 

+100000

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

El-boy

Nå er jeg kjempeglad på Høgis sine vegne !!!

Dette var den eneste løsning både vi forbrukere og Tesla kunne leve med er mitt syn på denne saken. Inntrykket av Tesla er gjenopprettet.
Hva som har skjedd med bilen som forårsaket skaden og antall km blir nok bare spekulasjon, men jeg er ikke kjent med at norske bilopprettere kjører ett hundretalls km for å kontrollere om bilen er skikkelig reparert? Jeg spekulerer mer i om bilen er brukt som demo..??? Ved nybil kjøp skal en jo selvfølgelik ikke få utlevert en opprettet bruktbil.

Men uansett kjempebra løsning for Høgis.

Foleson

Å levere ut noe så åpenbart dårlig er nesten utilgivelig.

Men jeg antar at med løsningen Tesla tilbyr så kan du vel tilgi dem alikevel Høgis?

;D
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

sindrej

Det beste som kunne skjedd.  Nå kan Tesla bruke denne saken internt som skrekk og advarsel om hvordan det IKKE skal gå.  Måten de løste det på vil gi de masse god pr, samt en meget godt fornøyd kunde.  Kjempeløsning!

Tesla85

Dette var den eneste riktige måten av Tesla å behandle dette avviket på!
Man må ta noen store avgjørelser og se stort på det når man gjør en så alvorlig feil!

Godt jobbet!  :)



Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

fredag

Sitat fra: Balrog på fredag 08. november 2013, klokken 11:56
Super løsning av Tesla. Høgis-tillegget hadde nok kommet uansett, men vi skal vel ikke se bort fra at Tesla har fått føle at norske forbrukere generelt er godt vant = kravstore ift oppfølging, og at det gjør det nødvendig med noe større marginer.

Godt vant?

Nei, ærlig talt.

Det var ingen annen løsning på denne saken enn at Høgis fikk en ny bil.

Det er også en selvfølge i Norge at man får vinterdekk sammen med bilen, og annet utstyr som er bestilt sammen med bilen. Det er ikke å være "godt vant" å forvente å få vinterdekkene man har bestilt slik at bilen kan brukes også om vinteren. Akkurat nå har jeg en veldig dyr brevvekt stående utenfor huset som ser fin ut, men ikke kan brukes til noen ting før våren kommer.

Bilen min ble bestilt for over et år siden, så Tesla burde egentlig hatt god tid til å ordne med å bestille felger til vinterdekkene.

Det er også en selvfølge i Norge å ikke behandle kunder som luft så fort man etterlyser informasjon og status angående vinterdekkene som man har bestilt.

Litt ledelse og proaktiv informasjon til kundene om leveringsproblemene hadde vært bedre enn å stikke hodet i sanden, og overlate problemet til de superhyggelige ansatte på gulvet å takle problemet med hver kunde enkeltvis. Resultatet kan umulig være noe særlig tilfredsstillende verken for de ansatte der oppe eller for kundene.

Jeg er egentlig ikke veldig overrasket. Vi så jo igrunn akkurat det samme når det gjaldt manglende offisiell informasjon om 230V IT trefaselading for de offisielle spesifikasjonene for den europeiske versjonen av Model S ble klar, og masse misvisende muntlig en-til-en informasjon om trefaselading oppe på Alna.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Philip Marlowe

Veldig glad på din vegne Høgis.  :D

Litt glad på mine egne vegne også.
Den lille tvilen jeg hadde på Tesla forsvant plutselig.  :)
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

jsu224

Sitat fra: Høgis på fredag 08. november 2013, klokken 09:51
Sitat fra: jsu224 på fredag 08. november 2013, klokken 09:31
Fikk du noe forklaring på alt dette da Høgis?

Ikke så viktig egentlig, men man er jo litt spent...

Ikke foreløpig, men har spurt om det. Nå er det ikke så viktig lenger heller. Ca. 2 mnd. før levering ble bilen brått forskjøvet en uke, det kan hende det har skjedd noe i USA, for de er sikre på at bilen ikke er omlakkert i Norge.

Neida, helt enig i at det ikke er så viktig. Fokuset får bli på en kanon løsning for deg og definitivt den mest publikumsvennlige løsningen for Tesla.  ;D


getor

Sitat fra: Høgis på fredag 08. november 2013, klokken 08:56
I natt kom det mail om at saken har vært høyt oppe i systemet og de tilbyr nå ny bil med samme spec. og at jeg kan benytte bilen frem til den kommer.

Fenomenalt! Min tro til Tesla har fått fornyet styrke. Ledelseskritikken trekkes herved.

scoot

Sitat fra: Tai på fredag 08. november 2013, klokken 11:57
Tviler på at andre bilprodusenter hadde gjort det samme.  Jeg er overimponert av tesla. 

+100000

Tai
Har du noengang hørt om andre bilprodusenter som lar bilen rulle gjennom en kontroll med slike åpenbare feil?   ::)

Beklager, men jeg måtte nesten være krass.

Uansett så er det fantastisk at dette ordnet seg, og det der er en meget god løsning fra Tesla sin side.
2009 Revai

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA