Nedtur ved overlevering av TMS / Saken ser ut til og løse seg (se innl. side 11)

Startet av Høgis, tirsdag 05. november 2013, klokken 20:23

« forrige - neste »

@roger

Føler veldig med deg...........helt krise i mitt hode dette.

Ville gått for følgende løsningsforslag:

- Behold bilen du har fått, inntil ny blir levert om noen måneder.
- Tesla overtar dette eksemplaret da, og kan enkelt benytte den til lånebil ol.

Du kan i mellomtiden prøve å resette deg, og gjøre klar godfølelsen som du fortjener å ha, når du mottar en fabelaktig ny bil  :D

Eneste mulige løsning for Tesla for å pynte på et seriøst omdømetap!!  (er de stokk blind på Alnabru  ??)
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

Kagex

Wow så de gjorde sitt beste for at  hjelpe kunder etter at bilen ble presentert det tviler jeg ikke på.  Men at de i det hele tatt leverte ut bilen og håpet på at han i sin lykkerus ikke så fargen på bilen, skade på felgen.  Riper og antall km den har kjørt. Høres ut som en skikkelig dårlig unnskyldning for dårlig jobb.

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

Espen Hugaas Andersen

Denne saken er helt latterlig, og er helt klart det verste eksemplet på Teslas kvalitetskontroll jeg har hørt om. Det er fullstendig useriøst å selge en bil i den tilstanden, og ikke informere om (ikke vite?) at bilen har vært omlakkert. Her er det snakk om feil utført ihvertfall i 3 ledd.

Tesla bør legge seg helt flate og gi Høgis en betydelig kompensasjon.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Kagex

Tror jeg må ta med meg en fra VG som jobber i bygget og gå gjennom bilen med lupe når jeg får min.  Skal jo hente den hos tesla alna

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

toS

Olemann: Poenget mitt er at den beste løsningen her finnes i dialog mellom kjøper og Tesla. Saksøking av Tesla er hverken morsomt eller spesielt billig. En god forretningsadvokat i Oslo koster idag over 3000,- timen. Jeg bruker veldig mye tid på slike ting gjennom jobben og kan love at det er dyrt og tidkrevende.
Saksøking på grunn av GPS/personvern i denne sammenhengen gir også null økonomisk uttelling. Den typen erstatningsrett har vi ikke i Norge.
Det er lov å være skuffet, men også greit å ta seg en liten valium hvis det koker for mye. Mitt inntrykk av Tesla så langt er at de er både serviceinnstilt og hyggelige å ha med å gjøre. (Selv om denne saken selvfølgelig ikke er bra! Hadde vært skuffet selv, det er helt klart)

Synes ellers det generelt er endel voldsomme krav og synspunkter på forumet. Krav til skiltholdere uten Tesla-logo, krav til skilt uten nasjonalitetslogo, krav til skifte av standarddekk, vinterpakke etc. The list goes on....

Det er bra at vi har et Tesla-forum men jeg er mer enn litt forundret over temperaturen på endel av innleggene. Det begynner å bli vanskelig å finne den gode informasjonen imellom all støyen. Der synes jeg Teslamotorsclub og Teslamotors forumene virker langt mer edruelige. Men det er selvfølgelig bare min mening.

Rønnern

Denne tråden er en glimrende manifestasjon av i-landsproblemer...
Mvh Ronnie
Peugeot iOn

den12mann

Sitat fra: Rønnern på onsdag 06. november 2013, klokken 14:18
Denne tråden er en glimrende manifestasjon av i-landsproblemer...

Litt enig med deg der, Ronnie.
Samtidig krysser jeg alt jeg har av fingre og tær for at bilen min er fin og flott når jeg får den. At Høgis sin har sluppet igjennom kontrollene (de ikke-eksisterende kontrollene?) er dårligere enn Brann sin form om dagen.

jsu224

Jeg kommer til å grine mine bitre tårer hvis min bil blir levert slik hos Alnabru om 3-4 uker. Faktisk så gruer jeg meg til å hente bilen..slike ting har en tendens til å skje akkurat meg. Selv om det seff er skrekkeksemplene vi hører om så er det urovekkende at de overleverer bilen uten å si et pip.

Jeg har hatt litt kontakt med Wold i forbindelse med firmapresentasjon etc og hvis han er satt på saken så er jeg trygg på at dette blir tatt tak i. Han virker som en veldig bra type. Som andre i tesla er han nok voldsomt neddynget i arbeid nå dog..tipper likevel at dette er noe han prioriterer.

Mange her hjelper stakkars Høgis og tar tak hvis de har kontakter etc "innafor" Tesla. Det er Høgis sikkert glad for og det er JEG også. Vi må prøve å hjelpe hverandre så de litt mer forsikrige av oss ikke blir overkjørt. Nå har jeg full tiltro til at Tesla ordner opp når de har blitt satt på saken, så er det bare å håpe at de lærer.

Lykke til Høgis. Du har min sympati.  :(

Olemann

toS:  Mye enig med deg,  kort: 

- klart best å løse ting direkte med leverandør, dog tyder ting her på at Tesla ikke helt har fått med seg vanlig praksis ved salg av ting til 1/2 - 1 mill. kroner.  Nemlig informere kunde, vise forståelse og tilby det som er avtalt
-  Det har vel almen liten interesse hva du gjør i jobben din (og jeg i min) i denne sammenheng
- Din konklusjon om GPS overvåking er jeg ikke enig i.  Dette er enda ikke prøvd i norsk rett såvidt meg bekjent.
- Ja, nett-debatter koker lett over.  Også Tesla.
- Ja, det er mye  fra min side sett, meningsløst jåleri, på dette Forum.  Jeg hadde ikke orket å brukt en kveld på å customisere urskive i vinduet til fargen matcher bilens, bestilt design-urskive fra Sveit,  kjørt med felger til over kr. 20.000 mer pga utseende etc.   
- De feil jeg kommenterte dreier seg ikke om jålebukk-greier, men jeg betviler ikke at det finnes Tesla kunder som med fordel kunne tatt seg en pust i bakken og heller fokusert frisk høstluft, kone og unger, enn forskkellen på rullemotstand på 19 og 21 hjul eller hvorvidt Swiss wax til kr. 4.000.- pr boks er bra nok eller om man bør gå for den til 12.000.-

Mvh Ole

-

Sitat fra: toS på onsdag 06. november 2013, klokken 14:12
Olemann: Poenget mitt er at den beste løsningen her finnes i dialog mellom kjøper og Tesla. Saksøking av Tesla er hverken morsomt eller spesielt billig. En god forretningsadvokat i Oslo koster idag over 3000,- timen. Jeg bruker veldig mye tid på slike ting gjennom jobben og kan love at det er dyrt og tidkrevende.
Saksøking på grunn av GPS/personvern i denne sammenhengen gir også null økonomisk uttelling. Den typen erstatningsrett har vi ikke i Norge.
Det er lov å være skuffet, men også greit å ta seg en liten valium hvis det koker for mye. Mitt inntrykk av Tesla så langt er at de er både serviceinnstilt og hyggelige å ha med å gjøre. (Selv om denne saken selvfølgelig ikke er bra! Hadde vært skuffet selv, det er helt klart)

Synes ellers det generelt er endel voldsomme krav og synspunkter på forumet. Krav til skiltholdere uten Tesla-logo, krav til skilt uten nasjonalitetslogo, krav til skifte av standarddekk, vinterpakke etc. The list goes on....

Det er bra at vi har et Tesla-forum men jeg er mer enn litt forundret over temperaturen på endel av innleggene. Det begynner å bli vanskelig å finne den gode informasjonen imellom all støyen. Der synes jeg Teslamotorsclub og Teslamotors forumene virker langt mer edruelige. Men det er selvfølgelig bare min mening.

toS

Olemann:

Den er god:-) Er ikke noe poeng å snakke om hva man jobber med, men greit med litt reell erfaring allikevel, tenkte jeg. Skal slutte med det!
Jeg ville bare påpeke at saksøking ofte fungerer best på TV og at erstatningsbeløp her i landet ikke er i nærheten av det man får f.eks i USA, selv om man skulle "vinne".
Jeg skal klare å glede meg til levering av bilen uansett, håper jeg. Det er sorger nok der ute om man ikke skal ta dem på forskudd :-)

prophan

Høgis,
Begge dørene er omlakkert?  Er vel lite sannsynlig at det var fabrikken som hadde omlakkert dem da. Betyr vel at de direkte løy for deg på Alna? Dette er jo helt sinnsykt og ikke akseptabelt!!!

Håper det ordner seg for deg.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Maartensommer

Sitat fra: prophan på onsdag 06. november 2013, klokken 15:33
Dette er jo helt sinnsykt og ikke akseptabelt!!

Sinnsykt=drepe alle på en buss.

Å lyve en kunde ansikt til ansikt = null forståelse for kundebehandling og - service.

Foleson

Sitat fra: Maartensommer på onsdag 06. november 2013, klokken 15:40
Sitat fra: prophan på onsdag 06. november 2013, klokken 15:33
Dette er jo helt sinnsykt og ikke akseptabelt!!

Sinnsykt=drepe alle på en buss.

Å lyve en kunde ansikt til ansikt = null forståelse for kundebehandling og - service.

+1

La oss overlate til journalister i tabloider å utvanne det norske språk. Ingen vits i å overdrive her.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

tho

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Zneip

Det beste med at denne saken vekker såpass oppsikt er at det tydeligvis er en enestående (og enkeltstående) sak....noe som bare skulle mangle. Det hjelper jo selvsagt ikke TS, som har ventet lenge på bilen, men la oss bare håpe at dette i ettertid viser seg å være det grelleste eksemplet på hvordan en utlevering ikke skal være. Hvordan Tesla velger å håndtere akkurat denne saken kommer til å bli lagt nøye merke til.
Nord Trøndelag | X90D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA