Nedtur ved overlevering av TMS / Saken ser ut til og løse seg (se innl. side 11)

Startet av Høgis, tirsdag 05. november 2013, klokken 20:23

« forrige - neste »

Meringdal

Kunne vært spennende å sjekka lakktykkelsen. Personlig tror jeg nok ikke det er noe sparkel her.

Foleson

Ufattelig.... Alle hos Tesla som har hatt befatning med den bilen må jo være blinde.

Og 300 km er bruktbil, ikke ny bil. Min hadde 46 km på telleren ved levering, men dette innenfor er det som Tesla oppgir som nødvendig for testing, etc.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Stiania79

Til info så har jeg sendt hele linken til Tesla's europeiske hovedkontor i Amsterdam hvor jeg har noen norske kontakter. De er meget flaue og opprørte over dette og lover å undersøke og ta tak i saken asap.

Så håper det løser seg. Ser med skrekk på om dette kommer ut i media. The shitstorm may commence...
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Foleson

Sitat fra: Stiania79 på onsdag 06. november 2013, klokken 10:06
Til info så har jeg sendt hele linken til Tesla's europeiske hovedkontor i Amsterdam hvor jeg har noen norske kontakter. De er meget flaue og opprørte over dette og lover å undersøke og ta tak i saken asap.

Så håper det løser seg. Ser med skrekk på om dette kommer ut i media. The shitstorm may commence...

Vel.. det er ikke akkurat som at dette er et lukket forum, så at dette kommer til å bli omtalt andre steder er garantert. Og i motsetning til mye annet negativt som har blitt skrevet om Tesla, så er dette helt og holdent en sak Tesla har ansvaret for at aldri burde skjedd.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

janmb

Bra Stian, flott at dette sparkes litt oppover i organisasjonen og at prosessen ettergås.

Nå skal vi også huske at selv om Alna er skyldig i å forsøke og utlevere bilen uten å på eget initiativ ta tak i problemene er jo antakelig selve feilene oppstått vesentlig tidligere i prosessen. Ergo er det ikke nødvendigvis bare Alna som fortjener tyn.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Høgis

Sitat fra: El-boy på onsdag 06. november 2013, klokken 09:30
Sitat fra: Høgis på tirsdag 05. november 2013, klokken 23:08
Sitat fra: El-boy på tirsdag 05. november 2013, klokken 22:22
Reist hjem uten bilen! Døren, panseret og felgen... det med panseret var suspekt.
Hvor langt hadde bilen kjørt ved din overtakelse?
Min hadde bare 28km på telleren.
min hadde over 300
jeg hadde hevet kjøpet!
Basta!

Er bare veldig usikker på hvilke rettigheter jeg har. Felgen håper jeg at de leverer en ny og panseret fikser de nok. Men jeg kommer alltid til og se på døren som er omlakkert. De klarer aldrig og få dette helt likt. Jeg fikk en parkeringsbulk på en BMW jeg bare hadde eid i 3 mnd (kjøpte den ny) og valgte omlakkering av døren. Glansen og fargen ble ikke helt lik og det var synlig. Ikke så mange andre enn meg som så det, men jeg gjorde det og viste om det. Kommer ikke til og godta en "fading" ut på bakdør og skjerm. Det har jeg prøvd før, med dårlig resultat. Etter noen år flasset klarlakken av. 
Har fått svar på mail fra DS at dette skulle sendes videre opp i systemet, så jeg håper de tar kontakt i løpet av kort tid.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Stiania79

Sitat fra: Foleson på onsdag 06. november 2013, klokken 10:10

Vel.. det er ikke akkurat som at dette er et lukket forum, så at dette kommer til å bli omtalt andre steder er garantert. Og i motsetning til mye annet negativt som har blitt skrevet om Tesla, så er dette helt og holdent en sak Tesla har ansvaret for at aldri burde skjedd.

Dessverre sant. Da er det HELT avgjørende at Tesla legger seg flate og ikke bare beklager, men kommer opp med en løsning som er MINST like bra som at bilen hadde vært 100% ved overlevering (som den burde). Jeg hadde krevd en lånebil og at de bestiller en ny "hastebil" med samme spec. De har garantert noen på hovedlagret i Amsterdam de kan shippe opp på en uke.
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

Høgis

Sitat fra: Kagex på onsdag 06. november 2013, klokken 09:47
Til trådstarter.  Kan jeg låne bildet ditt og sende til tesla?  Ser ikke ut som tesla alna gjør jobben sin skikkelig.  Har lest mye på forumet her og ikke ofte tesla alna får særlig skryt mens tesla Trondheim gjør en utmerket jobb.

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

Det er helt greit.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

atledreier

Godtar dere opp mot 50km på telleren, altså?

Fikk levert min Toyota i fjor, da hadde den 4km på telleren. Etter forhandlerklargjøring og slikt fikk jeg den utlevert med 5km på "klokka".

sondell

Sitat fra: Kagex på onsdag 06. november 2013, klokken 09:47
Til trådstarter.  Kan jeg låne bildet ditt og sende til tesla?  Ser ikke ut som tesla alna gjør jobben sin skikkelig.  Har lest mye på forumet her og ikke ofte tesla alna får særlig skryt mens tesla Trondheim gjør en utmerket jobb.

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

Kunne også tenkt meg å låne bilden til bloggen min, å tagge den riktig. Er Tesla fan så jeg vil kun spre info for å presse Tesla til å forbedre seg. Lider med trådstarter. Håper det ordner seg. Og begynner å stålsette meg til min egen leveranse i starten av desember...

Høgis

Takk skal du ha. Vet liksom ikke helt hvem jeg skal kontakte annet enn DS, som jeg har gjort.

Bmwi3

Sitat fra: Meringdal på onsdag 06. november 2013, klokken 10:05
Kunne vært spennende å sjekka lakktykkelsen. Personlig tror jeg nok ikke det er noe sparkel her.

Helt enig, få sjekket lakktykkelsen.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Stiania79

Sitat fra: Høgis på onsdag 06. november 2013, klokken 10:24

Takk skal du ha. Vet liksom ikke helt hvem jeg skal kontakte annet enn DS, som jeg har gjort.

Bare "hyggelig". Det er helt klart at dette IKKE skal skje og at saken må løftes opp på et helt annet nivå i organisasjonen enn en stakkars DS som ikke har særlig myndighet eller erfaring. Dessverre virker det som Tesla har rekrutert litt vel mange 25 åringen "rett fra BI" som ikke har mye innsikt i bilbransjen generelt. Teslas EU HQ tar tak i saken nå. Håper derfor det løser seg for deg Høgis på en god måte. Bare en omlakkering er IKKE en fullverdig kompensasjon - ei noen vinterfelger heller. Du skal ha en ny bil. punktum.

cairnz

Sitat fra: Stiania79 på onsdag 06. november 2013, klokken 10:27
Bare "hyggelig". Det er helt klart at dette IKKE skal skje og at saken må løftes opp på et helt annet nivå i organisasjonen enn en stakkars DS som ikke har særlig myndighet eller erfaring. Dessverre virker det som Tesla har rekrutert litt vel mange 25 åringen "rett fra BI" som ikke har mye innsikt i bilbransjen generelt. Teslas EU HQ tar tak i saken nå. Håper derfor det løser seg for deg Høgis på en god måte. Bare en omlakkering er IKKE en fullverdig kompensasjon - ei noen vinterfelger heller. Du skal ha en ny bil. punktum.

Bra du (og mange andre) vet hva som er korrekt prosedyre. Ny bil er jo selvfølgelig det -eneste- rette i en slik situasjon.. eller er det egentlig det? Jeg leser denne tråden og uansett hvor tragisk og håpløs situasjonen er, så virker det som mange her vil dra det langt ut over det som kanskje er nødvendig. Tror dere virkelig at DS-en som kunden har kontakt med ikke vil gjøre sitt for at kunden skal bli fornøyd? Tror dere at DS-en vil prøve å få kunden til å akseptere et slikt produkt?

Jeg ser for meg at uavhengig om det er en eller ti her på forumet som poster, mailer, tvitrer eller Facebook-er her så vil kunden til slutt bli fornøyd, hva med å gi Tesla litt tid til å svare for seg? Skal ikke se bort fra at kunden for det første får omlakkert hele bilen i matchende farge, nye felgsett, og kanskje til og med en kompensasjon for problemene?

Ny bil er helt idiotisk å be om når det er kosmetiske feiler, i mine øyne.
Elbilist

Amper

Jeg synes det er leit at trådstarter har fått bil med opplagte feil.  Noe Tesla ikke vil være bekjent av og vil ordne opp.. det har vi sett i alle tilfeller til nå.

Vi bør nå ikke ta dette helt ut av proposjoner.. en ny felg + lakkering av panser og dør slik at det blir så likt at du ikke ser forskjell.. dette klarer de faktisk i dag, det løser jo saken enkelt.

Jeg synes du skal sende en link til denne tråden til din DS.. han/hun har ikke fulgt med timen selv om det skal være andre som fysisk tar div. utsjekk av bilen.. Og han kommer sannsynligvis til å få litt PEPPER når dette kommer opp i fora over han..

Disse feilene i seg selv er ikke store, en skadet felg har noen fått før.. samme med omlakkerte deler og riper.. (ja, det forkommer hos alle bilmerker) at bilen har gått 300 km må ha sine grunner, den kan ha hatt en feil eller en feilmelding som gjør at den er testet eller sjekket ut med eller uten nye komponenter.. Det vet vi ikke noe om, men det hadde vært greit med en forklaring.

Jeg synes det er greit at folk sier i fra at ting ikke er på stell.. men dette minner litt om et hylekor før de i det hele tatt har hørt om og hvordan Tesla vil løse saken.. Gi nå Tesla en sjanse til å rette opp feilen før de dømmes nord og ned.. og din DS får sikkert en liten lærepenge og minne for denne månden & jobben.. så får vi håpe det ikke var hans første dag hos Tesla..  ::)

P85D :o)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA