Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nedtur ved overlevering av TMS / Saken ser ut til og løse seg (se innl. side 11)

Startet av Høgis, tirsdag 05. november 2013, klokken 20:23

« forrige - neste »

Høgis

  I dag var endelig dagen som jeg har gledet meg til i over 10 mnd. Det ble en GEDIGEN nedtur. >:( >:( >:(
Det første jeg så ute på plassen var at den ene døren var mye lysere en resten av bilen. Spurte med en gang om den var omlakkert, men de påstod at det ikke var skjedd for da ville de bli orientert om det. Etter det jeg kunne se så hadde lakken akkurat samme struktur i overflate, så det kan være mulig det er feil i fra fabrikken. Ba de kjøre inn i hallen med bilen slik at jeg fikk sett skikkelig på den.
Det andre jeg så, var at panseret var meget ripete og så ut som bilen har vært i bruk i minst et år. Jeg har kjøpt nye BMW er og slik ser panseret mitt ikke ut etter 3-4 års bruk engang. Den ene felgen var kantkjørt og det var et stort hakk i det. Dugg i frontlykter kom kjappt etter noen km. Sprekker rundt dører og panser var det også stor avstandsforskjell på.
Må bare si at dette ble en skikkelig nedtur og jeg kan ikke fatte at Tesla Motors kan ha så dårlig kvalitetskontroll. Dette er jo en bil til 700' og med avgifter ville den kommet på 1.7 mill. Da er de milevis unna fabrikker som BMW ol.
Jeg råder dere alle som skal få overlevert bilen i disse mørke dagene til og få bilen inn i hallen.
De lovet riktignok og utbedre feilene, men jeg må si at det og få lakkert om en dør på en helt ny bil, ikke kan bli annet en en skikkelig nedtur. Det kommer aldrig til og bli likt og jeg kommer alltid til og tenke på det.
Legger ut bilde så dere kan se hvor stor fargeforskjell det er.  Gjelder faktisk begge sider av bilen samt speil.

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Rawen76

Utrolig! Helt utrolig at noe slikt slipper gjennom kvalitets kontrollen!
Merker jeg får mer og mer nærver for min egen overlevering...
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

AttackOfTheMac

Oj shit...ubegripelig at de kan levere ut bilen slik som det og "late som ingenting".

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Nuvolari

Sitat fra: Høgis på tirsdag 05. november 2013, klokken 20:23
  I dag var endelig dagen som jeg har gledet meg til i over 10 mnd. Det ble en GEDIGEN nedtur. >:( >:( >:(
Det første jeg så ute på plassen var at den ene døren var mye lysere en resten av bilen. Spurte med en gang om den var omlakkert, men de påstod at det ikke var skjedd for da ville de bli orientert om det. Etter det jeg kunne se så hadde lakken akkurat samme struktur i overflate, så det kan være mulig det er feil i fra fabrikken. Ba de kjøre inn i hallen med bilen slik at jeg fikk sett skikkelig på den.
Det andre jeg så, var at panseret var meget ripete og så ut som bilen har vært i bruk i minst et år. Jeg har kjøpt nye BMW er og slik ser panseret mitt ikke ut etter 3-4 års bruk engang. Den ene felgen var kantkjørt og det var et stort hakk i det. Dugg i frontlykter kom kjappt etter noen km. Sprekker rundt dører og panser var det også stor avstandsforskjell på.
Må bare si at dette ble en skikkelig nedtur og jeg kan ikke fatte at Tesla Motors kan ha så dårlig kvalitetskontroll. Dette er jo en bil til 700' og med avgifter ville den kommet på 1.7 mill. Da er de milevis unna fabrikker som BMW ol.
Jeg råder dere alle som skal få overlevert bilen i disse mørke dagene til og få bilen inn i hallen.
De lovet riktignok og utbedre feilene, men jeg må si at det og få lakkert om en dør på en helt ny bil, ikke kan bli annet en en skikkelig nedtur. Det kommer aldrig til og bli likt og jeg kommer alltid til og tenke på det.
Legger ut bilde så dere kan se hvor stor fargeforskjell det er.

Det er bare å innse, ingen hos Tesla sjekker bilene som ruller av samlebåndet. Ingen hos Tesla norge heller forøvrig.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

frskby

Dette kan ingen unnlate å ikke få med seg. Helt utrolig, og bekymringsfullt for både min egen og andres utlevering dette her.
Dette kan du på ingen måte godta. Enig at dette er en gedigen nedtur, og den gode følelsen av en helt ny og feilfri bil får du muligens aldri på denne...
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

Tai

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

hoffa

Skjønner godt at dette var en nedtur for deg :'(. Forstår ikke at de prøver å levere den ut til deg i det hele tatt i den tilstanden. Døren ser jo ut å være omlakkert eller skiftet. Hvis den var levert slik fra fabrikk er jo kvalitetskontrollen fraværende.

P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Høgis

Sitat fra: sn0le på tirsdag 05. november 2013, klokken 20:36
Hadde aldri i livet godtatt dette.  >:(

Veldig usikker på hvilke rettigheter jeg har, fikk lyst til og heve kjøpet dersom jeg hadde hatt mulighet til det.
Ble først utrolig lei meg men sitter nå og er ganske så irritert og fryktelig skuffet. Dette som skulle være en gladag med og bruke opp all strømmen på bilen, ble til at jeg parkerte den rett i garasjen og sitter og henger med hodet.  :'(
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Spinner

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 05. november 2013, klokken 20:38Det er bare å innse, ingen hos Tesla sjekker bilene som ruller av samlebåndet. Ingen hos Tesla norge heller forøvrig.
Kan aldri tenke meg at bilen har forlatt fabrikken som dette, ser ingen grunn til at de i det hele tatt skal ha denne andre gråfargen. Det må ha skjedd noe med bilen under transport, også har de forsøkt en quick-fix. Utrolig at de forsøker å levere ut bilen som dette!

Øyvind.h

Jeg føler meg rimelig sikker på at Mercedes aldri hadde latt kunden møte opp og få se noe sånt uforberedt.... "Her er din nye E-klasse. Åj, er en av dørene en annen farge enn resten av bilen? Næmenjøss."

Men det virker å være en god illustrasjon på det arbeidspresset ansatte i Tesla opplever for tiden. Tipper en god andel er apatiske, og de som faktisk fanger opp slikt blir kanskje ikke hørt?

Fargeforskjellen er så stor at noe må ha skjedd? Jeg kan i det minste trøste deg med at Drammen karosseri som håndterer Tesla er utrolig dyktige og serviceinnstilte! Hadde min innom der, og det er umulig å se at en ripe er utbedret. De frakter bilen på flatbed, og leverte raskere enn de lovet når min bil var inne.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Nuvolari

Sitat fra: Høgis på tirsdag 05. november 2013, klokken 20:49
Sitat fra: sn0le på tirsdag 05. november 2013, klokken 20:36
Hadde aldri i livet godtatt dette.  >:(

Veldig usikker på hvilke rettigheter jeg har, fikk lyst til og heve kjøpet dersom jeg hadde hatt mulighet til det.
Ble først utrolig lei meg men sitter nå og er ganske så irritert og fryktelig skuffet. Dette som skulle være en gladag med og bruke opp all strømmen på bilen, ble til at jeg parkerte den rett i garasjen og sitter og henger med hodet.  :'(

Resultat etter lakkeringen kommer til å bli perfekt. Du trenger ikke bekymre deg for det. Jeg har fått mange biler lakkert etter riper o.l. og blir like imponert hver gang. Umulig å se forskjell.

Jeg er 100% sikker på at døren din ikke er omlakkert. Resultatet hadde vært mye bedre. Dette er åpenbart en feil hvor lakken ikke er blandet korrekt på fabrikken.

Resultat kommer til å bli strøkent.

Kom deg ut å kjør!
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Øyvind.h

Kunne ikke dy meg (litt galgenhumor må være lov :) ):

Her Teslas multicolor red:

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Høgis

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 05. november 2013, klokken 20:55
Kunne ikke dy meg (litt galgenhumor må være lov :) ):

Her Teslas multicolor red:



Det værste er at jeg nesten føler det er sånn  ;)
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA