Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

ventle

Våknet i dag til speil som ikke folder seg ut. Bilen forvarmet og utetemperaturen pluss én grad. Skal prøve soft-reset av bilen senere i kveld, om det ikke hjelper må den på verksted.

Big T.

Der kom første store feilen etter 4 ukers eierskap. (bortsett fra frozen lade port, skjerm som rebooter daglig) Servo styringen virker hakkete, og vanskelig å kjøre. Parkering er et mareritt.. Levert på service, Skøyen, og fikk beskjed om at de skulle ringe meg angående leiebil. Noen som har erfaring hvor mange dager (uker) det tar å få leiebil?

Bilen ble fiksa på Skøyen på 24 timer. Bra jobba, Tesla Skøyen.

Klykken

Jeg fikk leiebil før de tok bilen. Men jeg hadde driftsstans.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

MyMuffin

Sitat fra: emmern på onsdag 23. januar 2019, klokken 15:57
Rasling i frontdemperne... ARGH... https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/rattle-noise-coming-from-front-air-suspension-2017-18.108171/

har samme møkka, er heldigvis ikke for fremtredende hos meg, hadde bilen inne i romjulen der de ikke gjorde noe da problemet var "under investigation".  Blir spennende å se hvor mange år det tar dem å trylle frem en fiks.
2026 Model Y Juniper
2024 Model 3 LR Highland - Solgt i 2025
2022 Model Y (familietralla) - Nå konebil
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

JorgenM

Jeg har nå renamet bilen vår til "Sommerbilen" :)

Noen dager med 20-30 minus og bilen blir vanskelig.
Foruten de vanlige problemene med frossen ladeluke, fullpakkede hjulbuer og dørhåndtak som fungerer av og til så fryser bremsene (?) fast i garasjen. Hver gang jeg skal kjøre må jeg gi godt med gass og plutselig tar bilen av med et smell. Flere som opplever akkurat dette og vet om det er noe som kan gjøres for å unngå? Høres jo ikke bra ut. Aldri opplevd dette med andre biler, ei heller med i3'n som står i samme garasje.

Så har det skjedd 2 ganger denne uka at bilen er halvdød når vi skal kjøre. Kun skjermen bak rattet som funker og bilen gir melding om 'systems powering up' eller noe. Etter ca 10 minutter er bilen endelig klar. Dette er skikkelig irriterende. Appen får heller ikke kontakt, så bilen er iskald. Innstillingen står på 'Always on', men dette problemet har jeg slitt med tidligere vintre når det blir kaldt også.

Sorry, men dette er den desidert dårligste vinterbilen jeg har hatt (på ca 25 år) :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Muffinman

Merkelig, for våre er de beste vinterbilene vi har hatt noensinne :)

Våre står ute og vi har aldri problemer med at bremsene fester seg. Har inntrykk av at de fleste som opplever det har garasje? Enkelte som hevder at det lønner seg å ta noen nedbremsinger før man parkerer, men jeg vet sannelig ikke. Verdt å prøve.

DagfinnN

Absolutt beste vinterbil jeg har hatt etter snart 40 år med bil. Starter alltid, til og med i minus 36. Som regel varm med isfrie ruter når jeg setter meg i bilen. Har jeg glemt å forvarme kommer det likevel varmluft etter 30 sekunder. Klart at dører og vindu kan fryse, men det har hendt med alle mine biler. Hjulbuen på min første Subaru outback (1999) tettet seg helt. Det har ikke Teslaen gjort ennå, men kan nok skje.
Kjøreegenskapene om vinteren er suverene.
Smeller i bremsene i garasjen i morgen. Men muffinmann har rett. Smeller ikke etter jobb når bilen har stått ute - interessant.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Klykken

Sitat fra: JorgenM på onsdag 23. januar 2019, klokken 20:59
Jeg har nå renamet bilen vår til "Sommerbilen" :)

Noen dager med 20-30 minus og bilen blir vanskelig.
Foruten de vanlige problemene med frossen ladeluke, fullpakkede hjulbuer og dørhåndtak som fungerer av og til så fryser bremsene (?) fast i garasjen. Hver gang jeg skal kjøre må jeg gi godt med gass og plutselig tar bilen av med et smell. Flere som opplever akkurat dette og vet om det er noe som kan gjøres for å unngå? Høres jo ikke bra ut. Aldri opplevd dette med andre biler, ei heller med i3'n som står i samme garasje.

Så har det skjedd 2 ganger denne uka at bilen er halvdød når vi skal kjøre. Kun skjermen bak rattet som funker og bilen gir melding om 'systems powering up' eller noe. Etter ca 10 minutter er bilen endelig klar. Dette er skikkelig irriterende. Appen får heller ikke kontakt, så bilen er iskald. Innstillingen står på 'Always on', men dette problemet har jeg slitt med tidligere vintre når det blir kaldt også.

Sorry, men dette er den desidert dårligste vinterbilen jeg har hatt (på ca 25 år) :)
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=43746.0

Opplevde samme i helgen, bare at vår sto fast. Hadde parkert med felger fulle av snø.

Sett regen på "low" og bruk bremser mer. Tror det hjelper.

Står forøvrig i carport av betong her.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

emmern

Sitat fra: MyMuffin på onsdag 23. januar 2019, klokken 20:06
Sitat fra: emmern på onsdag 23. januar 2019, klokken 15:57
Rasling i frontdemperne... ARGH... https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/rattle-noise-coming-from-front-air-suspension-2017-18.108171/

har samme møkka, er heldigvis ikke for fremtredende hos meg, hadde bilen inne i romjulen der de ikke gjorde noe da problemet var "under investigation".  Blir spennende å se hvor mange år det tar dem å trylle frem en fiks.

Kjedelig... får håpe det kommer en fiks.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

alda

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 23. januar 2019, klokken 22:58
Absolutt beste vinterbil jeg har hatt etter snart 40 år med bil. Starter alltid, til og med i minus 36. Som regel varm med isfrie ruter når jeg setter meg i bilen. Har jeg glemt å forvarme kommer det likevel varmluft etter 30 sekunder. Klart at dører og vindu kan fryse, men det har hendt med alle mine biler. Hjulbuen på min første Subaru outback (1999) tettet seg helt. Det har ikke Teslaen gjort ennå, men kan nok skje.
Kjøreegenskapene om vinteren er suverene.
Smeller i bremsene i garasjen i morgen. Men muffinmann har rett. Smeller ikke etter jobb når bilen har stått ute - interessant.
Har sällan problem med "fastlåsta" bromsar heller, parkerar både en del ute, men mest i kall garage. Men efter att ha kört till Stockholm från Oslo, parkerat i uppvärmd garage över helgen, stod bilen nästan bom fast då jag skulle iväg. Släppte till slut med en ordentlig smäll, passagerare undrade vad som hände...
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Wibla

Bremser som sitter opplever jeg også, samt noen ulyder fra demperne foran (luftfjæring er kos).
Dette med en sen 2018 S75D.
2018 Tesla Model S 75D

Klykken

Tror egentlig dette er et resultat av lite brukte bremser og rust som setter seg (pga bl.a. salting) eller fukt som fryser. Sett regen til low i vinterhalvåret, og bruk bremser mer. Har gjort det nå og skal se om det bedrer "smellene" om morgenen litt.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Da har dørhåndtaket på andre siden bak streiket også, bare 2-3 uker etter at det første streiket. Nå må vi åpne bakdørene med hendlene på innsiden når ungene skal sitte på "sommerbilen" :-1:
Siden det er 16 mil til SC får det være slik til det blir vår/sommer.

Håndtaket går inn på ene sida mens det står konstant ut (og lyser 24/7) på den andre.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA