Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Jeronan

Interesting to know which Service Center this was? :o

Those are some shocking mistakes. :(
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

KennethR

Jeg skal levere inn bilen min i Drammen neste uke for å fikse noe rakling foran fra. Noe med luftdemperene. De testkjørte bilen 20 meter, og viste umiddelbart hva det var. Problemet har vært der siden bilen var ny i starten av Mai. Fikk egentlig time i September, men fikk kranglet meg til time "bare" 2mnd. etter at feilen ble oppdaget.

Jeg drar på Norgesferie til Lofoten en uke senere. Etter litt lesing her og ha sett hvordan de jobber på verkstedet i Drammen så kjenner jeg at jeg er litt usikker på om jeg tør å la den gjengen være i nærheten av bilen min før en slik viktig tur? Bilen er fullt kjørbar. Det bare klokker og banker en del på grusvei og hompete vei, men Tesla sier det ikke er noe farlig.

Hodetelefoner

Bekymret? Fordi 6-8 folk klarer å lage sidevis med innlegg om hvor ille de har det?
Slapp av. Gutta ordner dette. Du glemmer alle tusner av folk som ikke skriver hvor fantastisk service de opplever av Tesla.

Snapcase

Har nå fått min første feil på bilen, 2 uker gammel.

Det bråker fra fører setet når man kjører det bakover. Irriterende å ha på Easy entry.

Ingen krise, men...kjett

Tuxedo

Sitat fra: Snapcase på tirsdag 03. juli 2018, klokken 20:21
Har nå fått min første feil på bilen, 2 uker gammel.

Det bråker fra fører setet når man kjører det bakover. Irriterende å ha på Easy entry.

Ingen krise, men...kjett
Hvis dette er eneste feilen du har oppdaget etter 14 dager, så foreslår jeg at du kjører rett til nærmeste pol og kjøper en flaske brukbar Champagne.  ;D

Obi_EL

Tenkte også å dele min opplevelse av "feil" ved bilen, og vil gjerne høre om tips og reparasjonsmetoder fra dere. Mottok bilen (en demobil) for mindre enn to uker siden, en S100D. Den første uken var bilen fantastisk, feilfritt...enn så lenge. Tok en tur til strømstad på hyttetur for to dager og bilen var fortsatt like fint. Dagen etter hjemkomst tok vi en kort lokaltur (etter overnatt lading), og opplevde da at bilen oppførte seg annerledes. Varselindikator for kollisjonspute ble tent, deretter sluttet radio å virke, samt (rygge) kamera gikk i svart, det ble lydløs hver gang jeg skal blinke for å foreta en sving, og samtidig så opplevde jeg at strømmen ble oppbrukt fortere enn ellers, enn f.eks. uken før. F.eks en strekning på 4km ble det brukt 10km med strøm, mens en annen strekning på 10 ble det brukt 22 km. Har tidligere kjørt disse strekningene før men ikke i nærheten av disse forbrukerne. ved parkering ble det tappet for 11km (24 h i ro). senest i ettermiddag ble lyset for varselindikator for kollisjonspute tent igjen, og ble borte etter en stund.

har noen av dere opplevd noe liknende? og hvordan skal man ta kontakt med Tesla, er det bare å ringe selgeren eller service avdelingen? det er en aldeles fint bil, men det er litt frustrerende når problemer dukker opp så tidlig allerede.

Hodetelefoner

Dårlig kontakt et sted..
At km forsvinner over natten er fordi batteriet blir kaldt etc

Hetlsh

Jeg har tilsvarende av og til på vår model X (2-3 ganger), og er trolig at en av computerne som resetter seg selv hvis nettleseren «fryser» har jeg funnet ut. Forbruket som øker kan skyldes mer eller mindre oppvarming eller nedkjøling av batteri på småturer som trekker mye effekt. Forbruket jevner seg ut på lengre turer.

1000kwh

Sitat fra: Obi_EL på tirsdag 03. juli 2018, klokken 23:40
Tenkte også å dele min opplevelse av "feil" ved bilen, og vil gjerne høre om tips og reparasjonsmetoder fra dere. Mottok bilen (en demobil) for mindre enn to uker siden, en S100D. Den første uken var bilen fantastisk, feilfritt...enn så lenge. Tok en tur til strømstad på hyttetur for to dager og bilen var fortsatt like fint. Dagen etter hjemkomst tok vi en kort lokaltur (etter overnatt lading), og opplevde da at bilen oppførte seg annerledes. Varselindikator for kollisjonspute ble tent, deretter sluttet radio å virke, samt (rygge) kamera gikk i svart, det ble lydløs hver gang jeg skal blinke for å foreta en sving, og samtidig så opplevde jeg at strømmen ble oppbrukt fortere enn ellers, enn f.eks. uken før. F.eks en strekning på 4km ble det brukt 10km med strøm, mens en annen strekning på 10 ble det brukt 22 km. Har tidligere kjørt disse strekningene før men ikke i nærheten av disse forbrukerne. ved parkering ble det tappet for 11km (24 h i ro). senest i ettermiddag ble lyset for varselindikator for kollisjonspute tent igjen, og ble borte etter en stund.

har noen av dere opplevd noe liknende? og hvordan skal man ta kontakt med Tesla, er det bare å ringe selgeren eller service avdelingen? det er en aldeles fint bil, men det er litt frustrerende når problemer dukker opp så tidlig allerede.
Var du alene da airbaglampa lyste? Det er normalt ifølge Tesla. Vår gjorde det en periode før det ble helt borte.

Angående strømforbruk antar jeg at dette er bare naturlige variasjoner.

Vi hadde også en del resettinger av skjermen og litt «tull». Dette har også stabilisert seg.

Tut og kjør :D

jkirkebo

Sitat fra: Obi_EL på tirsdag 03. juli 2018, klokken 23:40
Tenkte også å dele min opplevelse av "feil" ved bilen, og vil gjerne høre om tips og reparasjonsmetoder fra dere. Mottok bilen (en demobil) for mindre enn to uker siden, en S100D. Den første uken var bilen fantastisk, feilfritt...enn så lenge. Tok en tur til strømstad på hyttetur for to dager og bilen var fortsatt like fint. Dagen etter hjemkomst tok vi en kort lokaltur (etter overnatt lading), og opplevde da at bilen oppførte seg annerledes. Varselindikator for kollisjonspute ble tent, deretter sluttet radio å virke, samt (rygge) kamera gikk i svart, det ble lydløs hver gang jeg skal blinke for å foreta en sving, og samtidig så opplevde jeg at strømmen ble oppbrukt fortere enn ellers, enn f.eks. uken før. F.eks en strekning på 4km ble det brukt 10km med strøm, mens en annen strekning på 10 ble det brukt 22 km. Har tidligere kjørt disse strekningene før men ikke i nærheten av disse forbrukerne. ved parkering ble det tappet for 11km (24 h i ro). senest i ettermiddag ble lyset for varselindikator for kollisjonspute tent igjen, og ble borte etter en stund.

har noen av dere opplevd noe liknende? og hvordan skal man ta kontakt med Tesla, er det bare å ringe selgeren eller service avdelingen? det er en aldeles fint bil, men det er litt frustrerende når problemer dukker opp så tidlig allerede.

Er den slik ennå? I så fall er det nok bare å reboote den store skjermen, ved å holde de to scrollehjulene på rattet inne i noen sekunder til du ser Tesla-logoen på skjermen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Obi_EL

#3355
Sitat fra: Hetlsh på onsdag 04. juli 2018, klokken 00:11
Jeg har tilsvarende av og til på vår model X (2-3 ganger), og er trolig at en av computerne som resetter seg selv hvis nettleseren «fryser» har jeg funnet ut. Forbruket som øker kan skyldes mer eller mindre oppvarming eller nedkjøling av batteri på småturer som trekker mye effekt. Forbruket jevner seg ut på lengre turer.
Det virket som både radio appen og energigrafen på kjøreskjermen frøs første gangen det skjedde
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 04. juli 2018, klokken 07:13
Sitat fra: Obi_EL på tirsdag 03. juli 2018, klokken 23:40
Var du alene da airbaglampa lyste? Det er normalt ifølge Tesla. Vår gjorde det en periode før det ble helt borte.
Jeg var ikke alene. Det satt noen på passasjer side og barn bak begge gangene det skjedde.
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 04. juli 2018, klokken 09:17
Sitat fra: Obi_EL på tirsdag 03. juli 2018, klokken 23:40

Er den slik ennå? I så fall er det nok bare å reboote den store skjermen, ved å holde de to scrollehjulene på rattet inne i noen sekunder til du ser Tesla-logoen på skjermen.

Jeg gjorde en reboot som beskrevet (etter første hendelsen), og det virket som de andre funksjonene er OK foreløpig (men jeg føler at alt er ikke så "bra" som før...). Lampen for varselindikator for kollisjonsputen ble tent igjen igår under sakte kjøring... også ble borte etter en stund.
jeg håper at bilen blir stabilt igjen etter hvert. Takk for svar alle sammen.

cra

Vet ikke om det er tilfelle her, men vær oppmerksom på at to tripptellere med lik (og høy) km-stand kan forårsake alskens merkelige problemer. Spesielt treghet på stor skjerm. Nullstill den ene tripptelleren så kommer det seg. Hørs helt sykt ut, men det funker!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

1000kwh


Dette svaret fikk jeg fra Tesla

SitatHar du vært alene I bilen når airbag lampa har lyst? I så fall er det normalt.

Sent: lørdag 5. mai 2018 13.03
To: Tesla Drammen Service <Drammen_Service@tesla.com>
Subject: Fwd: Tesla Service Appointment Confirmation

- Airbaglampen kommer på med ujevne mellomrom. Er dette forsvarlig å kjøre med? Forsvinner av seg selv og av og til med reset på scrollehjulene.


Det har som sagt ordnet seg selv. At du har lampen med passasjerer vet jeg ikke konsekvensen av. Kanskje du skulle sendt epost/ringt?

Husker det ikke kom noen feilmelding på den store skjermen eller lyder. Bare lampa.

trykkertor


RonnyØ2

Nå har jeg dessverre solgt min, men den var feilfri på 40k km / 2 år. Kun service.

Herlig bil, skal ha ny. Bare litt usikker på batteri/farge mm

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA